premierfilm

English translation: television premiere

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Hungarian term or phrase:premierfilm
English translation:television premiere
Entered by: Krisztina Vasarhelyi

18:14 Oct 14, 2004
Hungarian to English translations [PRO]
Cinema, Film, TV, Drama
Hungarian term or phrase: premierfilm
Tévében először bemutatott film. Tévécsatorna filmkínálatában.
Tényleg, erre van jobb szó a "supply"-nál? (a programme már így is sokszor ismétlődik)
Andrea Szabados
television premiere
Explanation:
Ezt igy gyakran hasznaljak. Egy masik lehetoseg:
"premiere television broadcast (of the film...)".

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 15 mins (2004-10-14 19:30:17 GMT)
--------------------------------------------------

Bocsanat! Nem vettem eszre a Michael valaszat az elobb, amiben majdnem ugyanezt irta.
Selected response from:

Krisztina Vasarhelyi
Grading comment
Nem tudtam, mennyire használatos a premiere szó, mert a szótárban nem bízom... Köszönöm a válaszokat!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +6television premiere
Krisztina Vasarhelyi
5new release
Zoltan Bartok
4original TV production/film/movie
denny (X)


  

Answers


35 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
new release


Explanation:
The word "film" probably occurs elsewhere in the text.

Zoltan Bartok
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in EnglishEnglish

32 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
original TV production/film/movie


Explanation:
alternativák:
original TV film opening
first showing of TV movie

kínálat = offering

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 7 mins (2004-10-14 19:21:44 GMT)
--------------------------------------------------

Ha MM-nek igaza van:
TV-premiere of a movie
First TV showing of a movie

denny (X)
Native speaker of: Hungarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Michael Moskowitz: This iis true only if this movie was made for TV and never played in the movie theatres. The question seems to be about "real" movies that are shown on TV after treir run in theatres.
10 mins

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +6
television premiere


Explanation:
Ezt igy gyakran hasznaljak. Egy masik lehetoseg:
"premiere television broadcast (of the film...)".

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 15 mins (2004-10-14 19:30:17 GMT)
--------------------------------------------------

Bocsanat! Nem vettem eszre a Michael valaszat az elobb, amiben majdnem ugyanezt irta.

Krisztina Vasarhelyi
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Nem tudtam, mennyire használatos a premiere szó, mert a szótárban nem bízom... Köszönöm a válaszokat!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Leslie Gabor (X)
17 mins

agree  Ildiko Santana
5 hrs

agree  Zoltan Bartok: Igen, "tv premiere", ha a film korábban filmszínház(ak)ban már bemutatásra került. Erre itt nincs egyértelmű utalás. Kellene a teljes magyar mondat, amelynek része a "premierfilm" szó.
7 hrs

agree  Krisztina Lelik
11 hrs

agree  Eva Blanar
12 hrs

agree  Orsolya Mance: amit eloszor mutatnak be, mindenkeppen 'premiere', ez lehet olyasmi, ami moziban mar ment elotte (film premiere), de lehet sajat produkcio is (e.g. 'drama premiere' - ez sajat produkcioban keszult filmet jelent, legalabbis UK csatornakon)
13 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search