leszabási feladat

English translation: trimming, (trimming exercise)

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Hungarian term or phrase:leszabási feladat (matematika)
English translation:trimming, (trimming exercise)
Entered by: juvera

10:12 Apr 1, 2005
Hungarian to English translations [PRO]
Computers (general)
Hungarian term or phrase: leszabási feladat
sziasztok!

és még van nyalánkság:

Néhány döntési probléma matematikai modellje. Például: portfólió problémák, keverési feladat, munkaerő-ütemezés, leszabási feladat, többperiódusú (dinamikus) problémák.

Nagyon köszi
Krisztina Ványa
Hungary
trimming, (trimming exercise)
Explanation:
Matematikai modelleknél rendszerint a "trimming" kifejezést szokták használni.
home.netcom.com/~bled/specs.html
www.smlib.com/Manual/TSLIntro.html

--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs 58 mins (2005-04-01 18:10:41 GMT)
--------------------------------------------------

A felső weblap remélem, így bejön.
http://home.netcom.com/~bled/specs.html
Selected response from:

juvera
Grading comment
köszi mindenkinek!!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1the problem of cutting to size
denny (X)
4trimming, (trimming exercise)
juvera
3Mit fed ez a kifejezés?
Attila Piróth


Discussion entries: 1





  

Answers


32 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
leszabási feladat
the problem of cutting to size


Explanation:
leszab - méretre vág
a feladat task is lehetne, ebben a szövegben a problem talán jobb

denny (X)
Works in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  ERIKA DAVID
3 hrs

5 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
leszabási feladat
Mit fed ez a kifejezés?


Explanation:
Denny megoldása logikus - gondom csak azzal van, hogy nem világos, mit fed a magyar. Mit takar a "leszabási probléma"? Nem tűnik bevett kifejezésnek. Ha számodra sem világos, akkor mindenképp rá kellene kérdezni a megrendelőnél - máskülönben hogyan lehetnél biztos abban, hogy az olvasó pontosan azt érti, amit az eredeti szöveg írója ki akart fejezni?

Attila Piróth
France
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
leszabási feladat
trimming, (trimming exercise)


Explanation:
Matematikai modelleknél rendszerint a "trimming" kifejezést szokták használni.
home.netcom.com/~bled/specs.html
www.smlib.com/Manual/TSLIntro.html

--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs 58 mins (2005-04-01 18:10:41 GMT)
--------------------------------------------------

A felső weblap remélem, így bejön.
http://home.netcom.com/~bled/specs.html


juvera
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
köszi mindenkinek!!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search