alátéthéjazat

English translation: roof membrane, roofing foil

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Hungarian term or phrase:alátéthéjazat
English translation:roof membrane, roofing foil
Entered by: Péter Tófalvi

10:11 Jul 15, 2006
Hungarian to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Construction / Civil Engineering
Hungarian term or phrase: alátéthéjazat
alátétgerenda = support girder, trimmed beam, skid
héjazat =shell-roof

Tipp: support/bottom shell-roof
Péter Tófalvi
Hungary
roof membrane, roofing foil, roof insulation layer, etc.
Explanation:
Az alátéthéjazat nem szerkezeti elem, hanem fedő/szigetelő réteg cserép v. más külső tetőfedés alatt.

Az alátéthéjazat kiválasztása az egyes fedési módoknál
www.emsz.siteset.hu/index.php?m=8198

Lélegző magastetők
www.archiweb.hu/web/tetoter/cikk5a.htm

Alátéthéjazat, párafékező réteg
A szarufák feletti faburkolat felületére fektetett egy ... Páraáteresztő alátéthéjazat esetén a párafékező réteg általában...
www.dow.com/styrofoam/europe/hn/szigetel/3/hu_sz32.htm

TANGÓ tetőcserép rendszer
A TANGÓ égetett kerámia tetőcserép dupla hornyolással készül. A dupla hornyolásnak köszönhetően biztos, jól záródó tetőfedést tesz lehetővé. Alkalmazható:
- alátéthéjazattal: 25°-30° tetőhajlásszög között
- alátéthéjazat nélkül: 30° tetőhajlásszög felett
www.orisoft.pmmf.hu/cegek/tondach/index_m1.htm

A modern anyag sokféle lehet, és általában a gyártó cég ad nekik nevet. Tulajdonságaik között lehet: páraáteresztő v. nem áteresztő, hőszigetelő, szélzáró, stb.

www.diynot.com/shop/YBS_Breathable_Roof_Membrane/14461

www.ybsinsulation.com/PDFs/Breather_foil_FR_roof.pdf
Selected response from:

juvera
Grading comment
Köszönöm!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2roof membrane, roofing foil, roof insulation layer, etc.
juvera
4support shell-roof
savaria (X)


  

Answers


22 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
support shell-roof


Explanation:
Nekem nagyon tetszik a megoldásod.Én is erre gondoltam.Üdv:Gábor


savaria (X)
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
roof membrane, roofing foil, roof insulation layer, etc.


Explanation:
Az alátéthéjazat nem szerkezeti elem, hanem fedő/szigetelő réteg cserép v. más külső tetőfedés alatt.

Az alátéthéjazat kiválasztása az egyes fedési módoknál
www.emsz.siteset.hu/index.php?m=8198

Lélegző magastetők
www.archiweb.hu/web/tetoter/cikk5a.htm

Alátéthéjazat, párafékező réteg
A szarufák feletti faburkolat felületére fektetett egy ... Páraáteresztő alátéthéjazat esetén a párafékező réteg általában...
www.dow.com/styrofoam/europe/hn/szigetel/3/hu_sz32.htm

TANGÓ tetőcserép rendszer
A TANGÓ égetett kerámia tetőcserép dupla hornyolással készül. A dupla hornyolásnak köszönhetően biztos, jól záródó tetőfedést tesz lehetővé. Alkalmazható:
- alátéthéjazattal: 25°-30° tetőhajlásszög között
- alátéthéjazat nélkül: 30° tetőhajlásszög felett
www.orisoft.pmmf.hu/cegek/tondach/index_m1.htm

A modern anyag sokféle lehet, és általában a gyártó cég ad nekik nevet. Tulajdonságaik között lehet: páraáteresztő v. nem áteresztő, hőszigetelő, szélzáró, stb.

www.diynot.com/shop/YBS_Breathable_Roof_Membrane/14461

www.ybsinsulation.com/PDFs/Breather_foil_FR_roof.pdf


juvera
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 310
Grading comment
Köszönöm!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  SSDD
8 mins
  -> Kösz.

agree  Andras Mohay (X)
1 hr
  -> Kösz.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search