csatorna kiállás

English translation: waste pipe connection

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Hungarian term or phrase:csatorna kiállás
English translation:waste pipe connection
Entered by: Krisztina Kotai

07:41 Jul 24, 2007
Hungarian to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Construction / Civil Engineering
Hungarian term or phrase: csatorna kiállás
Egy bérleti szerződésben szerepel ez a kifejezés. Előre is köszönök minden segítséget!
Krisztina Kotai
Hungary
waste pipe stub
Explanation:
A Uk szaknyelvben a háztartási belső vízelvezetés, a "drainage" ú.n. "waste pipe" rendszeren keresztül történik. A függőleges gyűjtőt soil stacknak hívják, az abból kiágazó elvezető csöveket branch pipe-nak. Ezeknek lehet többféle változata, pl. soil and waste stack, soilvent stack, stb.

A csatorna kiállás waste pipe stub, vagy waste pipe connection, de leggyakrabban csak waste pipe, esetleg branch waste pipe.

Ha specifikációt írunk, akkor azt szoktuk írni, hogy "provision for X number of shower/bath/washbasin/sink/WC connections per unit.

Ha pontosan akarod a magyar kifejezést fordítani, akkor a stub - vég hozzáadása a waste pipe-hoz helyes, de a gyakorlatban a stubot ritkán használják, egyszerűen waste pipe-ot szoktak mondani, és mivel ehhez csatlakoztatják a berendezést: waste pipe connection. A connection magát a csatlakozást jelenti, de gyakorlatilag a darab kilógó csövet is így szokták nevezni.

A víz és csatornarendszer nagyon eltér a magyartól, ami itt jelentős, hogy igyekeznek nem a falba temetni a csöveket, hanem bedobozolják őket, és ha javítani kell, akkor nem kell a csempét szétverni. Ezért rendszerint nincs külön csatorna kiállás minden darabra a fürdőszobában, hanem csak egy, amelyikre megfelelő sorrendben rákötik őket, mindenütt szifont, szelepet stb. közbeiktatva.
Egyébként is, kb 40 évvel ezelőttig minden lefolyó rendszer az épületen kívül helyezkedett el, és még most is sok ilyet lehet látni. Így a csatorna kiállás fogalma nem terjedt el a szakmában.

Nem is találtam szép rajzot rá, mert nem a csatorna kiállás alapján gondolkodnak a bekötésről.

Waste pipe
A pipe which takes waste water from a bath, shower, washbasin or WC into the drainage system.
www.bathroom-association.org/training/pdf/Sanitaryware.pdf

Design criteria
pdf.hunterplastics.co.uk/pdf/soilandwaste/swt3.pdf

www.plumbingpages.com/featurepages/Swastehome.cfm

Drainage for the shower water can be provided by an existing bath or shower tray waste, but must be via a 40mm diameter waste pipe and discharge. www.plumbingpages.com/featurepages/Swastehome.cfm

Drainage from the shower tray can be a little problematical as the need for a ‘fall’ in the waste pipe can be difficult to achieve....
www.diyfixit.co.uk/nflash/plumbing/ShowerCub/ShowerCub.htm

The waste pipe must have the correct fall (slope) - this may entail raising the shower tray on a platform. www.the50plus.co.uk/tech_support/install_elec_shower.html

--------------------------------------------------
Note added at 8 hrs (2007-07-24 15:45:40 GMT)
--------------------------------------------------

Annyira belegabalyodtam a sinkbe és showerbe, hogy nem olvastam el mégegyszer a kérdést.
Én azt írnám, még rajzra is, hogy "waste pipe connection (provision)" és ha ki lehet vagy kell bővíteni, ...for the installation of bath, shower, sink, etc.
Selected response from:

juvera
Grading comment
Köszönöm a választ!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5waste pipe stub
juvera
3(sink) drain stub-out
Ágnes Fülöp


Discussion entries: 1





  

Answers


22 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
(sink) drain stub-out


Explanation:
Itt képpel egybekötött magyarázat található:
http://www.novitek.hu/pdf/nov/Laguna 90x90.pdf

http://www.google.nl/search?hl=nl&q=sink drain stub-out&btnG...

Ágnes Fülöp
Netherlands
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  zsuzsa369 (X): Nagyon meggyőzőek a referenciák! A .com-on is van rá sok találat: http://www.google.com/search?hl=en&ie=UTF-8&sa=X&oi=spell&re...
1 hr
  -> köszi a kiegészítést

disagree  juvera: Bocs, de a magyar & holland referenciákkal alátámasztott kifejezés nem felel meg angol nyelvterületen.A sink: mosogató, stub-out: cigaretta/pipa kioltása, drain: utca alatti szennyvízcsatorna.*Nem kiforgatás, szóhasználat.Persze minden kiforgatható :-)
6 hrs
  -> Kedves Judit, ennyi erővel a te megoldásodat is ugyanígy ki lehetne forgatni, hisz mindegyik szóra van bőven magyar megfelelő, de erre most inkább nem fordítok energiát, inkább fordítok... :-)

6 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
waste pipe stub


Explanation:
A Uk szaknyelvben a háztartási belső vízelvezetés, a "drainage" ú.n. "waste pipe" rendszeren keresztül történik. A függőleges gyűjtőt soil stacknak hívják, az abból kiágazó elvezető csöveket branch pipe-nak. Ezeknek lehet többféle változata, pl. soil and waste stack, soilvent stack, stb.

A csatorna kiállás waste pipe stub, vagy waste pipe connection, de leggyakrabban csak waste pipe, esetleg branch waste pipe.

Ha specifikációt írunk, akkor azt szoktuk írni, hogy "provision for X number of shower/bath/washbasin/sink/WC connections per unit.

Ha pontosan akarod a magyar kifejezést fordítani, akkor a stub - vég hozzáadása a waste pipe-hoz helyes, de a gyakorlatban a stubot ritkán használják, egyszerűen waste pipe-ot szoktak mondani, és mivel ehhez csatlakoztatják a berendezést: waste pipe connection. A connection magát a csatlakozást jelenti, de gyakorlatilag a darab kilógó csövet is így szokták nevezni.

A víz és csatornarendszer nagyon eltér a magyartól, ami itt jelentős, hogy igyekeznek nem a falba temetni a csöveket, hanem bedobozolják őket, és ha javítani kell, akkor nem kell a csempét szétverni. Ezért rendszerint nincs külön csatorna kiállás minden darabra a fürdőszobában, hanem csak egy, amelyikre megfelelő sorrendben rákötik őket, mindenütt szifont, szelepet stb. közbeiktatva.
Egyébként is, kb 40 évvel ezelőttig minden lefolyó rendszer az épületen kívül helyezkedett el, és még most is sok ilyet lehet látni. Így a csatorna kiállás fogalma nem terjedt el a szakmában.

Nem is találtam szép rajzot rá, mert nem a csatorna kiállás alapján gondolkodnak a bekötésről.

Waste pipe
A pipe which takes waste water from a bath, shower, washbasin or WC into the drainage system.
www.bathroom-association.org/training/pdf/Sanitaryware.pdf

Design criteria
pdf.hunterplastics.co.uk/pdf/soilandwaste/swt3.pdf

www.plumbingpages.com/featurepages/Swastehome.cfm

Drainage for the shower water can be provided by an existing bath or shower tray waste, but must be via a 40mm diameter waste pipe and discharge. www.plumbingpages.com/featurepages/Swastehome.cfm

Drainage from the shower tray can be a little problematical as the need for a ‘fall’ in the waste pipe can be difficult to achieve....
www.diyfixit.co.uk/nflash/plumbing/ShowerCub/ShowerCub.htm

The waste pipe must have the correct fall (slope) - this may entail raising the shower tray on a platform. www.the50plus.co.uk/tech_support/install_elec_shower.html

--------------------------------------------------
Note added at 8 hrs (2007-07-24 15:45:40 GMT)
--------------------------------------------------

Annyira belegabalyodtam a sinkbe és showerbe, hogy nem olvastam el mégegyszer a kérdést.
Én azt írnám, még rajzra is, hogy "waste pipe connection (provision)" és ha ki lehet vagy kell bővíteni, ...for the installation of bath, shower, sink, etc.

juvera
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 310
Grading comment
Köszönöm a választ!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search