épületfeltüntetési vázrajz

English translation: land registry plan, finished development site survey plan

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Hungarian term or phrase:épületfeltüntetési vázrajz
English translation:land registry plan, finished development site survey plan
Entered by: Péter Tófalvi

18:06 Nov 26, 2007
Hungarian to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Construction / Civil Engineering
Hungarian term or phrase: épületfeltüntetési vázrajz
"Épületfeltüntetési vázrajz készítése és földhivatali bejegyeztetés a használatbavételi engedély kiadását követően."

Nem tudom ki írta ezt a speckót, de néha komolyan mondom...
Péter Tófalvi
Hungary
land registry plan, finished development site survey plan
Explanation:
Az épületfeltüntetési vázrajz legújabb magyar neve, úgy hiszem, "változási vázrajz" lett. Egyik sem mond sokat, de tulajdonképpen a már elkészült épület bemérésével készül el, és annak pontos helyszínét és méreteit mutatja.

Angolul a két fenti verziót lehet használni, a "land registry plan" az, amit a földhivatai engedélynek megfelelő Land Registration eljáráshoz szükséges. (Bár Land Registration a neve, minden, ami a telken, területen történik, tehát az új vagy megváltoztatott épület is így jegyződik be.)

A második leírás, de legalább megértik, miről van szó.
Selected response from:

juvera
Grading comment
köszönöm mindenkinek!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2land registry plan, finished development site survey plan
juvera
5artistic rendering of the building
JANOS SAMU


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
artistic rendering of the building


Explanation:
Ilyeneket csinál a nagyobbik lányom. Ezzel a rajzzal kell ábrázolni, hogy az épület hogyan illik bele a jelenlegi környezetbe.

JANOS SAMU
United States
PRO pts in category: 86

5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
land registry plan, finished development site survey plan


Explanation:
Az épületfeltüntetési vázrajz legújabb magyar neve, úgy hiszem, "változási vázrajz" lett. Egyik sem mond sokat, de tulajdonképpen a már elkészült épület bemérésével készül el, és annak pontos helyszínét és méreteit mutatja.

Angolul a két fenti verziót lehet használni, a "land registry plan" az, amit a földhivatai engedélynek megfelelő Land Registration eljáráshoz szükséges. (Bár Land Registration a neve, minden, ami a telken, területen történik, tehát az új vagy megváltoztatott épület is így jegyződik be.)

A második leírás, de legalább megértik, miről van szó.

juvera
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 310
Grading comment
köszönöm mindenkinek!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Iosif JUHASZ
20 hrs
  -> Kösz.

agree  Hungary GMK
1 day 15 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search