bevilágitás

English translation: természetes bevilágítás, - natural lighting

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Hungarian term or phrase:bevilágitás
English translation:természetes bevilágítás, - natural lighting
Entered by: Éva Kimball

18:06 Jan 27, 2005
Hungarian to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Construction / Civil Engineering
Hungarian term or phrase: bevilágitás
"Az ilyen lakástipusok bevilágitásait az engedélyezési eljárás során egyedi módon kezelik." Lehet, hogy ez a lakások ablakait jelenti netán?
Éva Kimball
természetes bevilágítás, - natural lighting
Explanation:
A lakás természetes bevilágításáról van szó, vagyis ahogy sejtetted, az ablakokról. A bevilágítás hányada, vagyis a közvetlen természetes bevilágításra szolgáló bevilágító felület és a helyiség hasznos alapterületének hányada el kell érjen egy bizonyos minimumot. A te kérdésedben tetőtér, alagsori lakás vagy más korlátozottan megvilágítható lakásról van szó, ezért kezelik őket egyedi módon az engedélyezés során.
OTÉK 253-1997.(XII.19.)Korm. Rendelet 88.para (3).
Egész jó, rövid magyarázat van az alábbi weblapon.
Angolul a Building Regulations megfelelő részét ajánlom, de ez viszont hosszú és komplikált.
Selected response from:

juvera
Grading comment
Köszi, ez az.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3természetes bevilágítás, - natural lighting
juvera
4illumination
Zoltan Bartok
3outside lighting
denny (X)


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
bevilágitás
outside lighting


Explanation:
Én megkérdezném a klienst a szó jelentéséről. Ha ez nem lehetséges és nem kapsz meggyőzőbb választ…

denny (X)
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 63

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
bevilágitás
illumination


Explanation:
.

Zoltan Bartok
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 4

4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
bevilágitás
természetes bevilágítás, - natural lighting


Explanation:
A lakás természetes bevilágításáról van szó, vagyis ahogy sejtetted, az ablakokról. A bevilágítás hányada, vagyis a közvetlen természetes bevilágításra szolgáló bevilágító felület és a helyiség hasznos alapterületének hányada el kell érjen egy bizonyos minimumot. A te kérdésedben tetőtér, alagsori lakás vagy más korlátozottan megvilágítható lakásról van szó, ezért kezelik őket egyedi módon az engedélyezés során.
OTÉK 253-1997.(XII.19.)Korm. Rendelet 88.para (3).
Egész jó, rövid magyarázat van az alábbi weblapon.
Angolul a Building Regulations megfelelő részét ajánlom, de ez viszont hosszú és komplikált.


    Reference: http://velux.hu/main.php?s1=inspiration&s2=stepbystep&s3=4li...
    Reference: http://www.odpm.gov,uk/stellen/groups/odpm_breg_600353.pdf
juvera
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 310
Grading comment
Köszi, ez az.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Krisztina Lelik
8 hrs
  -> Köszönöm.

agree  Rekka
20 hrs
  -> Köszönöm.

agree  Meturgan: meggyőző
1 day 1 hr
  -> Köszönöm.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search