Walrasian equilibrium

English translation: walrasi egyensúly / walrasi egyensúlyi modell

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Hungarian term or phrase:Walrasian equilibrium
English translation:walrasi egyensúly / walrasi egyensúlyi modell
Entered by: Tamás Gál

17:41 Nov 29, 2005
Hungarian to English translations [PRO]
Economics
Hungarian term or phrase: Walrasian equilibrium
...go beyond the neoclassical Walrasian equilibrium that is generally applied to in the study of goods market.
Tamás Gál
walrasi egyensúly / walrasi egyensúlyi modell
Explanation:
Marie-Ésprit Léon Walras (1834. december 16, Evreux, Franciaország – 1910. január 5, Clarens, ma: Montreux, Svájc) francia közgazdász, a neoklasszikus közgazdaságtan, a marginalista forradalom egyik fő képviselője. http://hu.wikipedia.org/wiki/Walras

A walrasi Piaci mechanizmus. A walrasi egyensúly. A walrasi gazdaság meghatározó egyenlőségei. www.bke.hu/ subpage_choice_control.php?org=6&id=11&UC=1&subpage=0&LNG=hun - 21k - Supplemental Result

Selected response from:

Elizabeth Rudin
United Kingdom
Grading comment
Köszi!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3walrasi egyensúly / walrasi egyensúlyi modell
Elizabeth Rudin
5walrasi egyensúly
Eva Blanar
4általános (walrasi) egyensúly
Csaba Ban


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
walrasi egyensúly / walrasi egyensúlyi modell


Explanation:
Marie-Ésprit Léon Walras (1834. december 16, Evreux, Franciaország – 1910. január 5, Clarens, ma: Montreux, Svájc) francia közgazdász, a neoklasszikus közgazdaságtan, a marginalista forradalom egyik fő képviselője. http://hu.wikipedia.org/wiki/Walras

A walrasi Piaci mechanizmus. A walrasi egyensúly. A walrasi gazdaság meghatározó egyenlőségei. www.bke.hu/ subpage_choice_control.php?org=6&id=11&UC=1&subpage=0&LNG=hun - 21k - Supplemental Result



Elizabeth Rudin
United Kingdom
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 16
Grading comment
Köszi!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Endre Both
1 min

agree  Csaba Ban: nem ide tartozik, de érdekesség, hogy szinte egy az egyben Mark Twain kortársa volt (MT: 1835-1910)
1 min

agree  Eva Blanar: abszolút (hú, de sokan lettünk)
2 mins

5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
általános (walrasi) egyensúly


Explanation:
Léon Walras közgazdász dolgozta ki

Csaba Ban
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4

6 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
walrasi egyensúly


Explanation:
más néven az általános egyensúly elmélete, amit egy Walras nevű közgazdász dolgozott ki (aki az ún. osztrák iskolához tartozott)

Eva Blanar
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 68




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search