nemzeti támogatás vs uniós támogatás

English translation: national vs European Union aid/assistance/support/subsidy

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Hungarian term or phrase:nemzeti támogatás vs uniós támogatás
English translation:national vs European Union aid/assistance/support/subsidy
Entered by: Anna Sarolta Sándor

07:03 Dec 24, 2007
Hungarian to English translations [PRO]
Bus/Financial - Economics / támogatások
Hungarian term or phrase: nemzeti támogatás vs uniós támogatás
national subsidy/support vs subsidy from the EU?
Anna Sarolta Sándor
national vs European Union aid/assistance/support
Explanation:
a támogatás a területtől függően lehet assistance, aid, allowance, support.
Néhány példa Az Európai Unió Hivatalos Kifejezéstárából:
támogatás JOG aid
támogatás REGIONÁLIS POLITIKA, STRUKTURÁLIS ESZKÖZÖK assistance
támogatás fogyatékossággal élő személyek számára: allowance for diasabled persons
közösségi támogatási program JOG: Community support program


általános értelemben ugyanaz a szöveg angolul és magyarul az Európa Parlament honlapjáról:
In adopting a report on relocation in the context of regional development, MEPs call on the Commission to penalise companies which, having received European Union aid, relocate their activity within seven years after the granting of the aid.
Az állami támogatások nem ösztönözhetik arra a vállalatokat, hogy más országba helyezzék át gazdasági tevékenységüket, az uniós támogatást nyert cégeket pedig szankcionálni kell, ha bizonyos időn belül máshová költöznek
http://www.europarl.europa.eu/news/expert/infopress_page/059...

a nemzeti támogatás pedig national aid

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2007-12-24 08:28:35 GMT)
--------------------------------------------------

helyesen Európai Parlament

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2007-12-24 08:32:45 GMT)
--------------------------------------------------

ha szubvenció, akkor lehet még 'subsidy' is.

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs (2007-12-24 12:15:09 GMT)
--------------------------------------------------

Az Erdészeti Igazgatóságok az EMVA támogatásait kezelik, ezeket supportnak nevezik.
(European Agricultural Fund for Rural Development (EAFRD)= Európai Mezőgazdasági Vidékfejlesztési Alap (EMVA)

Selected response from:

Krisztina Lelik
Greece
Grading comment
Köszönöm a választ!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4national subsidization versus EU subsidization
kyanzes
4national subsidy v. community (EU) subsidy
Vandor
3national vs European Union aid/assistance/support
Krisztina Lelik


Discussion entries: 2





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
national subsidization versus EU subsidization


Explanation:
subsidy, subsidization, subsidies függően a szövegtől

kyanzes
Hungary
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 8
Notes to answerer
Asker: Köszönöm a választ!


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
national vs European Union aid/assistance/support


Explanation:
a támogatás a területtől függően lehet assistance, aid, allowance, support.
Néhány példa Az Európai Unió Hivatalos Kifejezéstárából:
támogatás JOG aid
támogatás REGIONÁLIS POLITIKA, STRUKTURÁLIS ESZKÖZÖK assistance
támogatás fogyatékossággal élő személyek számára: allowance for diasabled persons
közösségi támogatási program JOG: Community support program


általános értelemben ugyanaz a szöveg angolul és magyarul az Európa Parlament honlapjáról:
In adopting a report on relocation in the context of regional development, MEPs call on the Commission to penalise companies which, having received European Union aid, relocate their activity within seven years after the granting of the aid.
Az állami támogatások nem ösztönözhetik arra a vállalatokat, hogy más országba helyezzék át gazdasági tevékenységüket, az uniós támogatást nyert cégeket pedig szankcionálni kell, ha bizonyos időn belül máshová költöznek
http://www.europarl.europa.eu/news/expert/infopress_page/059...

a nemzeti támogatás pedig national aid

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2007-12-24 08:28:35 GMT)
--------------------------------------------------

helyesen Európai Parlament

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2007-12-24 08:32:45 GMT)
--------------------------------------------------

ha szubvenció, akkor lehet még 'subsidy' is.

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs (2007-12-24 12:15:09 GMT)
--------------------------------------------------

Az Erdészeti Igazgatóságok az EMVA támogatásait kezelik, ezeket supportnak nevezik.
(European Agricultural Fund for Rural Development (EAFRD)= Európai Mezőgazdasági Vidékfejlesztési Alap (EMVA)



Krisztina Lelik
Greece
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Köszönöm a választ!

14 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
national subsidy v. community (EU) subsidy


Explanation:
itt talán rendszeres támogatásról van szó míg az aid csak időszakos igazán. A support is jó lenne ez elvi támogatás is lehet,míg itt konkrét vagyis pénzügyi támogatásról van szó ,úgy gondolom

Vandor
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in RomanianRomanian
Notes to answerer
Asker: Köszönöm a választ!





The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search