A 10. évfolyam tananyagából jeles osztályzatot kapott.

English translation: Obtained/Gained grade 5 (“excellent”) based on the Year 10 curriculum / the curriculum for Year 10

06:04 Mar 26, 2011
Hungarian to English translations [PRO]
Education / Pedagogy
Hungarian term or phrase: A 10. évfolyam tananyagából jeles osztályzatot kapott.
Gimnáziumi bizonyítványban szerepel a fenti mondat.
VBA
Hungary
English translation:Obtained/Gained grade 5 (“excellent”) based on the Year 10 curriculum / the curriculum for Year 10
Explanation:
Változatok:
Obtained/Gained grade 5 (“excellent”) based on the Year 10 curriculum.
Obtained/Gained grade 5 (“excellent”) based on the curriculum for Year 10.
Obtained/Gained grade 5 (“excellent”) based on the 10th grade curriculum.

Azt, hogy az egyes osztályzatok a célországban milyen osztályzatnak felelnek meg, a bizonyítvány elején található táblázathoz fűzött fordítói megjegyzésben lehet jelezni, (pl. 5 is equivalent to A), de nem fontos, mert a magyarázat (pl. 5 excellent) egyértelművé teszi, hogy a jegy milyen minősítést takar.
Selected response from:

Zsuzsanna Koos
Hungary
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2Obtained/Gained grade 5 (“excellent”) based on the Year 10 curriculum / the curriculum for Year 10
Zsuzsanna Koos
4 +15 (i.e. A) in the curriculum of 10th grade
Zsuzsa Berenyi
5 -2His/her tenth grade GPA was very good.
JANOS SAMU


Discussion entries: 12





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
5 (i.e. A) in the curriculum of 10th grade


Explanation:
Ha magyar a gimnázium, akkor megtartanám az osztályzatot (5), esetleg zárójelben lehet jelezni (i.e. A), mivel az angolszász területeken ez utóbbit használják. A tananyag curriculum, a 10. évfolyam 10th grade.
Angolszász bizonyítványokban általában nem teljes mondatok szerepelnek, ezért használnám ezt a megoldást. Ha ragaszkodsz a mondathoz, akkor ezt javaslom:
Received a 5 (i.e. A) in the curriculum of 10th grade.

Zsuzsa Berenyi
Hungary
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  amanda solymosi: Probably better to re word this. 'using the 10th grade's curriculum'
22 mins

disagree  JANOS SAMU: Ez nem a kérdezett mondat fordítása és ha nem vonatkoztatjuk a tanulóra, akkor csak egy közömbös kijelentésnek tűnik. Az amerikaiak által használt "A" jegyet sem használhatjuk, mert nem tudjuk, hogy a célországban ismerik-e.
9 hrs
  -> De, pontosan ez a kérdezett mondat fordítása. Az A pedig magyarázatként szerepel, szóval nem értem, mi szükség egy másik válaszadó lehúzására.

agree  Ildiko Santana
4 days

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -2
His/her tenth grade GPA was very good.


Explanation:
A jelest very goodként fordítottam, mert az USA-ban ezt százalékban szokták kifejezni és ahhoz tudni kellene, hogy hány négyes és hány ötös volt.

--------------------------------------------------
Note added at 10 hrs (2011-03-26 16:56:28 GMT)
--------------------------------------------------

A kérdező által utólag megadott információ alapján módosítanám az érdemjegy beírásával: His/her tenth grade GPA was very good (5).

JANOS SAMU
United States
Works in field
PRO pts in category: 52

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Zsuzsa Berenyi: Nos, a GPA-nek semmi köze a magyar rendszerhez.
10 hrs
  -> Meglehet, de kifejezi a mondat értelmét az USA-ban és Kanadában élők számára könnyen éthető módon.

disagree  Ildiko Santana: Ez nem a kérdezett mondat fordítása. // Tartalmilag is helytelen. A *jeles* osztályzat nem "very good" angolul, hanem "excellent". A jeles *osztályzat* nem lehet "GPA" (=grade point average), mivel a GPA súlyozott tanulmányi átlag, nem önálló osztályzat.
4 days
  -> Formailag valóban nem, de tartalmilag az. Lásd a kifejtést a discussion részben.

1 day 2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
Obtained/Gained grade 5 (“excellent”) based on the Year 10 curriculum / the curriculum for Year 10


Explanation:
Változatok:
Obtained/Gained grade 5 (“excellent”) based on the Year 10 curriculum.
Obtained/Gained grade 5 (“excellent”) based on the curriculum for Year 10.
Obtained/Gained grade 5 (“excellent”) based on the 10th grade curriculum.

Azt, hogy az egyes osztályzatok a célországban milyen osztályzatnak felelnek meg, a bizonyítvány elején található táblázathoz fűzött fordítói megjegyzésben lehet jelezni, (pl. 5 is equivalent to A), de nem fontos, mert a magyarázat (pl. 5 excellent) egyértelművé teszi, hogy a jegy milyen minősítést takar.

Zsuzsanna Koos
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ildiko Santana: Talán jobb lenne a "based" nélkül, de szerintem is erről van szó. Jó ötletnek tartom az országonként eltérő osztályozási variációkra vonatkozó fordítói megjegyzést is, az anyag elején, vagy megjegyzésként (insert comment), esetleg esetleg lábjegyzetben.
3 days 11 hrs

agree  juvera: Az eredeti kérdésre ez a válasz megfelel, de a fordításban annak is benne kell lennie majd, hogy az angol nyelv 10. évi tananyagáról van szó.
5 days




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search