jelformáló áramkör

English translation: signal/wave shaping circuit

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Hungarian term or phrase:jelformáló áramkör
English translation:signal/wave shaping circuit
Entered by: Krisztina Ványa

21:24 Nov 23, 2006
Hungarian to English translations [PRO]
Science - Electronics / Elect Eng / elektrotechnika
Hungarian term or phrase: jelformáló áramkör
sziasztok!

Még egy szép mondat a tanmenetből:

- lerajzolni az alapvető impulzust előállító és jelformáló áramköröket

Köszi
Krisztina Ványa
Hungary
signal/wave shaping circuit
Explanation:
-

--------------------------------------------------
Note added at 9 óra (2006-11-24 07:06:49 GMT)
--------------------------------------------------

"Wave-shaping circuits:
Electronic circuits used to create or modify specified time-varying electrical voltage or current waveforms using combinations of active electronic devices, such as transistors or analog or digital integrated circuits, and resistors, capacitors, and inductors.”
http://www.accessscience.com/Encyclopedia/7/74/Est_741000_fr...


--------------------------------------------------
Note added at 9 óra (2006-11-24 07:12:30 GMT)
--------------------------------------------------

Itt rajzok is találhatóak:
http://www.ece.mtu.edu/faculty/goel/EE-4232/Wave-Shaping.pdf

--------------------------------------------------
Note added at 10 óra (2006-11-24 07:50:43 GMT)
--------------------------------------------------

Precízen:
"signal-shaping circuit" illetve "wave-shaping circuit"

--------------------------------------------------
Note added at 1 nap10 óra (2006-11-25 08:13:14 GMT)
--------------------------------------------------

Az elektronikán belül itt helyezkedik el (részletesebben a pdf fájlban, mely kapcsolási rajzok gyűjtemény):
„9. Impulzustechnikai alapáramkörök
Az impulzus fogalma, fajtái és jellemzői (amplitúdó, periódusidő, impulzus idő, felfutási- és visszafutási idő, felfutási- és visszafutási sebesség és idő, tetőesés, túllövés, kitöltési tényező).
Passzív jelformáló áramkörök (differenciáló, integráló, vágó) felépítése, működése és gyakorlati alkalmazási területei.”
http://209.85.129.104/search?q=cache:xExP7l_-Ej8J:www.okm.go...


--------------------------------------------------
Note added at 1 nap11 óra (2006-11-25 08:28:57 GMT)
--------------------------------------------------

Egy megvalósítási forma:
„A LIMITER is defined as a device which limits some part of a waveform from exceeding a specified value. Limiting circuits are used primarily for wave shaping and circuit-protection applications.”
http://209.85.129.104/search?q=cache:KbEWF8umAeQJ:www.tpub.c...
Selected response from:

Attila Széphegyi
Hungary
Grading comment
Oszinten szolva megint ott tartok, hogy mind a ket megoldas tetszik. Mivel ezt ketten is javasoltatok, hat legyen ez. A tudalekossag a szerzo reszerol megint bejott, ahogy Andras utalt ra. Koszonom szepen mindenkinek!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1signal/wave shaping circuit
Attila Széphegyi
5signal generating circuit
JANOS SAMU


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
signal generating circuit


Explanation:
az impulzusformáló áramkör a pulse generating circuit (olykor impulse generating circuit) és a jelformáló a signal generating circuit


    Reference: http://www.well.com/~youlee/mixing/digital_signal_generating...
JANOS SAMU
United States
PRO pts in category: 16

9 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
signal/wave shaping circuit


Explanation:
-

--------------------------------------------------
Note added at 9 óra (2006-11-24 07:06:49 GMT)
--------------------------------------------------

"Wave-shaping circuits:
Electronic circuits used to create or modify specified time-varying electrical voltage or current waveforms using combinations of active electronic devices, such as transistors or analog or digital integrated circuits, and resistors, capacitors, and inductors.”
http://www.accessscience.com/Encyclopedia/7/74/Est_741000_fr...


--------------------------------------------------
Note added at 9 óra (2006-11-24 07:12:30 GMT)
--------------------------------------------------

Itt rajzok is találhatóak:
http://www.ece.mtu.edu/faculty/goel/EE-4232/Wave-Shaping.pdf

--------------------------------------------------
Note added at 10 óra (2006-11-24 07:50:43 GMT)
--------------------------------------------------

Precízen:
"signal-shaping circuit" illetve "wave-shaping circuit"

--------------------------------------------------
Note added at 1 nap10 óra (2006-11-25 08:13:14 GMT)
--------------------------------------------------

Az elektronikán belül itt helyezkedik el (részletesebben a pdf fájlban, mely kapcsolási rajzok gyűjtemény):
„9. Impulzustechnikai alapáramkörök
Az impulzus fogalma, fajtái és jellemzői (amplitúdó, periódusidő, impulzus idő, felfutási- és visszafutási idő, felfutási- és visszafutási sebesség és idő, tetőesés, túllövés, kitöltési tényező).
Passzív jelformáló áramkörök (differenciáló, integráló, vágó) felépítése, működése és gyakorlati alkalmazási területei.”
http://209.85.129.104/search?q=cache:xExP7l_-Ej8J:www.okm.go...


--------------------------------------------------
Note added at 1 nap11 óra (2006-11-25 08:28:57 GMT)
--------------------------------------------------

Egy megvalósítási forma:
„A LIMITER is defined as a device which limits some part of a waveform from exceeding a specified value. Limiting circuits are used primarily for wave shaping and circuit-protection applications.”
http://209.85.129.104/search?q=cache:KbEWF8umAeQJ:www.tpub.c...


Attila Széphegyi
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 52
Grading comment
Oszinten szolva megint ott tartok, hogy mind a ket megoldas tetszik. Mivel ezt ketten is javasoltatok, hat legyen ez. A tudalekossag a szerzo reszerol megint bejott, ahogy Andras utalt ra. Koszonom szepen mindenkinek!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andras Szekany: bár, akik az eredeti mondatot írták, ... hm, de nekem ez tetszik (már amennyire :-)) hm. halvány emlékeim szerint, van olyan, hogy mondjuk alulvágó szűrő, meg hasonlók, de "jelformáló" - nem fittnessz az elektronika ... :-(
23 hrs
  -> Köszönöm. A kiegészítés remélem pontosít.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search