biztonságszervező menedzser

English translation: Safety Manager

09:57 Jul 20, 2010
Hungarian to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general)
Hungarian term or phrase: biztonságszervező menedzser
tűzvédelem, vagyonvédelem, biztonságtechnika, munkavédelem
csviktor
Hungary
English translation:Safety Manager
Explanation:
A magyarban általában a "biztonsági és egészségvédelmi koordinátor" kifejezés használatos, szerintem tévesen.

A munkakört a "munkavédelmi felelős" tökéletesen leírja.
A munkavédelem megint egy érdekes kifejezés, ugyanis ez magába foglalja a munkabiztonságot (Safety), és a munkaegészségügyi védelmet (Health Safety) is.
A kettő együtt angolul "Health and Safety Manager", magyarul meg "munkavédelmi felelős".

Ehhez képest a magyar cégek elbonyolították; annyi megnevezés van, mint égen a csillag.

A munkavédelmi felelős mellett ott van ugye még a tűzvédelmi felelős is, valamint a környezetvédelmi felelős.

Én szívem szerint ezt a kettőt is a munkavédelem címszó alá sorolnám, amelynek így 4 feladatköre lenne:
- munkabiztonság,
- munkaegészségügy,
- tűzvédelem,
- környezetvédelem.

A vagyonbiztonság más téma, az a Security Manager dolga.
A minőségügy meg a Quality Manageré, és így tovább.

--------------------------------------------------
Note added at 33 perc (2010-07-20 10:31:34 GMT)
--------------------------------------------------

Munkabiztonsági és munkaegészségügy felelős = Health and Safety Manager
Tűzvédelmi felelős = Fire Safety Manager
Környezetvédelmi felelős = Environment Protection Manager
Vagyonvédelmi felelős = Security Manager

Ha az egészet egy kalap alá akarod venni - bár én olyan cégről nem hallottam, ahol ezt mind egyetlen főnök alá rendelték volna -, akkor esetleg meg lehet kockáztatni a "Safety and Security Co-ordinator"-t. A tartalmat úgyis a munkaköri leírás pontosítja, cégenként.
Selected response from:

Péter Tófalvi
Hungary
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4Safety Manager
Péter Tófalvi
5public safety manager; safety, security and emergency manager
juvera


Discussion entries: 1





  

Answers


28 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
Safety Manager


Explanation:
A magyarban általában a "biztonsági és egészségvédelmi koordinátor" kifejezés használatos, szerintem tévesen.

A munkakört a "munkavédelmi felelős" tökéletesen leírja.
A munkavédelem megint egy érdekes kifejezés, ugyanis ez magába foglalja a munkabiztonságot (Safety), és a munkaegészségügyi védelmet (Health Safety) is.
A kettő együtt angolul "Health and Safety Manager", magyarul meg "munkavédelmi felelős".

Ehhez képest a magyar cégek elbonyolították; annyi megnevezés van, mint égen a csillag.

A munkavédelmi felelős mellett ott van ugye még a tűzvédelmi felelős is, valamint a környezetvédelmi felelős.

Én szívem szerint ezt a kettőt is a munkavédelem címszó alá sorolnám, amelynek így 4 feladatköre lenne:
- munkabiztonság,
- munkaegészségügy,
- tűzvédelem,
- környezetvédelem.

A vagyonbiztonság más téma, az a Security Manager dolga.
A minőségügy meg a Quality Manageré, és így tovább.

--------------------------------------------------
Note added at 33 perc (2010-07-20 10:31:34 GMT)
--------------------------------------------------

Munkabiztonsági és munkaegészségügy felelős = Health and Safety Manager
Tűzvédelmi felelős = Fire Safety Manager
Környezetvédelmi felelős = Environment Protection Manager
Vagyonvédelmi felelős = Security Manager

Ha az egészet egy kalap alá akarod venni - bár én olyan cégről nem hallottam, ahol ezt mind egyetlen főnök alá rendelték volna -, akkor esetleg meg lehet kockáztatni a "Safety and Security Co-ordinator"-t. A tartalmat úgyis a munkaköri leírás pontosítja, cégenként.


Péter Tófalvi
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 11

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  kyanzes
12 hrs

agree  hollowman2
18 hrs

agree  Tradeuro Language Services
19 hrs

agree  Iosif JUHASZ
1 day 18 hrs

3 days 10 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
public safety manager; safety, security and emergency manager


Explanation:
Ez a két név járatos. Mindkettő kifejezi, hogy sokféle biztonsági témában járatos.
A diploma neve: degree in public safety management; safety, security and emergency management degree. (Mindegy,hogy a degree a kifejezés elején vagy végén van.)
Nagyjából az is mindegy, hogy melyik fordításra esik a választás, amelyik jobban illik a szövegbe (vagy névkártyára), azt lehet használni.


juvera
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 22




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search