építésügyi hatósági engedélyeztetés

English translation: obtaining building permits from the relevant authorities

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Hungarian term or phrase:építésügyi hatósági engedélyeztetés
English translation:obtaining building permits from the relevant authorities
Entered by: Katalin Varga-Pinter

12:33 Aug 5, 2009
Hungarian to English translations [PRO]
Law/Patents - Environment & Ecology
Hungarian term or phrase: építésügyi hatósági engedélyeztetés
munkaköri leírás része
Katalin Varga-Pinter
Hungary
obtaining building permits from the relevant authorities
Explanation:
A szöveg nyilván a magyar hatóságokra és engedélyeztetésekre gondol, és nagyon általános, így ez az átfogó megfogalmazás megfelel.
Így is meg lehet fogalmazni: obtaining (all) necessary building permits....

Azt hiszem, kár belemenni a különböző országok sokféle ide vonatkozó szabályába, és a UK/US különbségekbe.

--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs (2009-08-05 18:59:12 GMT)
--------------------------------------------------

A fenti válasz a folyamodvány benyújtásánál való közreműködésre vonatkozik.

Mivel a megadott szövegből nem derül ki, hogy melyik oldalról kell megközelíteni az engedélyeztetést, lehet, hogy arról van szó, hogy az illető jóváhagyja az engedélyeztetést, akkor:
APPROVAL of building permits.

Ha pedig ő adja ki (ami ugyan inkább a várostervezési, építési hatóságok dolga) akkor:
ISSUING building permits.
Selected response from:

juvera
Grading comment
Köszönöm a segítséget.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +4obtaining building permits from the relevant authorities
juvera
4 -1building permit authorization
hungarka


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
building permit authorization


Explanation:
A munkaköri leírás pontokba szedett feladatköreinek felsorolásához.

hungarka
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  JANOS SAMU: Műveltetésről van szó. Csak akkor lenne authorization ha a magyar engedélyezést írt volna
6 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
obtaining building permits from the relevant authorities


Explanation:
A szöveg nyilván a magyar hatóságokra és engedélyeztetésekre gondol, és nagyon általános, így ez az átfogó megfogalmazás megfelel.
Így is meg lehet fogalmazni: obtaining (all) necessary building permits....

Azt hiszem, kár belemenni a különböző országok sokféle ide vonatkozó szabályába, és a UK/US különbségekbe.

--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs (2009-08-05 18:59:12 GMT)
--------------------------------------------------

A fenti válasz a folyamodvány benyújtásánál való közreműködésre vonatkozik.

Mivel a megadott szövegből nem derül ki, hogy melyik oldalról kell megközelíteni az engedélyeztetést, lehet, hogy arról van szó, hogy az illető jóváhagyja az engedélyeztetést, akkor:
APPROVAL of building permits.

Ha pedig ő adja ki (ami ugyan inkább a várostervezési, építési hatóságok dolga) akkor:
ISSUING building permits.

juvera
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 20
Grading comment
Köszönöm a segítséget.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  JANOS SAMU: Jó megoldás
7 hrs
  -> Köszönöm

agree  Andras Kovacs
21 hrs

agree  Tradeuro Language Services
1 day 1 hr

agree  hollowman (X)
1 day 6 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search