tagolatlan levél

English translation: simple leaf

14:03 Nov 25, 2014
Hungarian to English translations [PRO]
Science - Environment & Ecology / környezetismeret ált. isk.
Hungarian term or phrase: tagolatlan levél
Melyik szárazföldi növénynek van a legnagyobb tagolatlan levele? Valószínűleg a Kalimantan szigetén élő kontyvirágfélének. stb.
Zoltán Törőcsik
Hungary
English translation:simple leaf
Explanation:
ellentéte a compound leaf

A simple leaf blade is undivided as shown on the left (though the margins may be toothed or even lobed). The blade of a compound leaf is divided into several leaflets as shown on the right.
https://www.uwgb.edu/biodiversity/herbarium/trees/simple_com...
Selected response from:

János Untener
Hungary
Grading comment
Köszönöm!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3simple leaf
János Untener
3 -1veinless leaf
Prince63
Summary of reference entries provided
tagolatlan levél
Ildiko Santana

  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
simple leaf


Explanation:
ellentéte a compound leaf

A simple leaf blade is undivided as shown on the left (though the margins may be toothed or even lobed). The blade of a compound leaf is divided into several leaflets as shown on the right.
https://www.uwgb.edu/biodiversity/herbarium/trees/simple_com...

János Untener
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 8
Grading comment
Köszönöm!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  JANOS SAMU
16 hrs

agree  Iosif JUHASZ
22 hrs

agree  Tamas Elek
1 day 7 mins

agree  Zsofia Koszegi-Nagy
1 day 16 mins

disagree  Ildiko Santana: Nem ezt jelenti, sem magyarul, sem angolul. A simple leaf / egyszerű levél nem azonos a tagolatlan levéllel. Az utóbbi a levél peremének tagoltságát jelzi: "Ha a levéllemez bemetszései nem érik el a fél levéllemez egynegyedét, ép vagy tagolatlan a levél"
3 days 7 hrs

21 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
veinless leaf


Explanation:
leaf without veins , veinless leaf , plain leaf

Prince63
Canada
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in EnglishEnglish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Ildiko Santana: Sajnos nem jó ez sem... A levél nem azért tagolatlan, mert nincs erezete.
2 days 10 hrs




Reference comments


3 days 7 hrs
Reference: tagolatlan levél

Reference information:
Kedves Zoltán,
Sajnos nem olyan egyszerű a kérdés, mint azt több kolléga is gondolta. A tagolatlan levél nem ugyanaz, mint az egyszerű levél, így a "simple leaf" fordítás helytelen. Magyar meghatározás és ismertetők (ábrákkal illusztrálva):

"Ha a levéllemez bemetszései nem érik el a fél levéllemez egynegyedét, ép vagy tagolatlan a levél függetlenül attól, hogy a széle ép-e. Ha ellenben a bemetszések legalább a fél levéllemez egynegyedéig beérnek, tagolt levélről beszélünk."
http://www.tankonyvtar.hu/en/tartalom/tkt/novenytan-novenyta...

http://elte.prompt.hu/sites/default/files/tananyagok/novenye...

Sajnos nem vagyok biztos az angol megfelelőjében, tippelni meg nem akarok, néhány angol nyelvű segédanyagot azért küldök. Remélem, segítenek!

Leaf types, shapes, margins, etc.
http://www.nbh.psla.umd.edu/guides/appendix2.html

Plant Structures: Leaves
http://www.ext.colostate.edu/mg/gardennotes/134.html

--------------------------------------------------
Note added at 3 days9 hrs (2014-11-28 23:36:52 GMT)
--------------------------------------------------

Sok más cikket és ábrát is átnézve nekem úgy tűnik, hogy az angolban erre az "entire" illik leginkább...

Ildiko Santana
United States
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 12




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search