adózás előtti eredmény

English translation: earnings before taxes - EBT

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Hungarian term or phrase:adózás előtti eredmény
English translation:earnings before taxes - EBT
Entered by: valderby

12:16 Apr 26, 2009
Hungarian to English translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general) / könyvelés
Hungarian term or phrase: adózás előtti eredmény
Sziasztok megint! Most az adózás előtti eredményre lenne szükségem. A mondat:
...a szokásos piaci ár és az alkalmazott ellenérték alapján számított különbözetnek megfelelő összeggel az adózónak az adózás előtti eredményét módosítania kell.

Köszönöm előre is!
valderby
earnings before taxes - EBT
Explanation:
An indicator of a company's financial performance calculated as:

= Revenue - Expenses (excluding tax)
http://www.investopedia.com/terms/e/ebt.asp
Selected response from:

Zsuzsa Berenyi
Hungary
Grading comment
Mindenkinek köszönöm a segítséget!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2earnings before taxes - EBT
Zsuzsa Berenyi
3 +4pre-tax profit
Dóra Keresztiné Kövér
4 +2profit before tax
Katalin Szilárd
4Earnings before taxes / Profit before taxes (US)
hollowman (X)
4ld. lent
kyanzes


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
earnings before taxes - EBT


Explanation:
An indicator of a company's financial performance calculated as:

= Revenue - Expenses (excluding tax)
http://www.investopedia.com/terms/e/ebt.asp

Zsuzsa Berenyi
Hungary
Works in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 24
Grading comment
Mindenkinek köszönöm a segítséget!
Notes to answerer
Asker: Köszönöm!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Lingua.Franca
11 mins

agree  Eva Blanar: teljesen jó + legalább megkerüli a profit/loss problémát
2 hrs

agree  Iosif JUHASZ
6 hrs

disagree  Kathrin.B: A "financial performance" mutatószáma és fogalma, a szövegkörnyezet viszont a Tao tv,ill. a számviteli törvény szerinti kategóriát tartalmazza.
432 days

6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ld. lent


Explanation:
nyersen: "earnings before taxes"

Az adózás előtti eredmény alatt sokszor valójában az EBITDA-t
"earnings before interest, taxes, depreciation and amortization" szokták érteni.

kyanzes
Hungary
Works in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 20
Notes to answerer
Asker: Köszönöm!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  hollowman (X)
5 mins

agree  Attila Széphegyi
1 hr

disagree  Eva Blanar: vigyázat: az EBITDA egy más mutató (üzemi eredmény + értékcsökkenés) és azért szeretik használni, mert ez mutatja meg, mit tud kihozni a cég a működésből - vagyis az EBT egészen más, mint az EBITDA
1 hr

disagree  Kathrin.B: ls. fent
432 days

7 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +4
pre-tax profit


Explanation:
http://www.google.hu/search?hl=hu&q=pre-tax profit adózás el...

Dóra Keresztiné Kövér
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 12
Notes to answerer
Asker: Köszönöm!

Asker: Köszönöm!

Asker: Az Apeh is ezt a kifejezést használja, legalábbis a Társasági adóról szóló tv angol összefoglalásában.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Kathrin.B: Mivel a szövegkörnyezet az adóalap transzferárral összefüggő módosítására utal/vonatkozik, ezért ezt, nem pedig a jövedelmezőségi mutatóra vonatkozó megfeleltetést választanám.
12 mins

agree  Eva Blanar: sokféleképpen lehet mondani, beszélt nyelvben szerintem ez a leggyakoribb
1 hr

agree  Istvan Nagy
9 hrs

agree  mse: ezt szokták használni legtöbbször, bár a complex HMJ aktuális és elfogadott verziójában INCOME BEFORE TAXES a megfogalmazás a számviteli törvényben
2 days 2 hrs

8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Earnings before taxes / Profit before taxes (US)


Explanation:
--

hollowman (X)
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 8
Notes to answerer
Asker: Köszönöm!


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
profit before tax


Explanation:
http://www.investopedia.com/terms/p/profitbeforetax.asp

"Profit Before Tax - PBT
What Does It Mean?
What Does Profit Before Tax - PBT Mean?
A profitability measure that looks at a company's profits before the company has to pay corporate income tax. This measure deducts all expenses from revenue including interest expenses and operating expenses, but it leaves out the payment of tax. "

--------------------------------------------------
Note added at 13 mins (2009-04-26 12:30:12 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.fn.hu/top200/20031005/50_legnagyobb_adozas_el/?la...

Lásd táblázat

http://www.kdb.hu/download.php?oid=T82e353a617919160c22607e6...


"Adózás előtti eredmény / Profit before tax (million huf)"

http://mediacommun.calyon.com/sitegenic/medias/DOC/50536/200...

http://www.fn.hu/cikk/00040000/47167/csatolt.xls

Lásd táblázat

Adózás előtti eredmény
Profit before tax


--------------------------------------------------
Note added at 39 mins (2009-04-26 12:55:59 GMT)
--------------------------------------------------

Szerintem ez a legelterjedtebb használata: profit before tax
Rövidítése: PBT
Lásd: google találatok 599 000

Katalin Szilárd
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 12
Notes to answerer
Asker: Köszönöm!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Eva Blanar: ha nagyon pontosak akarunk lenni, akkor az "eredmény" az mindig "profit or loss", de így is használják (akkor viszont "pre-tax (ill.) post-tax profit or loss" jobban hangzik talán)
2 hrs
  -> Köszönöm!

agree  Kathrin.B
432 days
  -> Köszönöm!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search