lakhatási támogatás (egyetemistáknak)

English translation: housing subsidy

19:26 Oct 2, 2009
Hungarian to English translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
Hungarian term or phrase: lakhatási támogatás (egyetemistáknak)
Egy felsorolás része, hogy milyen támogatásokat kapnak a diákok (ösztöndíjak, tankönyv- és sporttámogatás és ez a lakhatási támogatás - gondolom, albérleti hozzájárulás, esetleg a kollégiumi díjhoz is fizetnek valamit).

Mivel táblázat, több kontextus nincs.
Eva Blanar
Hungary
English translation:housing subsidy
Explanation:
Ez jutott elsőnek eszembe, és itt van is rá utalás: http://www.eurofound.europa.eu/eiro/2003/12/feature/fi031220...
Selected response from:

Zsuzsa Berenyi
Hungary
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3housing support
JANOS SAMU
2 +4housing subsidy
Zsuzsa Berenyi
4housing grant
Ibolya Pal
4housing benefit / accommodation allowance (for undergraduates/college or university students)
Katalin Szilárd


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +4
housing subsidy


Explanation:
Ez jutott elsőnek eszembe, és itt van is rá utalás: http://www.eurofound.europa.eu/eiro/2003/12/feature/fi031220...

Zsuzsa Berenyi
Hungary
Works in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 24
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  JANOS SAMU: Ez inkább dotálás és költségvetési nyelv és csak pénzbeli vonatkozású, míg a támogatás nem csak pénzbeli lehet
15 mins

agree  Björn Dr. Freiberg PhD
9 hrs

agree  Lingua.Franca
1 day 1 hr

agree  juvera
1 day 2 hrs

agree  Tradeuro Language Services
1 day 23 hrs

9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
housing benefit / accommodation allowance (for undergraduates/college or university students)


Explanation:
http://iate.europa.eu/iatediff/SearchByQuery.do;jsessionid=9...

Én a housing benefitet javaslom.

Katalin Szilárd
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 12
Notes to answerer
Asker: azt hiszem, az allowance mindig az, amit az eladó (a bérbeadó) ad, és van ugyan saját kollégium is, de ezt a támogatást csak az összefoglaló táblázatban szerepeltetik


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  juvera: Ez egy bizonyos szociális juttatás neve, amelyre pont a diákok nem jogosultak. Diák csak kivételes körülmények között kaphatja, ha az igénynek semmi köze ahhoz, hogy diák; pl. egyedülálló anya.//De olvasd el, hogy MIT írnak az általad idézett anyagokban!
1 day 2 hrs
  -> Ez a megállapítás szerintem téves. Lásd: http://www.google.com/search?hl=en&q=housing benefit student...

19 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
housing support


Explanation:
Ez szerintem jobb mint a subsidy, mivel a támogatás nem minden esetben pénzbeli. A support esetében ugyanez a helyzet, mert lehet anyagi is, meg szolgáltatás is.
Ez is vonatkozik: Housing Support Program. This scholarship includes a living stipend and housing supplement for those teachers who want to become certified, or get either a bachelors or masters degree. You must however agree to teach in a high need school for at least three years.




    Reference: http://www.chhs.ca.gov/initiatives/CAChildWelfareCouncil/Doc...
    Reference: http://newteachersupport.suite101.com/article.cfm/scholarshi...
JANOS SAMU
United States
PRO pts in category: 124

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Blanka Nagy: vagy "accomodation support" http://academia.thalesgroup.com/index.php?rubrique=6&lang=en...
7 mins

agree  Annamaria Amik: mindegyik javaslatra van rengeteg és megbízható gugli-találat, de ez kerüli el legsikeresebben a konnotációkat
1 day 14 hrs

agree  Ildiko Santana
4 days

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
housing grant


Explanation:
Nekem egyből ez jutott eszembe, azt gondoltam, hogy ez talán más lehet amerikai és brit nyelvterületen.... de úgy tűnik használják mindkét helyen.

http://www.collegescholarships.org/grants/housing.htm
http://www.services.unimelb.edu.au/finaid/loans/bursaries/ho...
http://www.cchpr.landecon.cam.ac.uk/projects/detail.asp?Proj...

A grant kifejezés azért is jobb- szerintem- mert az egyértelműen egyetemistákra vonatkozik, support vagy allowence is biztos használható, ugyanolyan jó, de elég általánosan használt kifejezés. A housing benefit esetén nekem teljesen más jut eszembe (brit nyelvterületen az annyira berögzült a munkanélküliek támogatására használt kifejezésként, hogy az semmiféleképpen nem)

--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs (2009-10-03 01:32:33 GMT)
--------------------------------------------------

A második link csak úgy működik, ha az adott oldalon a Go to Student Financial homepage, majd a Housing Grant pontokat választjuk.

Ibolya Pal
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 2

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  juvera: A referenciák Európára nem jók, és a UK referenciában teljesen másról van szó.
21 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search