kódszó

English translation: codeword

12:21 Jan 22, 2003
Hungarian to English translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general) / banking
Hungarian term or phrase: kódszó
Szerintem ilyen nincs is, de a szövegemben mégis van: használjam a password-öt helyette, vagy forditsam le "code word"-nek? Tudniillik pontosan erről van szó, a banki átutalásokhoz szükséges hitelesitő jelzésről. Ti már találkoztatok kódszóval?
Eva Blanar
Hungary
English translation:codeword
Explanation:
Ilyen létezik (nyilván a magyar "kódszót" is ebből fordították). A password nem pont ugyanaz. Mindjárt keresek valami jó kis meghatározást mindkettőre.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-22 12:29:10 (GMT)
--------------------------------------------------

A legtöbb helyen azt látom, hogy a \"password\" szó magyarázatában szerepel a \"codeword\". Ez azt sugallja, hogy a \"codeword\" általánosabb, míg a \"password\" konkrétabb tartalmú kifejezés. Ugyanakkor néhány helyen azt vettem észre, hogy teljesen felcserélhetőként alkalmazzák a két kifejezést.
Selected response from:

Csaba Ban
Hungary
Grading comment
Köszönöm, ez tényleg nem egészen a jelszó, de - mint közben kiderült - olyan szó, amit egy faxra odabiggyesztenek, és attól az egész hitelessé válik. Jó, mi?
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1codeword
Csaba Ban
4 +1code
Sándor Sárecz
4alpha code
JANOS SAMU
4password
Endre Both


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
codeword


Explanation:
Ilyen létezik (nyilván a magyar "kódszót" is ebből fordították). A password nem pont ugyanaz. Mindjárt keresek valami jó kis meghatározást mindkettőre.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-22 12:29:10 (GMT)
--------------------------------------------------

A legtöbb helyen azt látom, hogy a \"password\" szó magyarázatában szerepel a \"codeword\". Ez azt sugallja, hogy a \"codeword\" általánosabb, míg a \"password\" konkrétabb tartalmú kifejezés. Ugyanakkor néhány helyen azt vettem észre, hogy teljesen felcserélhetőként alkalmazzák a két kifejezést.

Csaba Ban
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 23
Grading comment
Köszönöm, ez tényleg nem egészen a jelszó, de - mint közben kiderült - olyan szó, amit egy faxra odabiggyesztenek, és attól az egész hitelessé válik. Jó, mi?

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Gabrielle Weatherhead
8 hrs

4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
password


Explanation:
...szerintem teljesen megfelel ebben az esetben.

Endre Both
Germany
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
code


Explanation:
felvetném szimplán a fenti megoldást. A kód ugyanis nem feltétlenül szó, ami szerintem azt is jelenti, hogy valamilyen értelme van, hanem állhat számok és betűk egymásutánjából is. Talán a szöveg ad némi útmutatást arra, hogy a kód értelmes szó kell-e hogy legyen.

Sándor Sárecz
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Endre Both: Igen, erre én is gondoltam.
1 hr

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
alpha code


Explanation:
Mivel a jelszo az marad passwordnek, a kod meg codenak, es mivel szorol beszelnek (ami, ha feltetelezzuk, hogy a szoveg szerzoje tisztaban van a szo meghatarozassal, kizarja a szamjegyeket) a rejtjelezesben ismert kifejezest hasznalnam, amikor kifejezetten csak az abece betuit hasznaljak. Ez pedig az alpha code. Nem nagy kezdobetukkel, mert akkor mar egy program neve.

JANOS SAMU
United States
PRO pts in category: 116




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search