ügyfélkapu

English translation: customer site / customer portal / citizen portal

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Hungarian term or phrase:ügyfélkapu
English translation:customer site / customer portal / citizen portal
Entered by: Blanka Nagy

12:21 Aug 22, 2010
Hungarian to English translations [PRO]
Law/Patents - Government / Politics
Hungarian term or phrase: ügyfélkapu
A fellebbezés elektronikus úton, az ügyfélkapun is keresztül is előterjeszthető.

előre is köszönöm!
Blanka Nagy
Germany
customer site / customer portal
Explanation:
Pl.:

http://www.mckesson.com/en_us/McKesson.com/Customer+Login/Cu...

http://www.kronos.com/Customer-Support-Login.aspx

http://www.solarwinds.com/customerportal/

Szerintem a customer gate kifejezést el kell felejteni, mert az egy szerencsétlenül átvett tükörfordítás. Az angol másképp gondolkozik: ügyféloldalban vagy ügyfélportálban. Az ügyfél másfajta oldalt lát, mint pl. egy nem regisztrált látogató. Tehát az ügyfélnek előbb regisztrálnia kell magát (login, password), megadja a saját adatait, esetleg az igényei szerint állítja be az oldal bizonyos részeit. Mivel az ilyen oldalak hivatalos ügyintézésekhez szükségesek, általában a biztonságos szót is eléteszik: secure customer site vagy secure customer portal.
Pont nemrég fordítottam egy weboldalt (Forex), ami egy ilyen biztonságos ügyfélkapuval is rendelkezett.

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2010-08-22 16:03:53 GMT)
--------------------------------------------------

A weboldalakon a "customer portal" és a "customer site" a leggyakrabban használt kifejezések.

Customer site:

About 401,000 results

http://www.google.com/search?hl=en&as_qdr=all&q="customer si...

Customer portal:

About 327,000 results

http://www.google.com/search?hl=en&as_qdr=all&q="customer po...

De ugyanúgy használatosak:

Client portal:

About 136,000 results

http://www.google.com/#hl=en&q="client portal"&aq=f&aqi=g10&...

Client site:

About 1,610,000 results

http://www.google.com/search?q="client site"&hl=en&as_qdr=al...

Client getaway:

About 295 results

http://www.google.com/webhp?hl=en#q="client getaway"&hl=en&e...




--------------------------------------------------
Note added at 8 hrs (2010-08-22 21:06:48 GMT)
--------------------------------------------------

Elnézést, nem client getaway, hanem gateway.
De szerintem a client geteway kifejezetten IT-s (műszaki) kifejezés: átjáró.
Itt nem erről van szó:
http://support.dell.com/support/edocs/systems/op760/hu/sm/sy...

Client Gateway (Kliens átjárója)


A kliens átjárójának IP-címét adja meg.

Az alapértelmezett érték: 255.255.255.255.

MEGJEGYZÉS: A Client SubnetMask paraméter megadásához a Client DHCP (Kliens DHCP) paraméterben a Static IP (Statikus IP-cím) értéket kell megadnia.
Selected response from:

Katalin Szilárd
Hungary
Grading comment
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +4client gateway
Krisztina Lelik
5customer site / customer portal
Katalin Szilárd
Summary of reference entries provided
client gateway
Ildiko Santana

Discussion entries: 10





  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
client gateway


Explanation:
... relationships and file wage contribution returns electronically once they have registered at the Client Gateway (Ügyfélkapu) on the Government Portal: ...
ec.europa.eu/.../index_en.htm

--------------------------------------------------
Note added at 16 mins (2010-08-22 12:37:47 GMT)
--------------------------------------------------

Private individuals must register on the website www.magyarorszag.hu (“ügyfélkapus regisztráció” or “client gateway registration”), and can then take action ...
http://ec.europa.eu/.../main.jsp?..

Krisztina Lelik
Greece
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ildiko Santana: Pontosan.
2 hrs
  -> köszönöm

agree  Katalin Tóth
3 hrs
  -> Köszönöm

neutral  Katalin Szilárd: Az ügyfélkapu egy olyan oldal, ahol látsz egy logint és egy password-öt, viszont a gateway az kifejezetten IT: http://www.softwareonline.hu/Article/View.aspx?id=4643 http://support.dell.com/support/edocs/systems/op760/hu/sm/sy...
7 hrs

agree  Iosif JUHASZ
1 day 3 hrs

agree  Elevenít (X): Ez az
1 day 23 hrs

15 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
customer site / customer portal


Explanation:
Pl.:

http://www.mckesson.com/en_us/McKesson.com/Customer+Login/Cu...

http://www.kronos.com/Customer-Support-Login.aspx

http://www.solarwinds.com/customerportal/

Szerintem a customer gate kifejezést el kell felejteni, mert az egy szerencsétlenül átvett tükörfordítás. Az angol másképp gondolkozik: ügyféloldalban vagy ügyfélportálban. Az ügyfél másfajta oldalt lát, mint pl. egy nem regisztrált látogató. Tehát az ügyfélnek előbb regisztrálnia kell magát (login, password), megadja a saját adatait, esetleg az igényei szerint állítja be az oldal bizonyos részeit. Mivel az ilyen oldalak hivatalos ügyintézésekhez szükségesek, általában a biztonságos szót is eléteszik: secure customer site vagy secure customer portal.
Pont nemrég fordítottam egy weboldalt (Forex), ami egy ilyen biztonságos ügyfélkapuval is rendelkezett.

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2010-08-22 16:03:53 GMT)
--------------------------------------------------

A weboldalakon a "customer portal" és a "customer site" a leggyakrabban használt kifejezések.

Customer site:

About 401,000 results

http://www.google.com/search?hl=en&as_qdr=all&q="customer si...

Customer portal:

About 327,000 results

http://www.google.com/search?hl=en&as_qdr=all&q="customer po...

De ugyanúgy használatosak:

Client portal:

About 136,000 results

http://www.google.com/#hl=en&q="client portal"&aq=f&aqi=g10&...

Client site:

About 1,610,000 results

http://www.google.com/search?q="client site"&hl=en&as_qdr=al...

Client getaway:

About 295 results

http://www.google.com/webhp?hl=en#q="client getaway"&hl=en&e...




--------------------------------------------------
Note added at 8 hrs (2010-08-22 21:06:48 GMT)
--------------------------------------------------

Elnézést, nem client getaway, hanem gateway.
De szerintem a client geteway kifejezetten IT-s (műszaki) kifejezés: átjáró.
Itt nem erről van szó:
http://support.dell.com/support/edocs/systems/op760/hu/sm/sy...

Client Gateway (Kliens átjárója)


A kliens átjárójának IP-címét adja meg.

Az alapértelmezett érték: 255.255.255.255.

MEGJEGYZÉS: A Client SubnetMask paraméter megadásához a Client DHCP (Kliens DHCP) paraméterben a Static IP (Statikus IP-cím) értéket kell megadnia.

Katalin Szilárd
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 21




Reference comments


3 hrs peer agreement (net): +1
Reference: client gateway

Reference information:
A "client gateway" az eredeti angol kifejezés, az "ügyfélkapu" ennek bevett magyar fordítása. Néhány jó példa, magyarázatokkal:

Europe Client Gateway

Citibank® Commercial Cards supports a variety of solutions to offer immediate, secure and comprehensive access to your programme data. All our solutions are available from your desktop and provide unmatched security, as well as comprehensive online training and support.
http://www.citigroup.com/transactionservices/home/card_solut...
-----

Welcome to Intuit Financial Services' Client Gateway

The Intuit Financial Services Gateway delivers easy access to the resources you need to successfully drive adoption and promote active use of your online solutions, helping you grow your business.
http://diclientgateway.com/
----

What is the Client Gateway

The Client Gateway is a unique, personalized website that your Real Estate Agent has created especially for you. You and your agent can enter the website at anytime to view new or changed listings that meet your search criteria.
http://www.fmls.com/FMLS/FMLS_CONSUMER/default.cfm?ACTION=CL...
----

What is Client Gateway?

• MLS users use their free HAR website to present listings to prospects by posting listings on personal website for each prospect. The "Client Gateway" is completely configurable allowing each agent to choose preferences that fit the way they do business with each prospect.
http://www.desireesavory.com/sitebuildercontent/sitebuilderf...

Ildiko Santana
United States
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 60

Peer comments on this reference comment (and responses from the reference poster)
agree  Krisztina Lelik
1 day 2 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search