Felvidék

English translation: Upper Hungary

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Hungarian term or phrase:Felvidék
English translation:Upper Hungary
Entered by: Katalin Sandor

16:23 Oct 4, 2006
Hungarian to English translations [PRO]
History
Hungarian term or phrase: Felvidék
Nyilván sokaknak van erről határozott véleményük. Kérem, osszák meg velem. PC megoldás szükségeltetik, amit megért az angol olvasó (igen, nehezített pálya). Hagyjam úgy, ahogy van? (Többször elő fog fordulni). A highland opció eléggi cinematográfiai konnotációt hordoz.
Kontextus:
"A tokaji borvidék ... sem a hagyományos értelemben vett Felvidékhez, sem a Partiumhoz nem tartozik"
Katalin Sandor
Hungary
Upper Hungary
Explanation:
http://en.wikipedia.org/wiki/Upper_Hungary
Selected response from:

Csaba Ban
Hungary
Grading comment
Az a baj a történelmi távlattal, hogy amikor pl. Rákóczi tesz-vesz a vidéken, akkor az a vidék még nem "former" Hungary. Ha kirázólag a jelenről beszélünk, akkor nyilván kellene a former v. historical. Mindenkinek köszönet!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2Former Upper Hungary
Andras Mohay (X)
4 +1Upper Hungary
Csaba Ban
2Historical Hungarian Highlands
denny (X)


  

Answers


17 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Upper Hungary


Explanation:
http://en.wikipedia.org/wiki/Upper_Hungary

Csaba Ban
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 8
Grading comment
Az a baj a történelmi távlattal, hogy amikor pl. Rákóczi tesz-vesz a vidéken, akkor az a vidék még nem "former" Hungary. Ha kirázólag a jelenről beszélünk, akkor nyilván kellene a former v. historical. Mindenkinek köszönet!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Andras Malatinszky: Én mindenképp hozzátenném azt, hogy "historical". Az angol anyanyelvű olvasónak ugyanis Hungary a mai Magyarországot jelenti, aminek a Felvidék, ugye, nem része.
12 mins

agree  Krisztina Lelik: http://www.mtaki.hu/kiadvanyok/kugler_jozsef_lakossagcsere_e... ez a Wikipediánál komolyabb, és itt is Upper Hungary (Felvidek)
24 mins

2 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
Historical Hungarian Highlands


Explanation:
Ez igy nem található a web-en. A Hungarian Highlands ugyanúgy nem PC, mint a (jobb) Upper Hungary, úgyhogy lényegében MA-val értek egyet. A mellékelt link illusztrálja, mi a politikai implikációja a Hungarian Highlands-nak.
http://www.hunmagyar.org/turan/magyar/taj/felvidek/index.htm...

Hasznos lehet még ez a link:
http://lazarus.elte.hu/~guszlev/tajnev/pdf/gg_magyar_tajn_an...

denny (X)
Works in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 12
Notes to answerer
Asker: Az adott link nem győzött meg highland-ügyben :-) - viszont a második a földrajzi nevek angol átírásától nagyon jó. Köszönöm!


3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
Former Upper Hungary


Explanation:
Gazdagon adatolt (gazdagabban, mint a Historical etc.), van rá szlovák példa, EU-példa, úgyhogy szívből ajánlom.

Mészáros, O. On School Philosophy in Former Upper Hungary. Filozofia, 58(2003), č. 10, s. 717-726. Mészáros, O. On the Philosophy of Religion of Edmund ...
klemens.sav.sk/fiusav/view_profile_en.php?name_id=meszaros_o

At this point, German became the second official language of former Upper Hungary. Due to Slovakisation and Magyarisation in the 16th century however, ...
ec.europa.eu/education/policies/lang/languages/langmin/euromosaic/slok1_en.html

One also grasps potential irredentist conflicts by learning the location of Hungarian communities outside Hungary: in Slovakia (former "Upper Hungary"), ...
www.uni-koeln.de/phil-fak/soeg/ethnos/inhalte/inhalt10/br_g...

Andras Mohay (X)
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  juvera
3 mins
  -> Köszönöm

agree  Meturgan: …..the former Upper Hungary is full of ancient monuments, couple of them was recognised as the UNESCO World Heritage. http://www.atypus.cz/spec_c.htm
1 hr
  -> Köszönöm, ez is mutatja a politikai korrektséget :-)




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search