Szó sincs fényévekről

English translation: Closer than you think

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Hungarian term or phrase:Szó sincs fényévekről
English translation:Closer than you think
Entered by: Katarina Peters

12:53 May 21, 2015
Hungarian to English translations [PRO]
Idioms / Maxims / Sayings
Hungarian term or phrase: Szó sincs fényévekről
Ez egy interjú címe, úgyhogy valamilyen frappáns megoldást keresek.

Arról van szó, hogy a multinacionális vállalatok mennyire állak közel a startup vállalatokhoz:

- Tanulhat egymástól a két világ, amelynek távolságát sokan „fényévekre” becsülik?
- Szó sincs fényévekről, a multik és a startupok kifejezetten jól együtt tudnak működni.

Ebből az egészből ez a kifejezés lett az interjú címe is, tehát lehetőleg valamilyen olyan megoldást keresek, ami beleillik a mondatba is, és címnek is jó.

Addig eljutottam, hogy:
"light years away", amely az Oxford-szótár alapján tökéletesnek tűnik, de ha van más, nem ragaszkodom ehhez sem.

http://www.oxforddictionaries.com/definition/english/light-y...

Köszönöm előre is.
Tamas Elek
United Kingdom
Closer than you think
Explanation:
a possible alternative...
Selected response from:

Katarina Peters
Canada
Grading comment
Köszönöm mindenkinek. A többi megoldás is jó volt, de végül ennél maradtam, mert pont egy ilyen egyszerű kifejezést kerestem, ami kifejezi a lényeget.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Closer than you think
Katarina Peters
2 +1Not light years away, by any measure
Annamaria Amik
1Far from being light years away
András Veszelka


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
Far from being light years away


Explanation:
Mondjuk ez túl egyszerűnek tűnik megoldásként, szóval gondolom vagy helytelen, vagy gondoltál rá és elvetetted.

András Veszelka
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Closer than you think


Explanation:
a possible alternative...

Katarina Peters
Canada
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 8
Grading comment
Köszönöm mindenkinek. A többi megoldás is jó volt, de végül ennél maradtam, mert pont egy ilyen egyszerű kifejezést kerestem, ami kifejezi a lényeget.

19 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
Not light years away, by any measure


Explanation:
Csak tipp:
http://southernalpha.com/driverless-cars-light-years-away/
Driverless Cars Are Not Light Years Away...

http://tucson.com/sports/basketball/college/wildcats/butts-c...
Butts: Cats 'not light-years away' from more wins...

A "by any measure" csak a nyomatékosítást szolgálja.

Annamaria Amik
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in RomanianRomanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tony Sarok
5 hrs
  -> Köszönöm a megerősítést!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search