műszaki informatikus

English translation: Information Technologist

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Hungarian term or phrase:műszaki informatikus
English translation:Information Technologist
Entered by: Ildiko Santana

21:10 Feb 18, 2010
Hungarian to English translations [PRO]
Tech/Engineering - IT (Information Technology) / certificate
Hungarian term or phrase: műszaki informatikus
ÉRÁK által szervezett tanfolyam elvégzéséről szóló igazoláson szerepel, két külön sorban, így:
Informatikus
(Műszaki Informatikus)

Olyat ismerek, hogy IT Specialist, ill. Information Technology Specialist, de mit kezdjek a "műszakival"? És mi a különbség az Informatikus és a Műszaki Informatikus között? (Van egyébként másféle informatikus is? Ha igen, miféle?) Bocsánat, ha túl sokat kérdezek...
Ildiko Santana
United States
Information Systems Technician
Explanation:
http://www.kepzesinfo.hu/kepzesek.php?url_id=1791
"Műszaki informatikus - OKJ 54 481 04 0010 54 04 - emelt szintű
A Műszaki informatikus számítógépet kezel, szoftvereket használ, munkaszervezéssel kapcsolatos tevékenységet végez, projektet tervez és értékel. Informatikai ismereteket alkalmaz, megvalósíthatósági tanulmányt készít, menedzsment feladatokat végez. Kiválasztja, üzemelteti, felügyeli az információs rendszert, üzembehelyezést, bővítést végez. Előkészíti a számítógépes jelfeldolgozó rendszert. Adatátvitelt és szabályozástechnikát végez. Alkalmazza a menedzselési technikákat.
Intézmény neve: Athéné Idegenforgalmi, Informatikai és Üzletemberképző Szakközépiskola
Képzés helye: Budapest VII., Magyarország
Képzés időtartama: 2 év"

Van olyan is, hogy távközlési informatikus, gazdasági informatikus, CAD-CAM informatikus...



--------------------------------------------------
Note added at 3 óra (2010-02-19 00:55:53 GMT)
--------------------------------------------------

"Information Technology Specialist or lnformation Systems Operator-Analyst is a Military Occupational Specialty (MOS) In the US Army. Information Technology Specialists have the responsibility of maintaining, processing and troubleshooting military computer systems and operations." (http://en.wikipedia.org/wiki/Information_technology_speciali...

--------------------------------------------------
Note added at 3 óra (2010-02-19 01:05:48 GMT)
--------------------------------------------------

Hoppá, megvan!
http://www.szakkepesites.hu/szakmak/informatikus.html
Informatikus - OKJ tanfolyam
A vonatkozó SZVK rendelet megjelent, ilyen képzés/tanfolyam már indítható.
Alapadatok
- OKJ-szám: 54 481 04
- Szakmacsoport: Informatika
- Szint: emelt szintű szakképesítés
- Betölthető foglalkozás: Egyéb számítástechnikai foglalkozások (FEOR 3139) >>
- Felelős minisztérium: MEH/Informatikai Államtitkárság
- Szakmai és vizsgakövetelmény rendelet: letöltés (pdf)
Képzési adatok
- Képzési idő (a főszakképesítés esetén): 2 év (felnőttképzésben legfeljebb 2000 óra)
- Lehetséges képzési forma: iskolai rendszerben és felnőttképzésben is tanulható
Feltételek
- Szükséges iskolai végzettség: érettségi
Elágazások
- Gazdasági informatikus
- Infostruktúra menedzser
- Ipari informatikai technikus
- Műszaki informatikus
- Távközlési informatikus
- Telekommunikációs informatikus
- Térinformatikus

--------------------------------------------------
Note added at 4 óra (2010-02-19 01:11:03 GMT)
--------------------------------------------------

Kanadában:
http://en.wikipedia.org/wiki/Information_Systems_Professiona...
"The Information Systems Professional (I.S.P), or Informaticien professionnel agréé (I.P.A. in French), is a professional designation issued by the Canadian Information Processing Society (CIPS)."

A műszaki jelzővel itt nem kell törődni, mert az IT alapvetően műszaki terület.

Ha gazdasági informatikusról van szó, akkor ki kell írni, hogy: Computer Economist stb.



--------------------------------------------------
Note added at 4 óra (2010-02-19 01:11:59 GMT)
--------------------------------------------------

Következtetés:
Másként fordítjuk, ha USA, GB, Kanada stb.-ről van szó.

--------------------------------------------------
Note added at 4 óra (2010-02-19 01:14:27 GMT)
--------------------------------------------------

"Information Systems Technician (or Information technician; abrreviation: IT) refers to an industrial occupation whose responsibility is maintaining communications and computer systems. ITs may also refer to individuals that help design and develop information and graphic content."

--------------------------------------------------
Note added at 12 óra (2010-02-19 09:21:07 GMT)
--------------------------------------------------

A "Technician"-ben benne van a műszaki is.

--------------------------------------------------
Note added at 1 nap14 óra (2010-02-20 11:51:37 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

http://www.ehow.com/facts_5715164_job-description-informatio...
"An information technologist, also referred to as an information systems technician, maintains network and communication systems for an organization in one or several locations. These professionals are responsible for an organization's computer and electronic data availability, integrity and security. Information technologists may work in house for a particular company or they may work for a business that supports client companies."
Selected response from:

Péter Tófalvi
Hungary
Grading comment
Mindenkinek nagyon köszönöm a segítséget, Neked pedig külön a sok "forráskutatást". :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2Specialist in Information Technology and Engineering
anyone
3Information Systems Technician
Péter Tófalvi


Discussion entries: 18





  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
Specialist in Information Technology and Engineering


Explanation:
Bocs, az előbb benéztem a kérdést, a tanfolyami nekem kimaradt. Ettől függetlenül Péternek: az MSc szerintem nem doktori cím.

anyone
Hungary
Meets criteria
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Köszönöm Attila. Ez is elég meggyőzően hangzik.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Bernadett Horváth
9 hrs

agree  Iosif JUHASZ
19 hrs

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Information Systems Technician


Explanation:
http://www.kepzesinfo.hu/kepzesek.php?url_id=1791
"Műszaki informatikus - OKJ 54 481 04 0010 54 04 - emelt szintű
A Műszaki informatikus számítógépet kezel, szoftvereket használ, munkaszervezéssel kapcsolatos tevékenységet végez, projektet tervez és értékel. Informatikai ismereteket alkalmaz, megvalósíthatósági tanulmányt készít, menedzsment feladatokat végez. Kiválasztja, üzemelteti, felügyeli az információs rendszert, üzembehelyezést, bővítést végez. Előkészíti a számítógépes jelfeldolgozó rendszert. Adatátvitelt és szabályozástechnikát végez. Alkalmazza a menedzselési technikákat.
Intézmény neve: Athéné Idegenforgalmi, Informatikai és Üzletemberképző Szakközépiskola
Képzés helye: Budapest VII., Magyarország
Képzés időtartama: 2 év"

Van olyan is, hogy távközlési informatikus, gazdasági informatikus, CAD-CAM informatikus...



--------------------------------------------------
Note added at 3 óra (2010-02-19 00:55:53 GMT)
--------------------------------------------------

"Information Technology Specialist or lnformation Systems Operator-Analyst is a Military Occupational Specialty (MOS) In the US Army. Information Technology Specialists have the responsibility of maintaining, processing and troubleshooting military computer systems and operations." (http://en.wikipedia.org/wiki/Information_technology_speciali...

--------------------------------------------------
Note added at 3 óra (2010-02-19 01:05:48 GMT)
--------------------------------------------------

Hoppá, megvan!
http://www.szakkepesites.hu/szakmak/informatikus.html
Informatikus - OKJ tanfolyam
A vonatkozó SZVK rendelet megjelent, ilyen képzés/tanfolyam már indítható.
Alapadatok
- OKJ-szám: 54 481 04
- Szakmacsoport: Informatika
- Szint: emelt szintű szakképesítés
- Betölthető foglalkozás: Egyéb számítástechnikai foglalkozások (FEOR 3139) >>
- Felelős minisztérium: MEH/Informatikai Államtitkárság
- Szakmai és vizsgakövetelmény rendelet: letöltés (pdf)
Képzési adatok
- Képzési idő (a főszakképesítés esetén): 2 év (felnőttképzésben legfeljebb 2000 óra)
- Lehetséges képzési forma: iskolai rendszerben és felnőttképzésben is tanulható
Feltételek
- Szükséges iskolai végzettség: érettségi
Elágazások
- Gazdasági informatikus
- Infostruktúra menedzser
- Ipari informatikai technikus
- Műszaki informatikus
- Távközlési informatikus
- Telekommunikációs informatikus
- Térinformatikus

--------------------------------------------------
Note added at 4 óra (2010-02-19 01:11:03 GMT)
--------------------------------------------------

Kanadában:
http://en.wikipedia.org/wiki/Information_Systems_Professiona...
"The Information Systems Professional (I.S.P), or Informaticien professionnel agréé (I.P.A. in French), is a professional designation issued by the Canadian Information Processing Society (CIPS)."

A műszaki jelzővel itt nem kell törődni, mert az IT alapvetően műszaki terület.

Ha gazdasági informatikusról van szó, akkor ki kell írni, hogy: Computer Economist stb.



--------------------------------------------------
Note added at 4 óra (2010-02-19 01:11:59 GMT)
--------------------------------------------------

Következtetés:
Másként fordítjuk, ha USA, GB, Kanada stb.-ről van szó.

--------------------------------------------------
Note added at 4 óra (2010-02-19 01:14:27 GMT)
--------------------------------------------------

"Information Systems Technician (or Information technician; abrreviation: IT) refers to an industrial occupation whose responsibility is maintaining communications and computer systems. ITs may also refer to individuals that help design and develop information and graphic content."

--------------------------------------------------
Note added at 12 óra (2010-02-19 09:21:07 GMT)
--------------------------------------------------

A "Technician"-ben benne van a műszaki is.

--------------------------------------------------
Note added at 1 nap14 óra (2010-02-20 11:51:37 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

http://www.ehow.com/facts_5715164_job-description-informatio...
"An information technologist, also referred to as an information systems technician, maintains network and communication systems for an organization in one or several locations. These professionals are responsible for an organization's computer and electronic data availability, integrity and security. Information technologists may work in house for a particular company or they may work for a business that supports client companies."


    Reference: http://en.wikipedia.org/wiki/Information_systems_technician
Péter Tófalvi
Hungary
Meets criteria
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 12
Grading comment
Mindenkinek nagyon köszönöm a segítséget, Neked pedig külön a sok "forráskutatást". :)
Notes to answerer
Asker: Köszönöm a fáradozásodat, Péter. Írod, "A műszaki jelzővel itt nem kell törődni, mert az IT alapvetően műszaki terület." Hát épp itt akadtam el én is. Viszont kihagyni sem lehet, mert nagyon kilógna a lóláb. Első sor "informatikus", rögtön alatta pedig "műszaki informatikus"... Nem írhatom mindkettőre ugyanazt, ugye?





The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search