szabad felhasználású szoftverkomponens

English translation: free software component

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Hungarian term or phrase:szabad felhasználású szoftverkomponens
English translation:free software component
Entered by: Sandor Juhasz

08:56 Apr 12, 2010
Hungarian to English translations [PRO]
Tech/Engineering - IT (Information Technology)
Hungarian term or phrase: szabad felhasználású szoftverkomponens
idézet a kérdéses kifejezéshez:
"Szabad felhasználású szoftverkomponens alatt azon harmadik személyektől származó kód, alkotórész, összetevő, futtatási környezet, szoftver-illesztőfelület, rendszerdokumentáció, audiovizuális objektum vagy egyéb szoftver (továbbiakban együttesen: “Szoftvertechnológia”) értendő, melyet a Vállalkozó az ezen Szoftvertechnológiára vonatkozó licence feltételek rendelkezéseinek megfelelően jogosult saját fejlesztésű szoftverrendszereibe beépíteni, vagy azokkal függőségi kapcsolatot létesítve összekapcsolni vagy egyéb módon felhasználni, illetve azzal együtt terjeszteni, ide értve minden olyan a Szoftver vagy a Működési Környezet részeként szállított harmadik személyektől származó Szoftvertechnológiát amely a Szoftver hibamentes működéséhez feltétlenül szükséges."
Sandor Juhasz
free software component
Explanation:
Szerintem a felhasználású kifejezést felesleges "belegyömöszölni".
Tudtommal ezt így hívják.

--------------------------------------------------
Note added at 14 mins (2010-04-12 09:10:54 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.polarsoftware.com/download/free-software/

"Free Software Components"

http://www.iseclab.org/people/embyte/old-school/papers/frees...

The Free Software movement represents one of the most interesting and influential trend in the software industry over the past decade. Today, more and more software houses adopt Free/Open Source Software (F/OSS) instead of Commercial Off The Shelf (COTS) in their development processes. The choice of reusing Free Software components has profound implications on the quality attributes of the process and of the resulting product."

http://www.digikey.com/Web Export/Supplier Content/Microchip...


--------------------------------------------------
Note added at 25 mins (2010-04-12 09:21:41 GMT)
--------------------------------------------------

A szabad felhasználású szoftver is free software.
Selected response from:

Katalin Szilárd
Hungary
Grading comment
Köszönöm a segítséget!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2free software component
Katalin Szilárd
5freely usable (or free) software components
Attila Széphegyi
4GPL software component
Péter Tófalvi


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
free software component


Explanation:
Szerintem a felhasználású kifejezést felesleges "belegyömöszölni".
Tudtommal ezt így hívják.

--------------------------------------------------
Note added at 14 mins (2010-04-12 09:10:54 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.polarsoftware.com/download/free-software/

"Free Software Components"

http://www.iseclab.org/people/embyte/old-school/papers/frees...

The Free Software movement represents one of the most interesting and influential trend in the software industry over the past decade. Today, more and more software houses adopt Free/Open Source Software (F/OSS) instead of Commercial Off The Shelf (COTS) in their development processes. The choice of reusing Free Software components has profound implications on the quality attributes of the process and of the resulting product."

http://www.digikey.com/Web Export/Supplier Content/Microchip...


--------------------------------------------------
Note added at 25 mins (2010-04-12 09:21:41 GMT)
--------------------------------------------------

A szabad felhasználású szoftver is free software.

Katalin Szilárd
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 15
Grading comment
Köszönöm a segítséget!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Katalin Horváth McClure: A "freeware" kifejezést sem kellene elfelejteni. Szabad felhasználású szoftver = freeware, ez az értelmezés, használat is elterjedt.
4 hrs
  -> Köszönöm! Igen, igaz a freeware is ugyanolyan jó.

agree  Iosif JUHASZ
4 days

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
GPL software component


Explanation:
creativity-vel alapvetően egyetértek, igazából a GPL szoftver a szabad felhasználású szoftverek egy szűkítése, de hátha pont ez kell.

--------------------------------------------------
Note added at 5 óra (2010-04-12 14:35:35 GMT)
--------------------------------------------------

Ez az általánosabb hivatkozás:
http://en.wikipedia.org/wiki/Free_software_license


    Reference: http://en.wikipedia.org/wiki/GNU_General_Public_License
Péter Tófalvi
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Attila Széphegyi: "GPL, GNU Általános Nyilvános Licenc.." Teljesen más.
13 mins

3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
freely usable (or free) software components


Explanation:
„Sun's move follows IBM's release of 500 patents earlier in January for open-source use and a pledge by Linux seller Red Hat to permit all its patents to be used in open-source software. The potential of such moves is that there could be a freely usable pool of patents to match the freely usable software itself.”

--------------------------------------------------
Note added at 5 óra (2010-04-12 14:28:32 GMT)
--------------------------------------------------

Csabító lenne a „freeware használata”, de:
„A freeware olyan, a szerzői jog által védett szoftver, ami ingyen használható, tetszőlegesen hosszú ideig (szemben a shareware-rel, ami szintén ingyenes, de csak korlátos ideig használható). A freeware (ingyenes szoftver) nem összekeverendő a szabad szoftverrel (free software), ami bármilyen célra szabadon felhasználható, és szabadon módosítható: a freeware felhasználási módja gyakran korlátozott, például otthoni, nemkereskedelmi vagy tudományos használatra. Nem azonos a szabadon terjeszthető (angolul freely redistributable) szoftverrel sem (bár a freeware programok nagy része szabadon terjeszthető): a Microsoft Internet Explorer például ingyen letölthető, de nem terjeszthető.[1]”
http://hu.wikipedia.org/wiki/Freeware


--------------------------------------------------
Note added at 5 óra (2010-04-12 14:37:29 GMT)
--------------------------------------------------

“Freeware
From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to: navigation, search
Not to be confused with Free software.
Freeware (from "free" and "software") is computer software that is available for use at no cost or for an optional fee.[1] Software that is commercial is occasionally referred to as payware.”
http://en.wikipedia.org/wiki/Freeware


--------------------------------------------------
Note added at 5 óra (2010-04-12 14:45:49 GMT)
--------------------------------------------------

„A GNU kedvéért alkották meg a GNU General Public License-et (GPL, GNU Általános Nyilvános Licenc)...”
http://hu.wikipedia.org/wiki/GNU



    Reference: http://articles.techrepublic.com.com/5100-22_11-5558609.html
Attila Széphegyi
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Katalin Szilárd: Nincs olyan, hogy "freely usable software", olyan meg pláne nincs, hogy "freely usable software component". A megadott példa sem illik ide.
28 mins




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search