a kiadmány hiteléül

English translation: certified true copy

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Hungarian term or phrase:a kiadmány hiteléül
English translation:certified true copy
Entered by: Katalin Horváth McClure

19:28 May 5, 2005
Hungarian to English translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
Hungarian term or phrase: a kiadmány hiteléül
bocs, emlékszem, hogy itt is téma volt, talán még véleményem is volt róla, de elbizonytalanodtam, hogy mondják ezt helyesen angolul - segítenétek?
Eva Blanar
Hungary
certified true copy
Explanation:
a kiadmány hiteléül: certified true copy, this statement is hereby submitted as being correct
kiadmány: official copy
hiteles kiadmány (jog, okiratról): estreat

Országh-Futász-Kövecses Magyar-Angol nagyszótár 1998


--------------------------------------------------
Note added at 28 mins (2005-05-05 19:56:22 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.nci.edu/certified_true_copy_guidelines.htm

http://www.prestodirect.com/index.asp?PageAction=VIEWPROD&Pr...
Selected response from:

Katalin Horváth McClure
United States
Grading comment
Külön köszönöm Dennynek és kösz a linkeket!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1This is a certified copy
JANOS SAMU
5“This document is a certified, true copy.”
denny (X)
4 +1certified true copy
Katalin Horváth McClure
5true copy certified by
Péter Tófalvi
5 -1in witness whereof
Ildiko Santana


Discussion entries: 1





  

Answers


18 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
a kiadmány hiteléül
This is a certified copy


Explanation:
Szabványos záradék

JANOS SAMU
United States
Specializes in field
PRO pts in category: 183

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Meturgan: A certified copy is a duplicate of an original document that is certified as a true copy by the officer having custody of the original.
55 mins

23 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
a kiadmány hiteléül
certified true copy


Explanation:
a kiadmány hiteléül: certified true copy, this statement is hereby submitted as being correct
kiadmány: official copy
hiteles kiadmány (jog, okiratról): estreat

Országh-Futász-Kövecses Magyar-Angol nagyszótár 1998


--------------------------------------------------
Note added at 28 mins (2005-05-05 19:56:22 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.nci.edu/certified_true_copy_guidelines.htm

http://www.prestodirect.com/index.asp?PageAction=VIEWPROD&Pr...


Katalin Horváth McClure
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 40
Grading comment
Külön köszönöm Dennynek és kösz a linkeket!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  denny (X)
16 mins
  -> Köszi.

agree  Krisztina Lelik
10 hrs

disagree  Adam Neudold: a "certified true copy" azt jelenti, h. "hiteles kiadmány".A "kiadmány hiteléül" után aláírások/pecsétek vannak;ez azt jelenti, h."a köv. aláíró ezzel hitelesíti, hogy ez a kiadmány hiteles:".Kieg.:A linken is vannak pecsétek, de nem erre vonatkoznak...
650 days
  -> Majdnem két év telt el a kérdés óta, ettől függetlenül a válasz jó. A dokumentumok alján szerepel a “This document is a certified, true copy.” mondat, és utána a hitelelsítő neve, pecsétje, stb. Nézd meg az első hivatkozást./Nem értem a kieg. részt.

22 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
a kiadmány hiteléül
in witness whereof


Explanation:
Pl.: "In witness whereof [the undersigned], being duly authorized by xxxxx, have signed this xxxx"

--------------------------------------------------
Note added at 27 mins (2005-05-05 19:55:54 GMT)
--------------------------------------------------

http://europa.eu.int/eur-lex/lex/LexUriServ/site/en/oj/2004/...
http://www.romnet.hu/jogtar/1991lxxii.html
http://talkeuro.com/fr/iv/article_iv448_textes_a
stb.

--------------------------------------------------
Note added at 32 mins (2005-05-05 20:00:26 GMT)
--------------------------------------------------

Latva a tobbi javaslatot, hozza kell tennem, hogy legjobb tudomasom szerint a \"kiadmany hiteleul\" (kiadmany behelyettesitheto egyezmennyel, oklevellel, stb.) nem azt jelenti, hogy az alairo igazolja, hogy az adott dokumentum hiteles masolata valaminek, hanem hogy 1) valodi, 2) valoban letrejott/megkottetett/alairodott, stb., 3) tartalmaval minden erintett fel tisztaban van.

Ildiko Santana
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 225

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Katalin Horváth McClure: Ez akkor jó, ha pl. szerződés aláírásáról van szó, ott magyarul "fentiek hiteléül.... aláírták", mint ahogy a felsorolt példákban is van. A "kiadmány" az más, az hivatalos másolatot, kivonatot jelent. Nem helyettesíthető be az általad felsorolta
17 mins

disagree  Meturgan: Pontosan, ahogy Katalin Horvath McClure mondja.
26 mins

37 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
a kiadmány hiteléül
“This document is a certified, true copy.”


Explanation:
USA-ban.
http://www.nci.edu/certified_true_copy_guidelines.htm
...Each page of all documents, must have:
the phrase: “This document is a certified, true copy.” and, the person’s signature, signature block and commercial telephone number...


--------------------------------------------------
Note added at 39 mins (2005-05-05 20:07:43 GMT)
--------------------------------------------------

Bocsánat, most látom, hogy Kati ezt már feltette, ugyanezzel a hivatkozással

denny (X)
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 108

3594 days   confidence: Answerer confidence 5/5
true copy certified by


Explanation:
A „Certified true copy” rendben van, de a magyar iratokban mindig jön egy név utána, aki igazolja a hitelességet.

Péter Tófalvi
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in RomanianRomanian




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search