12/2002. (V.9.) EüM rendelet

English translation: Decree No. 12 of 2002 (May 9) of the Minister/Secretary of Health

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Hungarian term or phrase:12/2002. (V.9.) EüM rendelet
English translation:Decree No. 12 of 2002 (May 9) of the Minister/Secretary of Health
Entered by: JANOS SAMU

21:01 May 10, 2005
Hungarian to English translations [PRO]
Law (general)
Hungarian term or phrase: 12/2002. (V.9.) EüM rendelet
EüM = Egészségügyi Minisztérium
novist
Decree No. 12 of 2002 (May 9) of the Minister/Secretary of Health
Explanation:
A rendeleteket a miniszterek adják ki, nem a minisztériumok. Az USA-ban Secreatry of Health, másutt Minister of Health.
Selected response from:

JANOS SAMU
United States
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3Decree No. 12 of 2002 (May 9) of the Minister/Secretary of Health
JANOS SAMU
5 +1Ministry of Health Decree no. 12/2002 (V.9.)
Elizabeth Rudin


  

Answers


17 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
12/2002. (V.9.) EüM rendelet
Decree No. 12 of 2002 (May 9) of the Minister/Secretary of Health


Explanation:
A rendeleteket a miniszterek adják ki, nem a minisztériumok. Az USA-ban Secreatry of Health, másutt Minister of Health.

JANOS SAMU
United States
Specializes in field
PRO pts in category: 183

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ildiko Santana
2 mins

neutral  juvera: A neve EüM rendelet, hogy lehet ...miniszter rendeletnek fordítani? "jogszabályaink", mondják, ami szintén arra utal, hogy a miniszter többfejű.+Egyet valóban találtam, ahol azt mondja, elrendelem. De akkor miért nem "rendelete"?
1 hr
  -> Kérlek olvass el egy rendeletet. Azt mondja, hogy elrendelem.

agree  Dr. Janos Annus (X): Az EüM Rendelet az Egészségügyi Miniszter rendelete. A minisztérium nem ad ki rendeletet.
1 hr

agree  Krisztina Lelik: miniszteri rendelet
9 hrs

13 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
12/2002. (V.9.) EüM rendelet
Ministry of Health Decree no. 12/2002 (V.9.)


Explanation:

Vagy “EüM (Ministry of Health) Decree no. 12/2002 (V.9.)”

A rendeletet a miniszter írja alá, és az egészségügyi minisztérium mint kormányszerv adja ki. EüM = Egészségügyi Minisztérium, ez nem vitatható (Juverának igaza van), és a rendelet az “Egészségügyi Minisztérium rendelete”. Egy példa a sok közül:
... A jövő évben megjelenik az egészségügyi minisztérium rendelete, amely meghatározza, milyen egészségügyi intézmények milyen ellátást végezhetnek ...
www.magyarorszag.hu/hirek/ egeszseg/betegjog20031107.html

A dátumot magyar formátumban szoktam hagyni, mert ez is a rendelet azonosító adatainak a részét képezi, és a hivatalos fordításokban is így szerepel,pl.: http://www.mtaki.hu/docs/cd2/Magyarorszag/


Elizabeth Rudin
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Eva Blanar
5 mins
  -> Köszönöm, Éva.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search