birtokvédelem

English translation: protection against pilferage

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Hungarian term or phrase:birtokvédelem
English translation:protection against pilferage
Entered by: hwanghwa

12:23 Sep 19, 2018
Hungarian to English translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
Hungarian term or phrase: birtokvédelem
... egyéb helyeken tárolt faanyag birtokvédelme jelenleg nem megoldott.
kriszti
protection against pilferage
Explanation:
A birtokvédelem valószínűleg új szó és olyan védelmi megoldást jelöl, hogy a tárolt faanyagból ne lopjanak se kívülállók, se alkalmazottak. Ez lehet őrzés is, de lehet műszaki megoldás is. A theft protection is elég jó, de a pilferage magában foglalja a lopást is, meg a kisebb darabonként való rendszeres elhordást is. A mondatrsz fordítására ezt használnám: ...for the lumber stored at other places the protection against pilferage is not assured.
Selected response from:

JANOS SAMU
United States
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2protection of property
Ildiko Santana
5 +1protection against pilferage
JANOS SAMU


  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
protection against pilferage


Explanation:
A birtokvédelem valószínűleg új szó és olyan védelmi megoldást jelöl, hogy a tárolt faanyagból ne lopjanak se kívülállók, se alkalmazottak. Ez lehet őrzés is, de lehet műszaki megoldás is. A theft protection is elég jó, de a pilferage magában foglalja a lopást is, meg a kisebb darabonként való rendszeres elhordást is. A mondatrsz fordítására ezt használnám: ...for the lumber stored at other places the protection against pilferage is not assured.


    Reference: http://www.quantumstorage.com/cc247274cv
JANOS SAMU
United States
Specializes in field
PRO pts in category: 179

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  hwanghwa: Köszönöm szépen a segítséget!
16 hrs
  -> Köszönöm

7 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
protection of property


Explanation:
Én így fordítanám. A property jelent birtokot is, tulajdont is, a birtok pedig jelent tulajdont is, ingatlant is. :) Szerintem a protection of property megfelelő fordítás.

Két példa, kifejezetten tárolt faanyag témában:

http://www.bark-out.org/sites/default/files/bark-docs/Field_...

http://siteresources.worldbank.org/EXTEAPINFRASTRUCT/Resourc...

Ildiko Santana
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 225

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  András Veszelka: Inkább erre szavaznék, ugyanis a tulajdont nem csak lopás révén érheti kár, hanem mondjuk az állagában is okozhatnak kárt
12 hrs
  -> Köszönöm!

agree  hwanghwa: Köszönöm szépen a segítséget!
12 hrs
  -> Köszönöm!

neutral  JANOS SAMU: Ha a tulajdon védelméről lenne szó, akkor a védelem elegendő lenne, hiszen a tulajdon mibenlétét a mondatban meghatározták. A másik lehetőség az ha feltételezzük, hogy a magyar mondat szerzője nyelvi analfabéta, de ez túl merész lenne.
13 hrs
  -> Köszönöm!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search