egyszerűsített adóraktár

English translation: simplified procedure tax warehouse

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Hungarian term or phrase:egyszerűsített adóraktár
English translation:simplified procedure tax warehouse
Entered by: Katalin Sandor

13:05 Oct 15, 2006
Hungarian to English translations [PRO]
Bus/Financial - Law: Taxation & Customs
Hungarian term or phrase: egyszerűsített adóraktár
Ez nyilván benne van vmelyik törvényben (ÁFA, jövedéki adó, vmi), de sehogysem találom. Az adóraktár az ÁFA-tövényben pl. megvan, mint tax warehouse, de az egyszerűsített? Simplified a nyilvánvaló, de esetleg tudja vki, hogy hogy hívják hivatalosan?
Katalin Sandor
Hungary
Ls. lent
Explanation:
A magya használat megfelelője: simplified tax warehouse

A kifejezés tartalmának megfelelő angol verzió: tax warehouse with simplified procedure

Magam ez utóbbira szavaznék - indokot lásd lent - bár jól lehet, hogy nem így, ebben a sorrendben illeszthető bele az adott mondatba.

Jövedéki temékek esetében használatos a kifejkezés, így ha van angol verziójú jövedéki törvényed, akkor az segítségedre lehet.


--------------------------------------------------
Note added at 2 days3 hrs (2006-10-17 16:40:25 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Köszönöm a pontokat. :)
Selected response from:

Kathrin.B
Grading comment
Megint nehéz volt választani, mert több válaszból jött össze az eredmény - végül simplified procedure tax warehouse lett - a dolog abszolut magyar, a tax fontosnak tűnt, mert nem vámügyi a környezet, a kifejezés meg jobban gördül J.Á. szerint, - úgyhogy az első válaszoló kapta a pontot. Kösz mindenkinek.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Ls. lent
Kathrin.B
4deregulated bonded warehouse
Jakab Arpad
4Simplified Declaration Warehouse, SDW
juvera


Discussion entries: 1





  

Answers


59 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Simplified Declaration Warehouse, SDW


Explanation:
SDW Simplified Declaration Warehouse - a supplementary declaration submitted for goods removed from warehouse under Customs Freight Simplified Procedure (CFSP) arrangements. www.tuckey.biz/cglossary.htm

juvera
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 19

19 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
deregulated bonded warehouse


Explanation:
vagy simplified procedure b.w.

Jakab Arpad
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in GermanGerman

54 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Ls. lent


Explanation:
A magya használat megfelelője: simplified tax warehouse

A kifejezés tartalmának megfelelő angol verzió: tax warehouse with simplified procedure

Magam ez utóbbira szavaznék - indokot lásd lent - bár jól lehet, hogy nem így, ebben a sorrendben illeszthető bele az adott mondatba.

Jövedéki temékek esetében használatos a kifejkezés, így ha van angol verziójú jövedéki törvényed, akkor az segítségedre lehet.


--------------------------------------------------
Note added at 2 days3 hrs (2006-10-17 16:40:25 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Köszönöm a pontokat. :)


    Reference: http://www.tulli.fi/en/09_Information_for_Businesses/04_Exci...
Kathrin.B
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 16
Grading comment
Megint nehéz volt választani, mert több válaszból jött össze az eredmény - végül simplified procedure tax warehouse lett - a dolog abszolut magyar, a tax fontosnak tűnt, mert nem vámügyi a környezet, a kifejezés meg jobban gördül J.Á. szerint, - úgyhogy az első válaszoló kapta a pontot. Kösz mindenkinek.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search