időszakos elszámolás

English translation: periodic accounts

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Hungarian term or phrase:időszakos elszámolás
English translation:periodic accounts
Entered by: Andras Bocz

19:04 Oct 6, 2011
Hungarian to English translations [PRO]
Bus/Financial - Law: Taxation & Customs / ÁFA
Hungarian term or phrase: időszakos elszámolás
"Az időszakos elszámolás fogalma már a korábbi áfa-törvényben is szerepelt, 2008. január 1-től azonban annak alkalmazási területe némileg kibővült, ugyanis a korábban „folyamatosan teljesített" szolgáltatásokat és termékértékesítéseket is ide sorolták, valamint egyértelműsítették a teljesítési időpontra vonatkozó szabályokat."
Andras Bocz
Hungary
periodic accounts
Explanation:
Ez a brit és ausztrál angolban használatos leginkább; emellett a periodic settlement is jelentheti ezt, de abban szerintem kevésbé hangsúlyos a hivatalos, törvényi jelleg; illetve a periodic tax return is lehet egy jó kifejezés, ha időszakos bevallásról, adóelszámolásról van szó -- a kontextusod ugyan áfával kapcsolatos, de az elszámolás itt a könyvek zárását és az azt követő elszámolásokat és bevallásokat is magába foglalja, nem csak az adók elszámolását.
Selected response from:

Gusztáv Jánvári
Hungary
Grading comment
nagyon köszönöm mindenkinek a segítséget.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2periodic accounts
Gusztáv Jánvári
5 -2periodic return
JANOS SAMU


Discussion entries: 8





  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
periodic accounts


Explanation:
Ez a brit és ausztrál angolban használatos leginkább; emellett a periodic settlement is jelentheti ezt, de abban szerintem kevésbé hangsúlyos a hivatalos, törvényi jelleg; illetve a periodic tax return is lehet egy jó kifejezés, ha időszakos bevallásról, adóelszámolásról van szó -- a kontextusod ugyan áfával kapcsolatos, de az elszámolás itt a könyvek zárását és az azt követő elszámolásokat és bevallásokat is magába foglalja, nem csak az adók elszámolását.

Gusztáv Jánvári
Hungary
Does not meet criteria
Works in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 8
Grading comment
nagyon köszönöm mindenkinek a segítséget.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ildiko Santana: Tökéletesnek tartom ezt a javaslatot. :)
11 mins
  -> Tőled is ritkán hallani ilyet :)

agree  juvera
1 hr

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -2
periodic return


Explanation:
Ezt használják az USA-ban, Finnországban és Ausztráliában, de biztosan más helyen is. Az ÁFA egy adóféleség, tehát használható a periodic tax return is. Teljesen mindegy, hogy befizetést is eszközöl az illető vagy csak az elszámolást küldi be, az adóelszámolást nagyon sok országban tax returnnek hívják.


    Reference: http://mi.gov/documents/taxes/78_255401_7.pdf
    Reference: http://www.vero.fi/en-US/Companies_and_organisations/How_to_...
JANOS SAMU
United States
Meets criteria
PRO pts in category: 35

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Gusztáv Jánvári: Leginkább a finnek használják, ami nem mérvadó. Az időszaki adóbevallásra egyébként én is használnám, de az áfatörvényben mindenféle más is értendő ezalatt -- például, hogy meddig számolhatsz el költséget egy adott hónapra, amit a tax return nem fed le.
19 mins
  -> Tévedsz. Ez mindig fel van tüntetve az elszámolási formanyomtatványon. Az egész USA használja.

disagree  Ildiko Santana: Én csak Kaliforniában élek, nem az "egész" USA-ban, de ami itt "tax return", az magyarul "adóbevallás". A kérdés nem ez, hanem "időszakos elszámolás" (ami adózás vonatkozásában "periodic report", pl. http://www.tax.ny.gov/pdf/current_forms/st/st141i.pdf)
4 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search