gyakorított általános forgalmi adó

English translation: more frequent(ly) accounted VAT

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Hungarian term or phrase:gyakorított általános forgalmi adó
English translation:more frequent(ly) accounted VAT
Entered by: Kathrin.B

14:38 Feb 9, 2004
Hungarian to English translations [PRO]
Law/Patents - Law: Taxation & Customs
Hungarian term or phrase: gyakorított általános forgalmi adó
.. kivéve azt az adóalany, aki (amely) az adózás rendjéről szóló törvény alapján gyakorított általános forgalmi adó megállapításra jogosult.
dr. Varga
Hungary
more frequent accounting VAT
Explanation:
vagy
*frequented VAT*,
*more frequent(ly) returned VAT*,
*more frequent(ly) return of VAT*,

A törvény 2. mellékletet 2. ÁFA b. pontja tartalmazza a gyakorított áfára vonatkozó részt.

A a 3. és 4. javasolt fordításban a "return" használatával törekedtem arra, hogy ne okozzon gondot az, hogy az adózó ez esetben is egyaránt lehet befizető és visszaigénylő pozícióban.

Sajnos a nemzetközi adózási gyakorlatban ilyen vagy hasonló intézményt nem találtam, így angol nyelvterületről nem tudok referenciát csatolni.

A referenciák az adózás rendjéről szóló törvény magyar és angol változatai.
HTH




A gyokarított áfához hasonló rendelkezést sajnos egyik angol nyelvű adókódexben sem találtam, így



--------------------------------------------------
Note added at 17 hrs 52 mins (2004-02-10 08:30:43 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Köszönöm a pontot.
Selected response from:

Kathrin.B
Grading comment
Mindenkinek köszönöm a választ, a pontok az elsőnek járnak.
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1more frequent accounting VAT
Kathrin.B
4frequent filing of VAT
denny (X)


  

Answers


14 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
gyakorított általános forgalmi adó
frequent filing of VAT


Explanation:
"Conversely, compliance costs can be reduced by less frequent filing and payment periods, but this might result in a higher rate of collection delinquencies and, more generally, greater enforcement problems."
http://dev.tax.org/www/readingsintaxpolicy.nsf/0/94157C4FD25...
A "more frequent accounting" bántotta a nzelvérzékemet, próbáltam valami mást találni...


denny (X)
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 8

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
gyakorított általános forgalmi adó
more frequent accounting VAT


Explanation:
vagy
*frequented VAT*,
*more frequent(ly) returned VAT*,
*more frequent(ly) return of VAT*,

A törvény 2. mellékletet 2. ÁFA b. pontja tartalmazza a gyakorított áfára vonatkozó részt.

A a 3. és 4. javasolt fordításban a "return" használatával törekedtem arra, hogy ne okozzon gondot az, hogy az adózó ez esetben is egyaránt lehet befizető és visszaigénylő pozícióban.

Sajnos a nemzetközi adózási gyakorlatban ilyen vagy hasonló intézményt nem találtam, így angol nyelvterületről nem tudok referenciát csatolni.

A referenciák az adózás rendjéről szóló törvény magyar és angol változatai.
HTH




A gyokarított áfához hasonló rendelkezést sajnos egyik angol nyelvű adókódexben sem találtam, így



--------------------------------------------------
Note added at 17 hrs 52 mins (2004-02-10 08:30:43 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Köszönöm a pontot.


    Reference: http://www.tring.hu/jogasz/angol/index.htm
    Reference: http://www.tring.hu/jogasz/magyar/index.htm
Kathrin.B
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 16
Grading comment
Mindenkinek köszönöm a választ, a pontok az elsőnek járnak.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  perke: Én a "frequented VAT"-ra szavaznék.
52 mins
  -> Köszi. :)




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search