kisgyermekes szülők után érvényesíthető munkáltatói adókedvezmény

English translation: employer\'s tax benefit for employing parents of young children

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Hungarian term or phrase:kisgyermekes szülők után érvényesíthető munkáltatói adókedvezmény
English translation:employer\'s tax benefit for employing parents of young children
Entered by: Attila Magyar

18:26 Feb 2, 2018
Hungarian to English translations [PRO]
Bus/Financial - Law: Taxation & Customs / bérszámfejtés
Hungarian term or phrase: kisgyermekes szülők után érvényesíthető munkáltatói adókedvezmény
Leginkább az "xy után érvényesíthető/igénybe vehető" szófordulat angolos megfogalmazásban szeretnék segítséget kérni.
Attila Magyar
Hungary
employer's tax benefit for employing parents of toddlers/small children
Explanation:
Annak ellenére, hogy referenciának egy veteránokról szóló rendelkezést adtam meg, a szerkezet ugyanaz. Az érvényesíthetőt nem kell fordítani, mert a "for employing" rész ezt egyértelműen kifejezi.

--------------------------------------------------
Note added at 1 day 8 hrs (2018-02-04 02:32:02 GMT)
--------------------------------------------------

A kisgyermekes szó angol fordítására "parent with small children" jobb gyűjtőfogalomnak mint a toddler, mert toddlernek a 12-36 hónapos gyerekeket hívják, noha a "small children" gyűjtőfogalom révén azokat is magában foglalja. Lényegtelen, hogy mi az adókedvezményre jogosultak kategóriájának magyarországi korhatára, ez nem része a mondatnak. Ha a magyar saját belátása szerint gyűjtőfogalmat ad meg, a legjobb megoldás gyűjtőfogalommal fordítani. Van egy ügyes módszer a kisgyermek életkorával kapcsolatos korhatár fordítási áthidalására. Ezt kell írni: employer's tax benefit for employing parents of eligible small children. Itt az eligible szó arra utal, hogy akit érdekel a korhatár, megnézi a vonatkozó rendszabályt.
Selected response from:

JANOS SAMU
United States
Grading comment
Köszönöm a segítséget mindenkinek!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +5employer's tax benefit for employing parents of toddlers/small children
JANOS SAMU
4(employer's) tax exemption/tax exempt benefit
Erzsébet Czopyk
3 -1tax benefit/deduction awarded for employing parents with small children
Julia Prazsmary


Discussion entries: 1





  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
tax benefit/deduction awarded for employing parents with small children


Explanation:
... claimed for hiring / required based on hiring XY



Julia Prazsmary
Romania
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  JANOS SAMU: Jó lenne az, de a jogosultság kifejezésére az "awarded" nem alkalmas. Ugyanakkor a "parents with small children" kétértelmű és a kétértelműséget el kell kerülni.
20 hrs

disagree  Erzsébet Czopyk: több sebből is...
1 day 2 hrs

23 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
(employer's) tax exemption/tax exempt benefit


Explanation:
https://www.entrepreneur.com/article/270905
szvsz körülírva utána, if-fel: if the employee has and under-age-18child

--------------------------------------------------
Note added at 1 day 4 hrs (2018-02-03 23:22:45 GMT)
--------------------------------------------------

Utánanéztem, mert hülyeséget írtam elsőre: a kisgyermekes az a szülő, akinek 3, illetve tartósan beteg gyermek esetében 8 év alatti gyermeke van.

http://www.szuloklapja.hu/hivatalos-ugyek/3843/kisgyerekes-a...


Az egyes adótörvények és azzal összefüggő egyéb törvények módosításáról szóló 2011. évi CLVI. törvény IX. fejezete tartalmazza a szociális hozzájárulási adóra vonatkozó előírásokat. A szociális hozzájárulási adót a munkaadónak kell befizetnie a foglalkoztatott dolgozói után. Mértéke a bér 27%-a. A befizetendő adóból különböző jogcímeken kedvezmények vonhatók le. Ezek között szerepel a gyermekgondozási díjban, gyermekgondozást segítő ellátásban vagy gyermeknevelési támogatásban részesülő munkavállaló után érvényesíthető adókedvezmény is.

kisgyermekes szülők után érvényesíthető munkáltatói adókedvezmény

GYET - Gyermeknevelési támogatás (Főállású anyaság) | Alanyi jogon ...
www.gyerekabc.hu › Alanyi jogon járó támogatasok
Gyermeknevelési támogatásra jogosult: Gyermeknevelési támogatásra az a szülő, nevelőszülő, vagy a gyám jogosult, aki saját háztartásában három vagy több kiskorú gyermeket nevel. A támogatás a legfiatalabb gyermek 3. életévének betöltésétől kezdődően vehető igénybe, és legfeljebb a gyermek 8. életévének ...

National Tax and Customs Administration of Hungary - Information for ...
https://en.nav.gov.hu/taxation/taxinfo/social_contribution_t...
In compliance with Act CLVI of 2011 on the Amendment of Tax Laws and other Related Regulations, payers shall have, as of January 1, 2012, in accordance with their obligation to contribute to the financing of common societal needs, social contribution tax payment obligation. Considering social contribution tax payment, ...

(tehát nem simán tax!!!)

2. SOCIAL CONTRIBUTION TAX
The social contribution tax is imposed, among others, on the payer (e.g. the employer), the private entrepreneur and business partner. Its rate is 27 percent. The payable tax can be reduced by reliefs defined in law.

THE BASE OF TAX
The base of social contribution tax is – among others – the income taken into account when the tax advance payment is calculated from the income taxable in accordance with the PIT Act, derived from self-employment and non-self-employment and paid by the payer to a natural person that is in a legal relationship with them resulting in tax payment obligations. In the lack of an income defined above, the base salary fixed in the working contract or the salary defined in the commission contract is the tax base.

Administration: The payer establishes the payable social contribution tax monthly. The deadline of declaration and payment is the 12th day of the month following the month in question.
http://eugo.gov.hu/doing-business-hungary/taxation#Social security contributions

A 'for'-ban Jánosnak teljesen igaza van.


employer's social contribution tax benefit for (ebben Jánosnak teljesen igaza van!) for employing parents receiving various/certain/particular childcare allowance after children under age of 8

--------------------------------------------------
Note added at 1 day 5 hrs (2018-02-03 23:42:22 GMT)
--------------------------------------------------

Benefits can be deducted from different taxes. These include a tax allowance for a child receiving care allowance, a childcare allowance or a child-raising/domiciliary care allowance. </ B> A tax allowance for an employee receiving childcare allowance, childcare allowance or child support (together with maternity benefit) is as follows:

Angliában meg tax relief:

Tax relief for childcare - Parliament
researchbriefings.files.parliament.uk/documents/SN00019/SN00019.pdf
Dec 19, 2017 - the benefits they received from using a nursery or playscheme provided by their employer. In its 2004 Budget the Labour Government announced a new tax relief for childcare benefits: from April 2005, employees would be entitled to receive up to £50 a week of childcare free of income tax and National ...


Family support system – childraising – employment

Main findings
» The Hungarian family benefit system can
be considered relatively generous in European
comparison: approximately 1.9 per cent of
the GDP is spent on family benefits - and if
non-financial support is considered as well,
Government spending on families is even
higher.
» Sixty-two per cent of this is spent on family
allowance and 35% on the three main childraising
allowances supporting families with
children under the age of three years: babycare
allowance (CSED), childcare allowance
(GYES) or childcare benefit (GYED)

.
» Having three different benefit schemes to
support families to care for children at home
is unique in Europe. Most countries do not
provide financial support for long parental
leaves from the labour market.
» Nearly 10% of working age women – those
aged between 15–54 years – are inactive
earners receiving some form of child-raising
allowance (GYES, GYED, and GYET).

Erzsébet Czopyk
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  JANOS SAMU: Nagyon alpos kutatást végeztél, de a megadott szöveg ezt nem kívánta meg. A tax exemption adómentességet jelez, és a szövegkörnyezet szerint ez nem igaz, hanem csak kedvezményt. Erre még visszatérek.
8 hrs

22 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +5
employer's tax benefit for employing parents of toddlers/small children


Explanation:
Annak ellenére, hogy referenciának egy veteránokról szóló rendelkezést adtam meg, a szerkezet ugyanaz. Az érvényesíthetőt nem kell fordítani, mert a "for employing" rész ezt egyértelműen kifejezi.

--------------------------------------------------
Note added at 1 day 8 hrs (2018-02-04 02:32:02 GMT)
--------------------------------------------------

A kisgyermekes szó angol fordítására "parent with small children" jobb gyűjtőfogalomnak mint a toddler, mert toddlernek a 12-36 hónapos gyerekeket hívják, noha a "small children" gyűjtőfogalom révén azokat is magában foglalja. Lényegtelen, hogy mi az adókedvezményre jogosultak kategóriájának magyarországi korhatára, ez nem része a mondatnak. Ha a magyar saját belátása szerint gyűjtőfogalmat ad meg, a legjobb megoldás gyűjtőfogalommal fordítani. Van egy ügyes módszer a kisgyermek életkorával kapcsolatos korhatár fordítási áthidalására. Ezt kell írni: employer's tax benefit for employing parents of eligible small children. Itt az eligible szó arra utal, hogy akit érdekel a korhatár, megnézi a vonatkozó rendszabályt.


    Reference: http://www.centerforamerica.org/CFA_2016_Federal_Tax_Benefit...
JANOS SAMU
United States
PRO pts in category: 35
Grading comment
Köszönöm a segítséget mindenkinek!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Erzsébet Czopyk: a toddler meg a small children nem jó, mert 8 éves korig jár a kedvezmény; a többi igen, ezért írtam kiegészítést.
6 hrs
  -> Köszönöm. Lásd a kiegészítésemet.

agree  Peter Simon
17 hrs
  -> Köszönöm

agree  Annamaria Amik: Young children. Ebbe belefér újszülöttől 8 évesig minden, nem csak a totyogók. https://www.urban.org/research/publication/analysis-young-ch...
1 day 13 mins
  -> Köszönöm. Így igaz.

agree  Iosif JUHASZ
2 days 3 hrs
  -> Köszönöm

agree  t_pataki
2 days 12 hrs
  -> Köszönöm




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search