munkaerőpiaci járulék

English translation: labour market contribution

17:44 Jan 4, 2019
Hungarian to English translations [PRO]
Bus/Financial - Law: Taxation & Customs
Hungarian term or phrase: munkaerőpiaci járulék
Labor market insurance?
Péter Tófalvi
Hungary
English translation:labour market contribution
Explanation:
Így nevezi az adóhatóság és szemmel láthatólag mások is (meg én, de ez nem bizonyító erejű :-)).
Selected response from:

Katalin Sandor
Hungary
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4labour market contribution
Katalin Sandor
5job market contribution
JANOS SAMU


Discussion entries: 11





  

Answers


1 day 39 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
labour market contribution


Explanation:
Így nevezi az adóhatóság és szemmel láthatólag mások is (meg én, de ez nem bizonyító erejű :-)).


    https://en.nav.gov.hu/taxation/taxinfo/social_security_contributions.html
Katalin Sandor
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 8
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Katalin Horváth McClure: Ez a jó, mert munkaERŐpiac, nem álláspiac (job market=munkalehetőségek, állások piaca), és ez a fordítás a hivatalos anyagokban is. (Pl. NAV, és EU-s terminológia is.) Továbbá: https://forum.wordreference.com/threads/job-market-vrs-labor...
3 hrs

agree  Istvan Nagy
20 hrs

agree  Ildiko Santana
1 day 1 hr

agree  Iosif JUHASZ
1 day 18 hrs

1 day 1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
job market contribution


Explanation:
Ezt használják Észak Amerikában is meg Egyesült Királyságban is.
https://www.textkernel.com/wp-content/uploads/2017/08/uk-job...
Ettől függetlenül a labour market is használatos az Egyesült Királyságban.

--------------------------------------------------
Note added at 1 day 5 hrs (2019-01-05 23:16:31 GMT)
--------------------------------------------------

Mint a hozzászólásoknál kifejtettem, a fordítás csak a az eredeti kifejezés (szerintem nem véletlen) homályosságát szándékozta visszaadni. Ha a pontos értelme kell, akkor unemployment tax vagy employee's mandatory contribution to unemployment insurance kifejezések egyikét használnám.

JANOS SAMU
United States
PRO pts in category: 35

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Katalin Sandor: A "job market contribution" kifejezésre 32 találat van a guglin, ebből kb. 30 job market, contribution formában. Az általad hivatkozott linken nem szerepel ez a kifejezés (contribution nincs rajta egyáltalán)./Ld discussion
44 mins
  -> Egyszerűsítsük le a dolgot. Ha egy ország népe a job market és a labour market kifejezéseket egyaránt megérti és egymással azonosítja, akkor a contributiont bármelyikhez hozzátehetjük. Plusz több országban használják a job marketet mint a labour marketet




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search