adóhatározat

English translation: (administrative) tax decision

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Hungarian term or phrase:adóhatározat
English translation:(administrative) tax decision
Entered by: Ildiko Santana

09:44 Mar 9, 2019
Hungarian to English translations [PRO]
Bus/Financial - Law: Taxation & Customs
Hungarian term or phrase: adóhatározat
Az adóhatározatban foglalt összeg befizetése 15 napon belül esedékes
Samsung
(administrative) tax decision
Explanation:
Több szövegkörnyezet segítene. Feltehetően hatóság hozta, ezért javaslom esetleg elé tenni az "administrative" jelzőt.
Az eddigi szövegkörnyezet alapján a jelentése kb. "Payment of the amount provided for in the (administrative) tax decision is due within 15 days."

Magyar példák:
https://kuria-birosag.hu/hu/sajto/tajekoztato-kuria-kfvv3542...

https://kuria-birosag.hu/hu/sajto/tajekoztato-kuria-kfvv3529...

https://adozona.hu/kerdesek/2014_8_19_Masodfoku_adohatarozat...

Angol példák:

https://law.justia.com/cases/federal/district-courts/FSupp2/...

http://www.europarl.europa.eu/sides/getDoc.do?pubRef=-//EP//...

http://www.tax.ri.gov/AdministrativeDecisions/2017/2017-10.p...
Selected response from:

Ildiko Santana
United States
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4(administrative) tax decision
Ildiko Santana
5 -1ilyen szó nincs
Erzsébet Czopyk


Discussion entries: 2





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
ilyen szó nincs


Explanation:
adóhatósági határozat, olyan van. Decision/decree of the taxation authority, de ehhez tényleg csak egy szótár kell. (A feltett kérdéshez nem ártana egy legyetek szívesek segíteni stb.-t és egy köszönömöt is hozzáírni a kölcsönös tisztelet jegyében.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2019-03-09 11:25:20 GMT)
--------------------------------------------------

adóhíd | taxbridge - WTS Klient
wtsklient.hu/wp-content/.../wts-klient-adohid-042017-hu-en.pdf
Az adóhatóság döntéseivel szemben az igények érvényesítéséhez rendes ... against the decisions of the tax authority


[PDF]Page 1 Hungary • Issue 465 • 14 October 2011 KÜLÖNLEGES ...
https://www.pwc.com/hu/.../tax-and-legal-alert-465-1014-engh...
adóhatósági határozatban sem kapott választ ... határozat jogszabálysértő, vagy a határozat meghozatalára jogszabálysértő módon nem került sor. ... binding second-instance tax authority decision? Has it happened to you that they ignored a.

adóhatóság - Angol fordítás – Linguee
https://www.linguee.hu/magyar-angol/fordítás/adóhatóság.html
Számos lefordított példamondat tartalmazza a(z) „adóhatóság” kifejezést ... azon adókövetelés fennállásáról, amelyet az adóhatóság a kedvezőtlen határozat .... with a decision of the principal tax authority made pursuant to Articles 107 or ...

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2019-03-09 11:27:11 GMT)
--------------------------------------------------

illetékköteles | Hungarian to English | Law: Contract(s) - ProZ.com
https://www.proz.com/kudoz/...to.../4712167-illetékköteles.h...
- (Egy adóhatósági határozat szövegéből.) ... subject to capital duty shall be taxable in the Member State where the registered office is situated."


MAGYAR KÖZLÖNY
www.kozlonyok.hu/nkonline/mkpdf/hiteles/mk16087.pdf
Jun 15, 2016 - exercising any public authority within the Country, shall enter the Centre to ... (a) any form of direct taxation; it being understood, however, that WHO ..... In the event of a decision to terminate the Agreement, the Parties shall ...... és jogkövetkezményeit a magánszemélynek az adóhatóság határozata alapján.

--------------------------------------------------
Note added at 8 hrs (2019-03-09 18:31:30 GMT)
--------------------------------------------------

Az adótartozást megállapító vagy nyilvántartó adóhatóság az adótartozás behajtása érdekében végrehajtható okirat alapján intézkedik a végrehajtási cselekmények foganatosítása után. Az adóigazgatási eljárásban a végrehajtható okiratok körébe az alábbiak tartoznak:

fizetési kötelezettséget megállapító jogerős hatósági határozat (végzés);
önadózás esetén a fizetendő adót (adóelőleget) tartalmazó bevallás;
behajtási eljárás során a behajtást kérő megkeresése (végrehajtás megkeresésre);
adózóval közölt adóhatósági adómegállapítás;
bírósági eljárási illetéket megállapító bírósági határozat, valamint a bírósági eljárási illeték tárgyában küldött bírósági megkeresés és értesítés;
egészségügyi szolgáltatási járulék kötelezettséget tartalmazó bejelentés.
A fentiekben felsorolt okiratok rendelkezésre állása esetén, azok végrehajthatóságához külön intézkedésre nincs szükség.



Erzsébet Czopyk
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Elnézést, nagyon régen jártam erre, és nem emlékeztem a protokollra. Köszönöm a segítséget, és a telefont is.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  JANOS SAMU: Lehet, hogy nem találkoztál vele, de ha ilye használ egy cég, akkor azt le kell fordítani. https://adoguruat.com/blog/mi-a-teendo-ha-az-adohatarozatban...
5 hrs
  -> Kedves János, remélem, a kiegészítés meggyőz. Mi bajod a válasz angol nyelvű részével?

17 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
(administrative) tax decision


Explanation:
Több szövegkörnyezet segítene. Feltehetően hatóság hozta, ezért javaslom esetleg elé tenni az "administrative" jelzőt.
Az eddigi szövegkörnyezet alapján a jelentése kb. "Payment of the amount provided for in the (administrative) tax decision is due within 15 days."

Magyar példák:
https://kuria-birosag.hu/hu/sajto/tajekoztato-kuria-kfvv3542...

https://kuria-birosag.hu/hu/sajto/tajekoztato-kuria-kfvv3529...

https://adozona.hu/kerdesek/2014_8_19_Masodfoku_adohatarozat...

Angol példák:

https://law.justia.com/cases/federal/district-courts/FSupp2/...

http://www.europarl.europa.eu/sides/getDoc.do?pubRef=-//EP//...

http://www.tax.ri.gov/AdministrativeDecisions/2017/2017-10.p...

Ildiko Santana
United States
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 36

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  hollowman2
2 hrs
  -> Köszönöm a megerősítést!

agree  Annamaria Amik: Bővebb kontextus híján és az egyszerűség kedvéért is ez a legjobb. Lehet szó helyi adókról is, arról meg az önkormányzat adóügyi osztálya állít ki határozatot.
1 day 3 hrs
  -> (vagy akár egy bíróság - lásd a példákat) Köszönöm, Annamari!

agree  Tibor Pataki
1 day 10 hrs
  -> Köszönöm a megerősítést!

agree  Iosif JUHASZ
2 days 6 hrs
  -> Köszönöm a megerősítést!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search