forrásadó

English translation: withholding tax

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Hungarian term or phrase:forrásadó
English translation:withholding tax
Entered by: Eva Blanar

14:57 Jun 6, 2004
Hungarian to English translations [PRO]
Bus/Financial - Law: Taxation & Customs / corporate taxation
Hungarian term or phrase: forrásadó
Az Apeh négynyelvű szótára szerint "withholding tax", de ez szerintem a kifizetésnél (a forrásnál) levont adó, nem a forrás (pl. kamatjövedelem) után levont adó. Szóval hogyan lehetne mondani egy olyat, hogy "vállalati forrásadó"?!

Kontextust nem nagyon tudok mondani, mert ez most speciel nem az én munkám, hanem egy kolléga hívott fel és csak annyit tudok, hogy ezt a forrásadót nem kell befizetni, ha egy magyar cég külföldi leányvállalatának belföldről kamatjövedelme van. (Hmmm.)
Eva Blanar
Hungary
withholding tax
Explanation:
A közgazdasági értelmező szótár szerint:

"witholding tax: A kamatokra, valamint az osztalékokra kivetett, már a jövedelemforrásnál levont adó."

--------------------------------------------------
Note added at 11 mins (2004-06-06 15:09:08 GMT)
--------------------------------------------------

Illetve van még egy kifejezés rá: tax at source
Selected response from:

Maxipocak
Hungary
Grading comment
Köszönöm mindenkinek!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +5withholding tax
Maxipocak
5withholding tax
perke


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +5
forrásadó
withholding tax


Explanation:
A közgazdasági értelmező szótár szerint:

"witholding tax: A kamatokra, valamint az osztalékokra kivetett, már a jövedelemforrásnál levont adó."

--------------------------------------------------
Note added at 11 mins (2004-06-06 15:09:08 GMT)
--------------------------------------------------

Illetve van még egy kifejezés rá: tax at source

Maxipocak
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Köszönöm mindenkinek!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Csaba Ban
7 mins

agree  Kathrin.B: withholding tax
2 hrs

agree  Daniel Pankovics (X): http://www.google.co.uk/search?hl=en&ie=UTF-8&q=define:withh...
3 hrs

agree  perke: Longman Dictionary of Business English is azt mondja, hogy: withholding tax - forrásadó. A magyarázatot külön idézem, mert ide nem fér ki
1 day 4 hrs

agree  mrrobkoc
1 day 19 hrs

1 day 4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
withholding tax


Explanation:
Egyetértve Maxipocakkal, következik a Longman-féle magyarázat:
"a jövedelemadó törvény által előírt visszatartása (megőrzése) és a kormánynak történő befizetése (a) egy munkáltató által (kül. USA), amikor levonja a jövedelemadót az alkalmazott fizetéséből; és (b) egy bank v. más pénzintézet által, amikor ált. egy külföldi befektetőnek kifizetett kamatból v. osztalékból visszatartják az adórészt."

perke
Native speaker of: Native in HungarianHungarian




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search