áfa-törvény területi hatályán kívüli

English translation: outside Hungarian VAT jurisdiction

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Hungarian term or phrase:áfa-törvény területi hatályán kívüli
English translation:outside Hungarian VAT jurisdiction
Entered by: juvera

10:10 Feb 8, 2005
Hungarian to English translations [PRO]
Bus/Financial - Law: Taxation & Customs
Hungarian term or phrase: áfa-törvény területi hatályán kívüli
Tudja valaki, hogy mi a hivatalos (APEH által elfogadott) fordítása ennek a szövegnek? Ha nincs ilyen, mit javasoltok? Az egyéb EU-tagállamokba kiállított bizonyos számlákra kell ráírni.
dr. Imre Körmöczi
Hungary
outside Hungarian VAT jurisdiction
Explanation:
Ez a kifejezés pontosan fedi a fogalmat. Én is hozzáteszem, amit Attila ír, hogy a magyar kifejezést is le kell írni melléje, mert a magyar illetékesknek is meg kell érteniük.
Itt egy idézet, aminek sajnos elfelejtettem leírni a weblapját, csak ennyit jegyeztem meg: OECD Principles: "VAT should result in taxation in the jurisdiction where comsumption takes place".
És egy másik, most már weblappal együtt: "...member states retain their tax jurisdiction" nem nagyon új, de illusztrálja a kifejezés használatát.
http://www.thompsonhine.com/news/nl/ebus_tax_may2002.php
Selected response from:

juvera
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1outside the territorial scope of the Hungarian VAT law
Attila Piróth
4outside Hungarian VAT jurisdiction
juvera
3not registered under the Hungarian VAT regime
Elizabeth Rudin


  

Answers


23 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
áfa-törvény területi hatályán kívüli
outside the territorial scope of the Hungarian VAT law


Explanation:
Én mindenképp feltüntetném a magyar változatot is a számlán, hogy az APEH felé is tökéletesen világos legyen. Ezenkívül az angol fordításban szerepeltetném a Hungarian szót - ez persze magyarul elhagyható, hiszen a helyzet tökéltetsen világos, angolul azonban talán nem.

The VAT hinges on the geographic location of consumption. With the commerce of digital products, it is difficult to locate taxable transactions outside the territorial scope of the common VAT system.

http://www.ksg.harvard.edu/project1/vat.html



Attila Piróth
France
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Kathrin.B
1655 days

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
áfa-törvény területi hatályán kívüli
not registered under the Hungarian VAT regime


Explanation:
Csak javaslat - sajnos hivatalos fordításról nem tudok.
Vagy: "not subject to the Hungarian VAT Act".
Ehhez hasonló megjegyzést még nem láttam angol számlán - általában azt írják rá, hogy "intra-community supply - zero rated VAT", és megadják a vevő EU áfa-számát. Nekem is így kell kiállítanom a számláimat EU vevők felé.


Elizabeth Rudin
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
áfa-törvény területi hatályán kívüli
outside Hungarian VAT jurisdiction


Explanation:
Ez a kifejezés pontosan fedi a fogalmat. Én is hozzáteszem, amit Attila ír, hogy a magyar kifejezést is le kell írni melléje, mert a magyar illetékesknek is meg kell érteniük.
Itt egy idézet, aminek sajnos elfelejtettem leírni a weblapját, csak ennyit jegyeztem meg: OECD Principles: "VAT should result in taxation in the jurisdiction where comsumption takes place".
És egy másik, most már weblappal együtt: "...member states retain their tax jurisdiction" nem nagyon új, de illusztrálja a kifejezés használatát.
http://www.thompsonhine.com/news/nl/ebus_tax_may2002.php

juvera
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 19




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search