előjegyzett könyv/előjegyeztetni

English translation: reserve

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Hungarian term or phrase:előjegyeztetni (könyvet)
English translation:reserve
Entered by: Katalin Radnóti (X)

11:05 Nov 25, 2005
Hungarian to English translations [PRO]
Marketing - Marketing / Market Research
Hungarian term or phrase: előjegyzett könyv/előjegyeztetni
Ez olyan könyvet jelent, ami az adott pillanatban nincs raktáron, de elő lehet jegyeztetni, és ha beérkezik, akkor az illető megvásálolhatja, mielőtt mások értesülnének róla.
Nekem elsőre a "reserve" szó ugrott be, de az olyan, mintha egy már meglévő könyvet tennének félre, a "subscribe" pedig az előre fizetést feltételezi.Várom a javaslataitokat.
Katalin Radnóti (X)
reserved book/to reserve a book
Explanation:
Pl. www.westbank.lib.tx.us/formsrequests/reservebook.shtml
Selected response from:

hkitti
Grading comment
Köszönöm a téma alapos körbejárását.
R. Katalin
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2pre-order
Agnes and Peter Hudacsek
5 +1back-ordered book (book on back-order) / to (place a) back-order
Elizabeth Rudin
4 +1reserved book/to reserve a book
hkitti


Discussion entries: 3





  

Answers


16 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
előjegyzett könyv/előjegyeztetni
pre-order


Explanation:
Új könyveknél ezt használják, de talán használtakra is jó lesz. A google-ban elég sok találat van rá.

Agnes and Peter Hudacsek
Hungary
Native speaker of: Hungarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Eva Ballentine (X): Ezt használják akkor is, ha elfogy a könyv és újabb adagot kell rendelniük. Gyakran ezért el?re kell fizetni, vagy foglalót adni.
1 hr

agree  juvera: Új könyvekre ez a jó.
3 hrs

47 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
előjegyzett könyv/előjegyeztetni
reserved book/to reserve a book


Explanation:
Pl. www.westbank.lib.tx.us/formsrequests/reservebook.shtml

hkitti
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Köszönöm a téma alapos körbejárását.
R. Katalin

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Eva Ballentine (X): Ez 'félretett", f?leg könyvtárakban használják. Könyvesboltokban akkor használatos, ha félreteteted azt ami raktáron van.
48 mins

agree  juvera: Ez megfelel, ha a könyv raktáron van, vagy ha az üzlet már megrendelt egy szállítást és a vásárló biztos akar benne lenni, hogy abból egy példány az övé lesz. Antikváriumoknál is, ha bejön a könyv, akkor ezt a vevőt kiértesítik.
3 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
előjegyzett könyv/előjegyeztetni
back-ordered book (book on back-order) / to (place a) back-order


Explanation:

What are "back-ordered" items? We use this term to generally refer to items which we can order or have been ordered, but are not presently available for shipping. Back-ordered (or backordered) items may also include those out-of-stock titles, which all copies of the original printing have been sold, but the publisher plans to have more copies of the title printed.
Backordered items may also refer to those titles which are new and not yet published. (Although these could, perhaps, be more accurately described as "pre-ordered" items since we would be waiting for the first printing.)
http://shop.store.yahoo.com/adirect/#S13

What if a book is not available?
Our site is linked to our inventory database, so if a title is out of stock, it will be stated on that book’s page. You are welcome to **place a back order** for that book. Back orders are shipped as soon as the products are available.
http://www.fulcrum-books.com/client/client_pages/orderingfaq...


--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs 57 mins (2005-11-25 18:03:40 GMT)
--------------------------------------------------

Továbbra is az Éva "Notes to Asker" megjegyzésére reagálva:
Teljesen mindegy, hogy az on-line antikvárium honnan szerzi be könyveit – közvetlenül a lakosságtól, más antikváriumoktól vagy kiadóktól. A „back-order” meghatározása:
A customer demand for which no stock is available and where the customer is prepared to wait for the item to arrive in stock
www.ciltuk.org.uk/process/glossary.asp


Elizabeth Rudin
United Kingdom
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Eva Ballentine (X): Ez csak akkor igaz és tökéletes, ha már megjelent könyvről van szó, mely ki. Amennyiben előrendelésről van szó (pld. Harry Potter hivatalos kiadás elött), ez a kifejezés nem érvényes.
1 hr
  -> Éppen ezért írtam be - a Katalin szövegében on-line antikváriumról, tehát már megjelent könyvekről van szó.

agree  juvera: Ez akkor jó, ha a könyv már a piacon van/volt, de az üzletnek nincs belőle. Az üzlet "places a back-order" ha igény mutatkozik.
2 hrs
  -> Köszönöm.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search