díjbekérő

English translation: proforma invoice

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Hungarian term or phrase:díjbekérő
English translation:proforma invoice
Entered by: Krisztina Lelik

11:57 Sep 7, 2012
Hungarian to English translations [PRO]
Bus/Financial - Marketing / Market Research
Hungarian term or phrase: díjbekérő
Amennyiben már átutalta előfizetése díját, kérjük, ellenőrizze, hogy utalását a mellékletben csatolt *díjbekérő* adatainak megfelelően tette-e meg.
Amennyiben még nem fizetett elő, kérjük, a mellékelt *díjbekérő* alapján utalja át az előfizetési díjat.
Fontos!
A megjegyzés mezőben kérjük, tüntesse fel a *díjbekérő* számát!

Nem mond semmit nekem ez aszó, még soha nem találkoztam vele, nem láttam, nem olvastam.
Krisztina Lelik
Greece
proforma invoice
Explanation:
A díjbekérő más néven proforma számla, áfa visszaigénylésre nem alkalmazható, tulajdonképpen nem is számla, hanem egy nyomtatvány (nem szigorú számadású bizonylat), melyen bekérheti a megrendelt termék vagy szolgáltatás árát anélkül, hogy visszaéljenek az Ön bizalmával és ne fizessék ki a kiállított számlát.
http://www.axel-szamlazo-program.hu/cikkek-19-proforma-pro-f...

http://blanker.org/proforma-invoice
A Proforma invoice is an invoice provided by a supplier in advance of providing the goods or service. A quotation in the form of an invoice prepared by the seller that details items which would appear on a commercial invoice if an order results.

Proforma invoices basically contain much of the same information as the formal quotation, and in many cases can be used in place of one. It should give the buyer as much information about the order as possible so arrangements can be made efficiently. The invoices inform the buyer and the appropriate import government authorities details of the future shipment; changes should not be made without the buyer’s consent.

A díjbekérő számlának adóügyi vonzata nincs, a teljesítésig semmilyen egyéb könyvelési folyamatra nincs hatása. A teljesítést követően az eredeti, áfa visszaigénylésre használható számlát ki kell állítani és el kell küldeni vagy át kell adni a vevőnek
A pro-forma invoice is not a VAT invoice, and you should clearly mark them with the words 'This is not a VAT invoice'.

If your potential customer accepts the goods or services you're offering them and if you actually supply them, then you'll need to issue a VAT invoice within the appropriate time limit - see the section in this guide on time limits for issuing invoices.

If you've been issued with a pro-forma invoice by your supplier, you can't use that to claim back VAT on the purchase. You must obtain a VAT invoice from your supplier.

Úgy látom az a gyakoribb, ha egybe van a proforma, emellett néhány helyen a preinvoice szerepel, mint szinonima
Selected response from:

János Untener
Hungary
Grading comment
ezt választom a 2 válasz közül, a részletesebb kifejtés miatt. Köszönöm!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1pro forma invoice/preliminary invoice/advance bill stb.
Kornél Mató
4proforma invoice
János Untener


Discussion entries: 3





  

Answers


40 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
proforma invoice


Explanation:
A díjbekérő más néven proforma számla, áfa visszaigénylésre nem alkalmazható, tulajdonképpen nem is számla, hanem egy nyomtatvány (nem szigorú számadású bizonylat), melyen bekérheti a megrendelt termék vagy szolgáltatás árát anélkül, hogy visszaéljenek az Ön bizalmával és ne fizessék ki a kiállított számlát.
http://www.axel-szamlazo-program.hu/cikkek-19-proforma-pro-f...

http://blanker.org/proforma-invoice
A Proforma invoice is an invoice provided by a supplier in advance of providing the goods or service. A quotation in the form of an invoice prepared by the seller that details items which would appear on a commercial invoice if an order results.

Proforma invoices basically contain much of the same information as the formal quotation, and in many cases can be used in place of one. It should give the buyer as much information about the order as possible so arrangements can be made efficiently. The invoices inform the buyer and the appropriate import government authorities details of the future shipment; changes should not be made without the buyer’s consent.

A díjbekérő számlának adóügyi vonzata nincs, a teljesítésig semmilyen egyéb könyvelési folyamatra nincs hatása. A teljesítést követően az eredeti, áfa visszaigénylésre használható számlát ki kell állítani és el kell küldeni vagy át kell adni a vevőnek
A pro-forma invoice is not a VAT invoice, and you should clearly mark them with the words 'This is not a VAT invoice'.

If your potential customer accepts the goods or services you're offering them and if you actually supply them, then you'll need to issue a VAT invoice within the appropriate time limit - see the section in this guide on time limits for issuing invoices.

If you've been issued with a pro-forma invoice by your supplier, you can't use that to claim back VAT on the purchase. You must obtain a VAT invoice from your supplier.

Úgy látom az a gyakoribb, ha egybe van a proforma, emellett néhány helyen a preinvoice szerepel, mint szinonima

János Untener
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
ezt választom a 2 válasz közül, a részletesebb kifejtés miatt. Köszönöm!

40 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
pro forma invoice/preliminary invoice/advance bill stb.


Explanation:
A díjbekérőről:
http://mit-hogyan.symboltech.hu/2010/05/mikor-kell-dijbekero...

Itt pedig fordítása is van:
http://quizlet.com/12417185/sales-core-vocabulary-flash-card...



--------------------------------------------------
Note added at 3 nap1 óra (2012-09-10 13:47:41 GMT)
--------------------------------------------------

A Jánosnak adott választ folytatva: nem „kell” egybe- vagy különírni, mindkettőt használják. A latin eredet miatt nyilván a „pro forma” az eredeti, később elkezdték az egybeírt változatot is használni.

--------------------------------------------------
Note added at 3 nap2 óra (2012-09-10 14:33:43 GMT)
--------------------------------------------------

Válasz a kiegészítésre: oké, tehát továbbra is áll, hogy mindkettő helyes, és nem „kell” sehogy sem írni. Ez a mondandóm lényege (elismerem, az elején a felütés rossz helyre tette a hangsúlyt).

Kornél Mató
Specializes in field
Native speaker of: Hungarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ildiko Santana: "pro forma invoice" vagy "pre-invoice" http://www.thefreedictionary.com/pro forma invoice http://www.thefreedictionary.com/pro forma *Pro Forma*: Presentation of financial information that gives effect to an assumed event" http://www.nysscpa.org/glossary/
2 days 18 hrs

neutral  János Untener: Ildikó válaszára: egybe kell írni a proforma invoice-t, 10x annyi találatot ad nemcsak a google, közte a megbízható oldalak is. Nyilván van köztük: Websters Online: tinyurl.com/cp897df Financial dict: tinyurl.com/cdjlno9 Microsoft: tinyurl.com/8xn2v7j
2 days 23 hrs
  -> Szótár van köztük? Az Akadémiai Kiadó pénzügyi szótára szerint külön van. A businessdictionary.com szerint szintén. Az EU-s jogban mindkettő megtalálható (ld. EUR-Lex).




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search