Sorsolások és nyereményjátékok

English translation: Raffles and Sweepstakes

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Hungarian term or phrase:Sorsolások és nyereményjátékok
English translation:Raffles and Sweepstakes
Entered by: Zoltán Törőcsik

06:28 Oct 14, 2018
Hungarian to English translations [PRO]
Marketing - Marketing / Market Research
Hungarian term or phrase: Sorsolások és nyereményjátékok
A játékban való részvétel esetére Ön hozzájárul ahhoz, hogy személyes adatait ([kezelt adatok felsorolandók]) a részvételéhez szükséges célokból, az azok eléréséhez szükséges mértékben a [cég] kezelje. Az adatkezelés részleteit, valamint az Ön kapcsolódó jogait a [játékról szóló egyedi tájékoztató dokumentum elnevezése]: [játékról szóló egyedi tájékoztató dokumentum linkje] tartalmazza.
Zoltán Törőcsik
Hungary
Raffles and Sweepstakes
Explanation:
Az USA-ban ez.


--------------------------------------------------
Note added at 36 mins (2018-10-14 07:04:46 GMT)
--------------------------------------------------

Valamiért a linkek nem kattinthatók. Megpróbálom mégegyszer idemásolni őket:
https://www.thebalanceeveryday.com/guide-to-contests-sweepst...
https://sarafhawkins.com/blog-law-is-your-giveaway-legal/

--------------------------------------------------
Note added at 13 hrs (2018-10-14 19:46:44 GMT)
--------------------------------------------------

Nagyon kell vigyázni, hogy ne nevezzünk egy sorsolást "lottery"-nek, ha nem teljesíti azokat a feltételeket, amelyek szerint abba a szabályozási kategóriába tartozna. Amit magyarul "sorsolásnak" neveznek, egyáltalán nem biztos, hogy "lottery", például nagyon sok olyan sorsolás van, ahol a részvételhez nem kell semmit fizetni. Ha valaki "lottery"-t akar rendezni, ahhoz engedély kell, az engedély nélküli, ill. nem szabályszerű lottery-t keményen büntetik. Ezért kell vigyázni a fordításnál. A második linken tömören le van ez írva.
Azért nem írtam lottery-t, mert a megadott szövegkörnyezetből nem derül ki, hogy fizetni kell-e a részvételért. Ha a további dokumentumokból egyértelműen kiderül, hogy fizetős a dolog, akkor szóba jöhet a lottery, de igazából szakjogásznak kellene ezt eldönteni, mert felelősséggel jár, hiszen következményei vannak.
Selected response from:

Katalin Horváth McClure
United States
Grading comment
Köszönöm!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4Raffles and Sweepstakes
Katalin Horváth McClure
4Lotteries and prize draws
Ildiko Santana


  

Answers


9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Lotteries and prize draws


Explanation:
In the UK: lotteries and prize draws

Prize draws and lotteries

The Market Research Society has published useful guidelines on using free prize draws, worth reading if you are planning to use this approach. The first thing to be clear of is whether you are using a prize draw, or a lottery.

free prize draws do not come under the 2005 Gambling Act, and are free from regulatory control; lotteries are subject to regulation under the Gambling Act, and are defined in law as having three key elements: people are required to pay to participate; one or more prizes are allocated to the participants in the scheme; and prizes are allocated wholly by chance.

http://www.ethicsguidebook.ac.uk/Are-you-paying-participants...


Ildiko Santana
United States
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Katalin Horváth McClure: A lottery-vel vigyázni kell, mert magyarul nem lottó szerepel. A lottery szabályozás alá esik, és pontos feltételeknek kell teljesülni, csak akkor szabad lottery-nek nevezni. Remélhetőleg a kérdező tudja, hogy pontosan hogyan zajlik a sorsolás.
1 hr
  -> Kedves Kati, ez nem az a 'lottery' (lottó), amire Te gondolsz. Az idézett szabályozás kifejezetten a kérdezett fizetett marketinges részvételi jutalomjátékra vonatkozik.

35 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
Raffles and Sweepstakes


Explanation:
Az USA-ban ez.


--------------------------------------------------
Note added at 36 mins (2018-10-14 07:04:46 GMT)
--------------------------------------------------

Valamiért a linkek nem kattinthatók. Megpróbálom mégegyszer idemásolni őket:
https://www.thebalanceeveryday.com/guide-to-contests-sweepst...
https://sarafhawkins.com/blog-law-is-your-giveaway-legal/

--------------------------------------------------
Note added at 13 hrs (2018-10-14 19:46:44 GMT)
--------------------------------------------------

Nagyon kell vigyázni, hogy ne nevezzünk egy sorsolást "lottery"-nek, ha nem teljesíti azokat a feltételeket, amelyek szerint abba a szabályozási kategóriába tartozna. Amit magyarul "sorsolásnak" neveznek, egyáltalán nem biztos, hogy "lottery", például nagyon sok olyan sorsolás van, ahol a részvételhez nem kell semmit fizetni. Ha valaki "lottery"-t akar rendezni, ahhoz engedély kell, az engedély nélküli, ill. nem szabályszerű lottery-t keményen büntetik. Ezért kell vigyázni a fordításnál. A második linken tömören le van ez írva.
Azért nem írtam lottery-t, mert a megadott szövegkörnyezetből nem derül ki, hogy fizetni kell-e a részvételért. Ha a további dokumentumokból egyértelműen kiderül, hogy fizetős a dolog, akkor szóba jöhet a lottery, de igazából szakjogásznak kellene ezt eldönteni, mert felelősséggel jár, hiszen következményei vannak.


    https://www.thebalanceeveryday.com/guide-to-contests-sweepstakes-and-lotteries-896872
    https://sarafhawkins.com/blog-law-is-your-giveaway-legal/
Katalin Horváth McClure
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 16
Grading comment
Köszönöm!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Marianna Brazda, MCIL: I agree with that that here in the UK it is 'raffle and prize draw'
37 mins

agree  Erzsébet Czopyk
2 hrs

agree  András Veszelka
7 hrs

agree  Iosif JUHASZ
3 days 2 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search