valószínűségszámítás

English translation: probability theory

06:43 Mar 4, 2012
Hungarian to English translations [PRO]
Science - Mathematics & Statistics / valószínűségszámítás
Hungarian term or phrase: valószínűségszámítás
Kedves Mindenki,

A fenti kifejezés fordítását keresném. Felsőoktatási tantárgy neve.
Köszönöm.
Bori
W. B.
English translation:probability theory
Explanation:
http://en.wikipedia.org/wiki/Probability_theory
Selected response from:

János Untener
Hungary
Grading comment
Köszönöm a hozzászólóknak, hogy sok esetben kitértek arra, hogy mikor lehet "theory" nélkül használni.
1 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +9probability theory
János Untener
5 -1calculus
Herczeg Csaba


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +9
probability theory


Explanation:
http://en.wikipedia.org/wiki/Probability_theory


János Untener
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 13
Grading comment
Köszönöm a hozzászólóknak, hogy sok esetben kitértek arra, hogy mikor lehet "theory" nélkül használni.
Notes to answerer
Asker: Köszönöm.

Asker: A tantárgy során körülbelül max. 20% elmélet van. Én is a theory-s változattal találkoztam első körben.. mielőtt Önökhöz fordultam.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Katalin Szilárd
3 mins

agree  Gusztáv Jánvári
5 mins

agree  Ildiko Santana: Mint tantárgy: http://portal.uni-corvinus.hu/index.php?id=22720&tanKod=4MA1... Egyébként gyakran "Probability" (theory nélkül), pl. http://www.math.bme.hu/~balazs/vsz211s.html vagy http://irh.inf.unideb.hu/user/jsztrik/education/Eger/ValsegI...
3 hrs

agree  Orsolya Mance: Igen, az angol középiskolai tankönyvekben is mindig a "theory" nélkül szerepel
4 hrs

agree  hollowman2
5 hrs

agree  Attila Magyar
7 hrs

agree  Katalin Horváth McClure
9 hrs

agree  Istvan Nagy
11 hrs

agree  Ágnes Lepold: Van olyan szövegkörnyezet, ahol elegendő csak simán a "probability": ha nem téveszthető össze magával a valószínűséggel, ami egy szám.
12 hrs

6 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
calculus


Explanation:
Ez az amerikai oktatásban használatos fordítás

Herczeg Csaba
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
Notes to answerer
Asker: Köszönöm.

Asker: A wikipediás magyarázat szerint: http://en.wikipedia.org/wiki/Calculus tágabb értelmű a valószínűségszámításnál a calculus.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Katalin Horváth McClure: Ez a differenciál- és integrálszámítás.//A "calculus of probability"-ben a calculus=számítás. Lásd a szótárban a calculus-t magában. Mindkettőből szigorlatoztam, így ismerem a különbséget. Irodalomról nemigen vitatkoznék egy bölcsésszel, de ez matek, bocs
2 hrs
  -> megnéztem a szótárban: "calculus of probabilities" or "theory of probability"




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search