szélsőérték

English translation: extreme value

11:30 Mar 17, 2005
Hungarian to English translations [PRO]
Science - Mathematics & Statistics / matek
Hungarian term or phrase: szélsőérték
Ez a kifejezés ebben a mondatban szerepel:
Kétváltozós függvények szélsőértéke.
Köszi
Krisztina Ványa
Hungary
English translation:extreme value
Explanation:
Kétváltozós függvények szélsőértéke
Extreme value of functions of two variables

Szia Krisztina,

Az "extreme value" kifejezést javaslom. Nézd meg a megadott weboldalt, ahol megtalálod a kifejezést eredeti szövegkörnyezetében. A 2. megadott weboldalon is megtaláltam az extreme value kifejezést.
Üdv:
Heni
Selected response from:

Henriett Varga (X)
United Kingdom
Grading comment
szerintem ebben az esetben az extreme value lesz a jobb, mert kifejezetten a kétváltozós függvényekről szól. Köszi
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +4extremum
Attila Piróth
3 +2extreme value
Henriett Varga (X)
5extremum
Zoltán Medgyesi


Discussion entries: 1





  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
szélsőérték
extremum


Explanation:
of two-variable (vagy: bivariate) functions. Többesszáma: extrema.
http://mathworld.wolfram.com/Extremum.html

Attila Piróth
France
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Klára Kalamár
1 min

agree  denny (X): csakis
1 hr

agree  Orsolya Mance
1 hr

agree  Eva Blanar: extrém jó
7 hrs

5 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
szélsőérték
extremum


Explanation:
Szótár szerint...

Zoltán Medgyesi
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

34 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
szélsőérték
extreme value


Explanation:
Kétváltozós függvények szélsőértéke
Extreme value of functions of two variables

Szia Krisztina,

Az "extreme value" kifejezést javaslom. Nézd meg a megadott weboldalt, ahol megtalálod a kifejezést eredeti szövegkörnyezetében. A 2. megadott weboldalon is megtaláltam az extreme value kifejezést.
Üdv:
Heni



    Reference: http://www.math.wpi.edu/Course_Materials/MA1024AB00/lab4/nod...
    Reference: http://www.bbc.co.uk/scotland/education/bitesize/higher/math...
Henriett Varga (X)
United Kingdom
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
szerintem ebben az esetben az extreme value lesz a jobb, mert kifejezetten a kétváltozós függvényekről szól. Köszi

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Nora Kis-Pal: Nemrég fordítottam egy anyagot, és abban minden alkalommal így szerepelt.
9 hrs

agree  HalmoforBT
16 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search