falba épített széf

English translation: wall safe

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Hungarian term or phrase:falba épített széf
English translation:wall safe
Entered by: Katalin Sandor

16:20 Jul 20, 2006
Hungarian to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering
Hungarian term or phrase: falba épített széf
Kontextus:
"biztonságos pénztároláshoz szükséges páncélszekrény (falba épített széf, vagy havi átlagban, napi 100.000,- forintot meg nem haladó forgalom esetén lemezszekrény)".
E három fogalom elkülönítése volna a feladat(om). A lemezszekrényt külön teszem fel.
Katalin Sandor
Hungary
wall safe
Explanation:
Így hívják, nem kell sok magyarázat.
A safe magában a páncélszekrény, a wall safe az a falba épített páncélszekrény, a páncéltermet nem kérdezted, de az a "vault", ha esetleg kell.
Selected response from:

Katalin Horváth McClure
United States
Grading comment
Végülis a wall safe-et választottam, de nyilván ugyanilyen jó lenne a built-in is. Mindenkinek nagyon köszönöm a segítséget.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4wall safe
Katalin Horváth McClure
4 +1built-in (wall) safe
savaria (X)
5wall safe
juvera
4built-in vault
denny (X)


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
built-in vault


Explanation:
vault helyett safe box is lehet

denny (X)
Works in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Katalin Horváth McClure: A vault szerintem a páncélszoba, vagyis olyan méretű "páncélszekrény", amibe be lehet menni.
2 mins

7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
wall safe


Explanation:
Így hívják, nem kell sok magyarázat.
A safe magában a páncélszekrény, a wall safe az a falba épített páncélszekrény, a páncéltermet nem kérdezted, de az a "vault", ha esetleg kell.


    Reference: http://www.amsecusa.com/safes-wall.htm
    Reference: http://www.paysonsecure.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=CT...
Katalin Horváth McClure
United States
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 28
Grading comment
Végülis a wall safe-et választottam, de nyilván ugyanilyen jó lenne a built-in is. Mindenkinek nagyon köszönöm a segítséget.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Attila Piróth
1 min

agree  juvera: Nem láttam a tiédet.
5 mins

agree  Meturgan
3 hrs

agree  Eva Ballentine (X)
7 hrs

12 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
wall safe


Explanation:
Ez a neve.
Safes (UK) Ltd - safes, wall safes, floor safes, fire safes, data ...Safes (UK) Ltd specialise in wall safes, floor safes, fire safes, data safes, home safes, security equipment, document security, safe deposit boxes and ...
www.safeinternational.co.uk/

With the advent of technology and creative inventions, wall safes are now ... Generally, wall safes are mounted and permanently pierced into the walls
ezinearticles.com/ ?Wall-Safes:-The-Safest-Walls-On-Earth&id=87429


juvera
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 47

26 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
built-in (wall) safe


Explanation:
Szerinrtem ez a legjobb megoldás,a wall pedig igény szerint kihagyható belőle,de ez opcionális,azaz kivánság,óhaj,sóhaj,ízlés és persze szövegkörnyezet(kontextus) függő.Köszönöm hogy ennek kapcsán is véleményt mondhattam.

savaria (X)
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  juvera: A fordítónak gyakran nem arra kell gondolnia, mi lenne jó fordítása a magyar kifejezésnek, hanem hogyan fejezik ki ugyanazt a másik nyelven, nem feltétlenül úgy ahogy mi óhajtjuk.A built-in safe lehet szekrénybe, padlóba is beépítve.Wall safe mindig falba
26 mins

agree  JANOS SAMU: Ez a legjobb megoldás. Függetlenül attól, hogy padlóba is be lehet építeni rejtett széfként, de nem erről van szó és a célnyelvben ez az általános és szerintem legjobb kifejezés. 5 évig főportás voltam egy New York-i szállodában s a fali széfet így hívtuk
8 hrs
  -> Aludtam rá egyet.Ha benne van a built-in is és a wall is akkor nem lehet baj,Ugy értem nem érthető félre.Legyen hát built-in wall safe.Tegye fel a kezét aki egyetért,aki nem azt meg lepuffantom,mert miért nem tette fel a kezét!:)))) Hehehe!!!:)))




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search