helyrehúzó

English translation: locating/positioning (pin)

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Hungarian term or phrase:helyrehúzó (csap, tüske)
English translation:locating/positioning (pin)
Entered by: Katalin Horváth McClure

18:54 Apr 22, 2019
Hungarian to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering / Die press tools
Hungarian term or phrase: helyrehúzó
Présgépek szerszámainak élezéséről, karbantartásáról van szó. Szövegkörnyezet (élezés utáni teendők): "A helyrehúzók, helyrehúzó lyukasztók állapotát, méretét ellenőrizni kell. Amennyiben az átmérő különbségük a dolgozó részen nagyobb 0,015-0,020 mm-nél cserélni kell. Keményfém szerszámoknál az acél helyrehúzókat 500.000 ütésenként ugyanígy ellenőrizni kell."
trefi
locating/positioning
Explanation:
A helyrehúzó csap, vagy tüske az a "locating pin", a helyrehúzó lyuk a "locating hole", de használják a "positioning" verziót is. A lyukasztó az pedig "hole puncher", vagy csak lazán "hole punch".
A kilökő csap (a kérdésben nem volt, de a témához tartozik) pedig "ejector pin".

Ez a szabadalom pont présgépekről szól:
https://patents.google.com/patent/CA2582486A1
"Method of manufacturing multi piece curved moldings from planar material
Abstract
Method of manufacturing multi piece curved molding from planar material including the steps of, milling locating holes in the bottom side of sheet material proximate ends of curved sections, milling curved section from sheet material including the finished outer radius, the finished inner radius and milled ends, milling the profile to produce the profiled top side on curved section, placing locating holes in corresponding locating pins in a precision cut off fixture and precision cutting ends of curved section thereby producing a precision cut end and discarding waste portion."

https://www.alibaba.com/showroom/mold-locating-pins.html
Itt képek is vannak, látható, hogy többféle locating pin létezik.

Itt elmagyarázzák a használatukat:
https://us.misumi-ec.com/maker/misumi/mech/tech/locatingpins...
Selected response from:

Katalin Horváth McClure
United States
Grading comment
Igen, a positioning lett a megoldás (elnézést a késői válaszért!)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3locating/positioning
Katalin Horváth McClure
2pullback pin? ball lock pin?
Erzsébet Czopyk


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
pullback pin? ball lock pin?


Explanation:
http://www.raba.hu/jarmualkatresz/jarmualkatresz.raba.hu/doc...
A vágó és hajlító betéteket kihúzó csavarmenetekkel kell ellátni.
A meneteket lehetőleg a csavarlyukakban kell elhelyezni.
A vágóbetéteket – ahol lehet- kilökő csapokkal kell ellátni (nem gumibetétekkel vagy menetes golyóscsapokkal).
Ha a vágás során oldalirányú nyíró elcsúszás előfordulhat (pl. egy csík vágásánál),
akkor a kivágó elemet tartó-támasztó elemmel kell felszerelni.
Indokolt esetben eltérő hosszúságú kivágó tüskékkel csökkenteni kell a vágóerőt.
Ha a vágóelemben helyrehúzó csap van elhelyezve, akkor mellettük kilökő csapokat is el kell helyezni.

Simon Pál: A szerszámkészítés kézikönyve
Helyrehúzó (kereső) csapok

https://www.scribd.com/doc/228182048/Helyrehuzo-Tuske-rajz

az egyik fajta tüskére találtam olyat, hogy quick release pin, ez lenne szvsz a kilökő

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2019-04-22 21:03:18 GMT)
--------------------------------------------------

Boldog hú, hú... megvan még!

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2019-04-22 21:07:28 GMT)
--------------------------------------------------

detent pin?

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2019-04-22 21:15:40 GMT)
--------------------------------------------------

[PPT]1. dia - Széchenyi István Egyetem
www.sze.hu/~ibandi/KIVAGO_SZERSZAM.ppt
Translate this page
+ lyukasztás. 3. > 2. + helyrehúzás. 4. > 3. + kivágás. A bemutatott szerszám hibái. A lemezcsík előütköztetése nem jó, ezért a kivágó-bélyeg a lemez elejét ...

"The C-channel was bolted to the bumpers, holes drilled in the bumper C-channel to match the vertical holes in the chassis C-channel vertical holes. The bumpers where attached using Knob detent pins. (similar to grainger # 3JDC3)."

Erzsébet Czopyk
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
locating/positioning


Explanation:
A helyrehúzó csap, vagy tüske az a "locating pin", a helyrehúzó lyuk a "locating hole", de használják a "positioning" verziót is. A lyukasztó az pedig "hole puncher", vagy csak lazán "hole punch".
A kilökő csap (a kérdésben nem volt, de a témához tartozik) pedig "ejector pin".

Ez a szabadalom pont présgépekről szól:
https://patents.google.com/patent/CA2582486A1
"Method of manufacturing multi piece curved moldings from planar material
Abstract
Method of manufacturing multi piece curved molding from planar material including the steps of, milling locating holes in the bottom side of sheet material proximate ends of curved sections, milling curved section from sheet material including the finished outer radius, the finished inner radius and milled ends, milling the profile to produce the profiled top side on curved section, placing locating holes in corresponding locating pins in a precision cut off fixture and precision cutting ends of curved section thereby producing a precision cut end and discarding waste portion."

https://www.alibaba.com/showroom/mold-locating-pins.html
Itt képek is vannak, látható, hogy többféle locating pin létezik.

Itt elmagyarázzák a használatukat:
https://us.misumi-ec.com/maker/misumi/mech/tech/locatingpins...

Katalin Horváth McClure
United States
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 28
Grading comment
Igen, a positioning lett a megoldás (elnézést a késői válaszért!)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sándor Hamvas: Ahogy a magyarázat is tartalmazza, a "pin"-nel és "hole punch"-al együtt.
6 hrs
  -> Igen, a kérdés címsorában csak a jelző volt, azért került csak a jelző angol megfelelője oda. A szókapcsolatokat felsoroltam a válaszban.

agree  hollowman2
7 hrs

agree  Iosif JUHASZ
9 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search