df, dp

English translation: Dermatophagoides farinae, Dermatophagoides pteronyssus

13:54 Sep 17, 2018
Hungarian to English translations [PRO]
Medical - Medical (general) / allergia
Hungarian term or phrase: df, dp
Kedves Kollégák,
Allergia tesztben szerepel a következő két rövidítés 'df, dp'. Ha valaki esetleg találkozott már velük, nagyon megköszönném a segítséget, hogy mit is rövidítenek. Sajnos semmi kontextus, felsorolás része.
Előre is köszönöm.
Marianna Brazda, MCIL
United Kingdom
English translation:Dermatophagoides farinae, Dermatophagoides pteronyssus
Explanation:
A poratka allergiát jelöli, pontosabban a két atkafaj latin nevének rövidítése.
Forrás: https://www.allergiakozpont.hu/poratka-allergia
Selected response from:

Tünde Furka
Hungary
Grading comment
Ugyan mindenki jó választ küldött, szívem szerint mindenkinek adnék pontot, de legyen most az időrendben először érkezett. Én meg tovább javítom a guglis keresésem (vagy nem fordítok fáradtan :) Még egyszer nagyon szépen köszönöm.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +6Dermatophagoides farinae, Dermatophagoides pteronyssus
Tünde Furka
4 +3Dermatophagoides farinae, Dermatophagoides pteronyssus
József Lázár
3 +4df, dp
András Veszelka


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +6
Dermatophagoides farinae, Dermatophagoides pteronyssus


Explanation:
A poratka allergiát jelöli, pontosabban a két atkafaj latin nevének rövidítése.
Forrás: https://www.allergiakozpont.hu/poratka-allergia

Tünde Furka
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 12
Grading comment
Ugyan mindenki jó választ küldött, szívem szerint mindenkinek adnék pontot, de legyen most az időrendben először érkezett. Én meg tovább javítom a guglis keresésem (vagy nem fordítok fáradtan :) Még egyszer nagyon szépen köszönöm.
Notes to answerer
Asker: Nagyon szépen köszönöm, tényleg nagyon gyors és szakszerű válasz.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  András Veszelka: Ez volt előbb // Nem versenyeztem, hanem előzékeny voltam, hogy nagyobb eséllyel kapd te a pontot.
0 min
  -> másodperceken múlt :D de amúgy ez nem egy verseny ;)

agree  András Illyés: Hű, ez gyors volt!
2 mins
  -> pedig én is csak kigugliztam :)

agree  Erzsébet Czopyk: Bravó!
1 hr

agree  Katalin Szilárd
2 hrs

agree  JANOS SAMU
4 hrs

agree  Iosif JUHASZ
2 days 21 hrs

5 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +4
df, dp


Explanation:
Hagyhatók így, mert latin nevek rövidítései, angolul is használják így őket, lásd:

https://www.google.hu/search?q=Dermatophagoides farinae (Df)...

https://www.google.hu/search?q=Dermatophagoides pteronyssinu...


András Veszelka
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 24
Notes to answerer
Asker: Nagyon szépen köszönöm a gyors és szakszerű választ.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tünde Furka: Én nagy D-vel írnám őket, de szerintem is így hagyhatók.
1 min
  -> Jogos, köszönöm

agree  András Illyés
2 mins
  -> Köszönöm a megerősítést

agree  Erzsébet Czopyk: ...és ide a másik bravó!
1 hr
  -> Köszönöm. Hja, ha minden ilyen flottul menne.

agree  Katalin Szilárd: Angolul csak akkor hagyható meg a dp és a df, ha a szöveget allergológusoknak szánják. Amúgy ki kell írni.
2 hrs
  -> Köszönöm a kiegészítést, hasznos információ.

9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
Dermatophagoides farinae, Dermatophagoides pteronyssus


Explanation:
két házi poratka


    https://www.allergiakozpont.hu/poratka-allergia
József Lázár
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
Notes to answerer
Asker: Nagyon szépen köszönöm a gyors és szakszerű választ.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Erzsébet Czopyk: és neked is igazad van, Józsi!
1 hr

agree  Katalin Szilárd
1 hr

agree  JANOS SAMU
4 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search