air-raid vs. civil defence

English translation: l. lent

19:58 May 30, 2005
Hungarian to English translations [PRO]
Military / Defense
Hungarian term or phrase: air-raid vs. civil defence
Meg tudná valaki mondani, hogy van-e különbség a kettő között angolul? Mindkettőt az Országh-féle szótárban találtam légoltalom, légoltalmi szavak alatt. A fordítandó felsorolásban (1943-as szöveg) légoltalmi adó mértéke kifejezés szerepel.
aronakos
United States
English translation:l. lent
Explanation:
http://www.fortunecity.co.uk/meltingpot/oxford/330/time.html...
Ennek az anyagnak az olvasása alapján úgy tünik nekem, hogy az air-raid passziv (amit a britek elviselnek), mig a civil defence aktiv (amit a britek tesznek védelmük érdekében). Az air raid is lehet aktiv, amikor a britek bombáznak.
Mindez nem vet világos fényt arra, hogy a nevezett adót hogyan hivhatták, de nekem az a gyanúm, hogy az aktiv (és általánosabb) civil defence-szel hozhatták összefüggésbe.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 56 mins (2005-05-30 21:54:41 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.bbc.co.uk/history/war/wwtwo/countdown_390828_mon_...
\"The Government has taken on a range of extra powers today, with the publication of 104 Emergency Regulations. These follow the passing of the Emergency Powers Defence Act which became law last week. They give the Government the means of putting the country onto a war footing.\" 28 August 1939.
Lehet, hogy a vonatkozó adóról itt rendelkeztek, de az is lehet, hogy csak késöbb. Számos rendelkezés követte ezeket.


Selected response from:

denny (X)
Grading comment
Köszönöm, a magyarázat rámutatott arra, amire szükségem volt.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2air raid: légitámadás, civil defence: polgári védelem
juvera
4l. lent
denny (X)


Discussion entries: 2





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
l. lent


Explanation:
http://www.fortunecity.co.uk/meltingpot/oxford/330/time.html...
Ennek az anyagnak az olvasása alapján úgy tünik nekem, hogy az air-raid passziv (amit a britek elviselnek), mig a civil defence aktiv (amit a britek tesznek védelmük érdekében). Az air raid is lehet aktiv, amikor a britek bombáznak.
Mindez nem vet világos fényt arra, hogy a nevezett adót hogyan hivhatták, de nekem az a gyanúm, hogy az aktiv (és általánosabb) civil defence-szel hozhatták összefüggésbe.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 56 mins (2005-05-30 21:54:41 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.bbc.co.uk/history/war/wwtwo/countdown_390828_mon_...
\"The Government has taken on a range of extra powers today, with the publication of 104 Emergency Regulations. These follow the passing of the Emergency Powers Defence Act which became law last week. They give the Government the means of putting the country onto a war footing.\" 28 August 1939.
Lehet, hogy a vonatkozó adóról itt rendelkeztek, de az is lehet, hogy csak késöbb. Számos rendelkezés követte ezeket.




denny (X)
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Köszönöm, a magyarázat rámutatott arra, amire szükségem volt.

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
air raid: légitámadás, civil defence: polgári védelem


Explanation:
Az "air raid" a légitámadás. Ehhez nincs mit hozzáfűzni.

A "civil defence" a civilek szervezése és betanítása a háborús támadások ellen. Ezek lehettek légi, vagy tengerről jövő támadások, sőt, titkos partraszállásokra is számítottak.

Tehát a kérdéses mondatban a kifejezés:
civil air defence broadcast

A mérték szóra megfelelőt csak akkor lehet mondani, ha tudjuk, milyen mértékről van szó; kiterjedés, hangerő, időhuzam, stb.



juvera
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andras Mohay (X): Nyilván "civil defence" (az "air-raid" a "légó", mint "légópince"). Csak az adó értendő máshogy: nem nekünk adnak, hanem mi nyúlunk a zsebünkbe. Ez a történelem rendje
4 mins
  -> Köszönöm.

agree  Ildiko Santana
5 hrs
  -> Köszönöm.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search