Hadkiegészítő és központi nyilvántartó parancsnokság

English translation: HDF Military Administrative and ADP Centre

16:08 Oct 16, 2012
Hungarian to English translations [PRO]
Military / Defense
Hungarian term or phrase: Hadkiegészítő és központi nyilvántartó parancsnokság
Sehol nem találom, hogy mi a hivatalos angol neve a Hadkiegészítő és központi nyilvántartó parancsnokságnak.
VBA
Hungary
English translation:HDF Military Administrative and ADP Centre
Explanation:
(HDF - Hungarian Defence Force)

Előző válaszomat vissza kellett vonjam, mert bár biztos vagyok benne, hogy az elérhető leghivatalosabb angol elnevezéseket találtam meg (link alább), ám - talán a kapkodás miatt is, mert kezdődött a meccs - nem jól választottam ki a szervezeti egységet. Meg túlságosan biztos voltam benne, hogy a recruitmentnek szerepelni kell a nevében. Nos, ez nem így van.

Kételkedni amiatt kezdtem, mert a Magyar Honvédség Hadkiegészítő és Központi Nyilvántartó Parancsnokságának van saját honlapja (http://www.hadkiegeszites.hu/?page=elerhetoseg ), ahol más címet és elérhetőségeket találtam, mint az angol nyelvű anyagban, illetve ezek a HDF Military Administrative and ADP Centre adatainak felelnek inkább meg:
Address: 1134 Budapest, Dózsa György út 51.
Mailing address: H-1885 Budapest Pf.: 25.
Telephone: (+36)-236-5100
Fax: (+36)-236-5290
E-mail: [email protected]
http://www.hungariandefence.com/container/files/attachments/...

Ebben az elnevezésben szerintem semmi nem utal a hadkiegészítésre, de a Bemutatkozás menüpont alatt (http://www.hadkiegeszites.hu/?page=bemutatkozas ) ezt a leírást találtam:
"A Magyar Honvédség Hadkiegészítő és Központi Nyilvántartó Parancsnokság (továbbiakban: MH HKNYP) a Magyar Honvédség országos illetékességű, katonai igazgatási és központi adatfeldolgozó szerve."
Figyelembe véve, hogy az ADP az Atomatic Data Processing, az adatfeldolgozás rövidítése lesz, máris megvan a helyes megfeleltetés: az angolra fordításhoz nem a magyar nevet, hanem a szervezet rendeltetését vették alapul!

Természetesen van toborzó funkciója is. Ugyancsak a Bemutatkozásnál olvasom: "A katonai toborzás keretein belül kiemelkedő szerepet játszik a katonai oktatási intézmények hallgatói állománnyal történő utánpótlásában, illetve a katonai szervezetek szerződéses állománnyal történő feltöltésében."


--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs (2012-10-17 00:04:37 GMT)
--------------------------------------------------

Annyit még röviden, hogy az angol nyelvű kiadvány a hungariandefence.com oldalon a Honvédelmi Minisztérium megbízásából, a Zrínyi Média HM Kommunikációs Kft. gondozásában jelent meg, ezért autentikus forrásnak tekinthető. Megtalálható benne a honvédelmi szervezet politikai és katonai felépítése, a Honvéd Vezérkar (Defence Staff) és a közvetlenül alárendelt Összhaderőnemi Parancsnokság (Joint Forces Command) katonai szervezete angol elnevezései a 12. és 13. oldalon és a szervezeti egységek elérhetőségei az 55. oldaltól.

--------------------------------------------------
Note added at 1 day17 hrs (2012-10-18 09:30:42 GMT)
--------------------------------------------------

A neten elérhető információk alapján úgy tűnik, hogy a HDF Military Administrative and ADP Centre elnevezést egyedül a Honvédelmi Minisztérium használta a "Facts and Figures on theHungarian Defence Forces 2011" című anyagában.
A Wikipediába a HDF Military Administrative and Data Processing Centre néven kerül be és ezen keresztül minden oldalra, amely a Wikipediából merített:
Például:
http://www.globalsecurity.org/military/world/europe/hu-hdf-o...
http://en.wikipedia.org/wiki/Hungarian_Defence_Force
http://wiki.verkata.com/en/wiki/Military_of_Hungary?page=3
stb.
Az autentikusság végett változatlanul a címben adott változat használatát javaslom. Az automatic" szó elhagyása azonban nyilvánvalóan nem rontaná az egyértelműséget. A lényeg mindenesetre az, hogy a katonai szerv angol nevét a szerv már idézett feladatának, rendeltetésének (katonai igazgatás és központi adatfeldolgozás) fordításával képezték.
Selected response from:

Ferenc BALAZS
Hungary
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5HDF Military Administrative and ADP Centre
Ferenc BALAZS
5"Central Registration and replacement Command" & "Registration and Replacement Center"
Peter Kiss


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
"Central Registration and replacement Command" & "Registration and Replacement Center"


Explanation:
Nem találod, mert ilyen intézmény angol nyelvterületen nem nagyon létezik, mert a társadalom mozgósítása más módszerekkel történik. Az USA-ban (ott voltam katona) a két legközelebbi intézmények a Recruitment Command (országos toborzó pk-ság), a Recruitment Ceter (helyi, megyei, állami, regionális toborzó közp-ok) és a Selective Service System (ez a központi nyilvántartó). mozgósítás esetén helyi sorozóbizottságokat (Draft Boards) hoznak létre civil önkéntesekből. Ezek a Selective Service-től kapott adatok alapján maguk elé hívják a megfelelő korcsoportokat és eldöntik, kit sorozzanek be, kit ne.

Én egyszerűen lefordítanám - de óvatosan: magyarul minden "parancsnokság," az USA-ban csak a nagy alakulatok ill. nagyon fontos funkciók központi felügyelő szerve a Command (pl. Special Operations command, Training and Doctrine Command, Africa command). Tehát "Central Registration and replacement Command" az országos központ, és "Registration and Replacement Center" a helyi, megyei, stb intézmény.

Brit, kanadai stb ügyekben magadra vagy utalva. Remélem, ez segített.

Example sentence(s):
  • The Central Registration and replacement Command oversees the state Registration and Replacement Centers, which in turn control the county and city Centers and Draft Boards.
Peter Kiss
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4

7 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
HDF Military Administrative and ADP Centre


Explanation:
(HDF - Hungarian Defence Force)

Előző válaszomat vissza kellett vonjam, mert bár biztos vagyok benne, hogy az elérhető leghivatalosabb angol elnevezéseket találtam meg (link alább), ám - talán a kapkodás miatt is, mert kezdődött a meccs - nem jól választottam ki a szervezeti egységet. Meg túlságosan biztos voltam benne, hogy a recruitmentnek szerepelni kell a nevében. Nos, ez nem így van.

Kételkedni amiatt kezdtem, mert a Magyar Honvédség Hadkiegészítő és Központi Nyilvántartó Parancsnokságának van saját honlapja (http://www.hadkiegeszites.hu/?page=elerhetoseg ), ahol más címet és elérhetőségeket találtam, mint az angol nyelvű anyagban, illetve ezek a HDF Military Administrative and ADP Centre adatainak felelnek inkább meg:
Address: 1134 Budapest, Dózsa György út 51.
Mailing address: H-1885 Budapest Pf.: 25.
Telephone: (+36)-236-5100
Fax: (+36)-236-5290
E-mail: [email protected]
http://www.hungariandefence.com/container/files/attachments/...

Ebben az elnevezésben szerintem semmi nem utal a hadkiegészítésre, de a Bemutatkozás menüpont alatt (http://www.hadkiegeszites.hu/?page=bemutatkozas ) ezt a leírást találtam:
"A Magyar Honvédség Hadkiegészítő és Központi Nyilvántartó Parancsnokság (továbbiakban: MH HKNYP) a Magyar Honvédség országos illetékességű, katonai igazgatási és központi adatfeldolgozó szerve."
Figyelembe véve, hogy az ADP az Atomatic Data Processing, az adatfeldolgozás rövidítése lesz, máris megvan a helyes megfeleltetés: az angolra fordításhoz nem a magyar nevet, hanem a szervezet rendeltetését vették alapul!

Természetesen van toborzó funkciója is. Ugyancsak a Bemutatkozásnál olvasom: "A katonai toborzás keretein belül kiemelkedő szerepet játszik a katonai oktatási intézmények hallgatói állománnyal történő utánpótlásában, illetve a katonai szervezetek szerződéses állománnyal történő feltöltésében."


--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs (2012-10-17 00:04:37 GMT)
--------------------------------------------------

Annyit még röviden, hogy az angol nyelvű kiadvány a hungariandefence.com oldalon a Honvédelmi Minisztérium megbízásából, a Zrínyi Média HM Kommunikációs Kft. gondozásában jelent meg, ezért autentikus forrásnak tekinthető. Megtalálható benne a honvédelmi szervezet politikai és katonai felépítése, a Honvéd Vezérkar (Defence Staff) és a közvetlenül alárendelt Összhaderőnemi Parancsnokság (Joint Forces Command) katonai szervezete angol elnevezései a 12. és 13. oldalon és a szervezeti egységek elérhetőségei az 55. oldaltól.

--------------------------------------------------
Note added at 1 day17 hrs (2012-10-18 09:30:42 GMT)
--------------------------------------------------

A neten elérhető információk alapján úgy tűnik, hogy a HDF Military Administrative and ADP Centre elnevezést egyedül a Honvédelmi Minisztérium használta a "Facts and Figures on theHungarian Defence Forces 2011" című anyagában.
A Wikipediába a HDF Military Administrative and Data Processing Centre néven kerül be és ezen keresztül minden oldalra, amely a Wikipediából merített:
Például:
http://www.globalsecurity.org/military/world/europe/hu-hdf-o...
http://en.wikipedia.org/wiki/Hungarian_Defence_Force
http://wiki.verkata.com/en/wiki/Military_of_Hungary?page=3
stb.
Az autentikusság végett változatlanul a címben adott változat használatát javaslom. Az automatic" szó elhagyása azonban nyilvánvalóan nem rontaná az egyértelműséget. A lényeg mindenesetre az, hogy a katonai szerv angol nevét a szerv már idézett feladatának, rendeltetésének (katonai igazgatás és központi adatfeldolgozás) fordításával képezték.


Ferenc BALAZS
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search