(rendőrségi) körlet

English translation: area

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Hungarian term or phrase:(rendőrségi) körlet
English translation:area
Entered by: JANOS SAMU

18:21 Mar 28, 2019
Hungarian to English translations [PRO]
Military / Defense / Rendőrség
Hungarian term or phrase: (rendőrségi) körlet
A Magyar Köztársaság Rendőrségének Csapatszolgálati Szabályzatának kiadásáról szóló 11/1998. (IV.23.) ORFK utasítást, azaz annak néhány rendelkezését kell magyarról hollandra fordítanom.

Ezzel kapcsolatban keresem a következő kifejezés leginkább holland, de akár angol megfelelőjét.

Előre is köszönöm javaslataitokat!
Ágnes Fülöp
Netherlands
area
Explanation:
Mivel az adott forrásszöveg többféle körletről beszél, pl. mozgási körlet, elhelyezési körlet, őrzés-védelmi körlet, őrség körlete, gyülekezési körlet stb. egy általános kifejezés szükséges. Ebben az esetben az area lesz a legjobb szerintem.
Selected response from:

JANOS SAMU
United States
Grading comment
Köszönöm szépen mindenkinek!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3area
JANOS SAMU
5 +1(police) precinct
JANOS SAMU
5area, post
Peter Kiss


  

Answers


23 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
(police) precinct


Explanation:
Ez az amerikai megfelelője. Itt van néhány rendőrséggel kapcsolatos kifejezés angolul:
* chief of police * police box * police brutality * police captain * police car * police chief * police commissioner * police constable * police department * police detective * police dog * police force * police headquarters * police jury * police lieutenant * policeman * police officer * police precinct * police protection * police record * police sergeant * police service * police squad * police state * police station * police van * police wagon * policewoman

JANOS SAMU
United States
PRO pts in category: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Péter Tófalvi: https://en.wikipedia.org/wiki/Assault_on_Precinct_13_(1976_f...
26 mins
  -> Köszönöm

agree  Ildiko Santana
1 hr
  -> Köszönöm

disagree  Sándor Hamvas: Nem tudok jobbat, de a körzet (precinct) biztosan nem azonos a körlettel. A körlet a katonák (fegyveres erők) szálláshelye (lehet ideiglenes is). Voltam katona. Az egyik szótár "dorm"-ot említ.
11 hrs
  -> Köszönöm. Jogos. Elkövettem azt a hibát, hogy bővebb szövegkörnyezet nélkül próbáltam választ adni, de tanultam belőle és utánanéztem. Ugyanúgy a válaszomat jóváhagyók is ugyanebbe a hibába estek.

neutral  hollowman2: Adott környezetben nem szerencsés a megadott kifejezés.
14 hrs
  -> Igaz. Ezért adtam meg második választ, mivel a körlet szóra szövegkrönyezetet nem adott meg a kérdező.

12 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
area


Explanation:
Mivel az adott forrásszöveg többféle körletről beszél, pl. mozgási körlet, elhelyezési körlet, őrzés-védelmi körlet, őrség körlete, gyülekezési körlet stb. egy általános kifejezés szükséges. Ebben az esetben az area lesz a legjobb szerintem.


    Reference: http://www.police.hu/sites/default/files/11_1998.pdf
JANOS SAMU
United States
PRO pts in category: 16
Grading comment
Köszönöm szépen mindenkinek!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  hollowman2
1 hr
  -> Köszönöm

agree  Sándor Hamvas
2 hrs
  -> Köszönöm

agree  Erzsébet Czopyk
11 hrs
  -> Köszönöm

14 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
area, post


Explanation:
a szóösszetételtől függően lehet
körlet, jelző nélkül - base (vagy billeting) area
védelmi körlet - szövegkörnyezettől függően guard post, defended area, protected area
gyülekezési körlet - (tactical) assembly area
kiindulási körlet - departure area
összevonási körlet - (administrative) assembly area
működési körlet - area of operations
area of operations (


Peter Kiss
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search