PROZ.COM COVID-19 RESOURCE CENTER
Access Covid-19 jobs, answer relevant terminology questions, read industry news and more.

valtohangszer

English translation: alternative or second instrument

17:04 Feb 2, 2005
Hungarian to English translations [Non-PRO]
Art/Literary - Music / jazz
Hungarian term or phrase: valtohangszer
ez egy jazz zenerol szolo iromany, es a pontos szovegkornyezet igy szol: "a kozonseg megcsodalta a kulonbozo valtohangszereken jatszo fuvosokat". koszonom!
barbara
English translation:alternative or second instrument
Explanation:
Nem olyan hangsúlyozott kifejezés, mint amilyennek a "váltóhangszer" hangzik. Egyszerűen a zenész második hangszere, ami gyakran hasznára válik, vagy elszórakoztatja. Így a kifejezés nem bevett kifejezés, hanem a szövegkörnyezettől függően beszélnek a "his alternative instrument" vagy "he's playing his second instrument..." stb. A hangszereléstől is függ, hogy az egymás után következő számokban hány szaxofon, trombita, esetleg trombone szükséges, és így előnyben van az, aki többen tud játszani. Charles Mingus volt egyike azoknak, aki elsősorban bőgős volt, de nagyra becsült zongorista is.
Selected response from:

juvera
Grading comment
Very enlightening, thanks!!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5alternative or second instrument
juvera
5alternating instrument
denny (X)
4alternate instrument
Andras Malatinszky
1alternative instrument
Andras Mohay (X)


  

Answers


26 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
alternate instrument


Explanation:



Andras Malatinszky
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
alternating instrument


Explanation:
http://www.home.earthlink.net/~kilesmith/id3.html

denny (X)
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 4

1 hr   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
alternative instrument


Explanation:
Hihetelen, de ez is bejön. Már csak viccből teszem ide, s persze egyetértek az alternatív javaslatokkal:

... TFHFTFHF œ œ œ œ T F H F Intro Intro (Alternative instrument: Tambourine) (Alternative
instrument: Tambourine) 1D 1E Alternative Accompaniment Pattern
www.giamusic.com/doit/pdf/Pandiero07.pdf

Andras Mohay (X)
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
alternative or second instrument


Explanation:
Nem olyan hangsúlyozott kifejezés, mint amilyennek a "váltóhangszer" hangzik. Egyszerűen a zenész második hangszere, ami gyakran hasznára válik, vagy elszórakoztatja. Így a kifejezés nem bevett kifejezés, hanem a szövegkörnyezettől függően beszélnek a "his alternative instrument" vagy "he's playing his second instrument..." stb. A hangszereléstől is függ, hogy az egymás után következő számokban hány szaxofon, trombita, esetleg trombone szükséges, és így előnyben van az, aki többen tud játszani. Charles Mingus volt egyike azoknak, aki elsősorban bőgős volt, de nagyra becsült zongorista is.

juvera
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Very enlightening, thanks!!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search