általános közigazgatási rendtartásról szóló törvény

Romanian translation: legea privind pastrarea ordinii publice in general

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Hungarian term or phrase:általános közigazgatási rendtartásról szóló törvény
Romanian translation:legea privind pastrarea ordinii publice in general
Entered by: Krisztina Szűcs

07:51 Apr 26, 2018
Hungarian to Romanian translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
Hungarian term or phrase: általános közigazgatási rendtartásról szóló törvény
"Az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. CL törvény 86. cikkének (1) bekezdése tartalmazza...."

Köszönöm szépen!
Krisztina Szűcs
Romania
legea privind pastrarea ordinii publice in general
Explanation:
Conform Articolului 86, paragraful (1) din Legea CL/2016, privind pastrarea ordinii publicii in general..........

Az "in general" le is maradhat, mivel "KÖZrendről" beszélünk, az önmagában általános rendelkezéseket tartalmaz!
A különleges rendelkezéseket mindig külön feltüntetik...
Selected response from:

zoltan lachner
Hungary
Grading comment
Köszönöm szépen!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2Legea privind (Codul de) procedura administrativă generală
Annamaria Amik
5 -2legea privind pastrarea ordinii publice in general
zoltan lachner


  

Answers


1 day 1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -2
legea privind pastrarea ordinii publice in general


Explanation:
Conform Articolului 86, paragraful (1) din Legea CL/2016, privind pastrarea ordinii publicii in general..........

Az "in general" le is maradhat, mivel "KÖZrendről" beszélünk, az önmagában általános rendelkezéseket tartalmaz!
A különleges rendelkezéseket mindig külön feltüntetik...

zoltan lachner
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Köszönöm szépen!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Annamaria Amik: Rendtartás jelentése itt nem ordine, hanem procedură. Például perrendtartás is procedură civilă. Itt procedură administrativă. Kitűnik a törvény szövegéből is. A közrend és a közigazgatási rendtartás két külön dolog.
4 hrs

disagree  Erzsébet Czopyk: Annamarinak igaza van
1 day 8 mins

1 day 5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
Legea privind (Codul de) procedura administrativă generală


Explanation:
A törvény bevezető passzusaiból is kiderül, hogy a közigazgatási hatóságok eljárásait szabályozza.
https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=A1600150.TV
A közigazgatási hatósági eljárásokban - összhangban az Alaptörvény XXIV. és XXVIII. cikkével - az eljárás minden résztvevője a rá irányadó szabályoknak megfelelően és az eljárás minden szakaszában az e fejezetben meghatározott alapelvek és alapvető szabályok érvényre juttatásával jár el.

http://www.administratie.ro/articol.php?id=17977&cmd=print
Initiativa elaborarii Codului de Procedura Administrativa - premisa pentru eficientizarea administratiei publice romanesti




--------------------------------------------------
Note added at 6 days (2018-05-02 08:32:26 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Szerintem support ticketet kell nyitni.

Annamaria Amik
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 55
Notes to answerer
Asker: Jesszusom, én nagyon félrenyomtam valamit! :O Heeelp! Annamária válaszát szerettem volna pontozni, de véletlenül mégis a Zoltánét nyomtam meg. Mi ilyenkor a teendő? :(

Asker: Lehet ezt valahol módosítani?


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  zoltan lachner
7 hrs

agree  Erzsébet Czopyk
19 hrs
  -> Köszi!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search