BKED, JKED

Hungarian translation: bal kamra dilatáció (BKED)

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Hungarian term or phrase:BKED, JKED
Selected answer:bal kamra dilatáció (BKED)
Entered by: Krisztina Szűcs

09:22 May 14, 2019
Hungarian language (monolingual) [PRO]
Medical - Medical: Cardiology
Hungarian term or phrase: BKED, JKED
Zárójelentésben:
BKED: 43 mm, JKED: 24 mm

Arra rájöttem, hogy bal kamra, és jobb kamra... de az ED részt nem tudtam megfejteni :D
Köszönöm szépen!
Krisztina Szűcs
Romania
bal kamra dilatáció (BKED)
Explanation:
Bal kamra (EDD) 49 mm, Bal kamra (ESD): 32 mm

BK ejekciós frakció, nem rossz a konverter?

Az ‘A’ család index betege, egy román kisfiú, (1. ábra, III:1 családtag), 12 éves korában szívzörej miatt került először észlelésre. EKG-ján (2. ábra, panel A) sinus ritmus és rövid
PQ távolság mellett széles QRS komplexumok voltak megfigyelhetőek Wolff-ParkinsonWhite (WPW) szindrómára emlékeztetően. Echocardiographia súlyos aszimmetrikus bal
kamra hypertrophiát igazolt, legkifejezettebben a szabad falon (interventricularis septum vastagság: 30 mm, BK szabad fal vastagság: 39 mm), megtartott BK ejekciós frakcióval
(BKEF: 64%), a mitrális billentyű SAM jelenségével, kifejezett bal karma kifolyótraktus obstrukcióval (nyugalmi szisztolés csúcsgradiens: 178 Hgmm) és súlyos mitrális
insufficientiával (2. ábra, panel C és 3. táblázat). A hypertrophia a jobb kamrát is érintette.

A beteg 15 éves korában, még megtartott bal kamra funkció mellett (BKEF: 62%), implantábilis cardioverter defibrillátor (ICD) beültetés történt SCD primer profilaxis
céljából. Három évvel később, cardioverzióval konvertálható pitvari flattern jelentkezett. A 11 éves utánkövetés utolsó évében, a beteg 23 éves korában dilatatív fázisba való
progressziót lehetett megfigyelni, bal kamra dilatáció jeleivel (BKEDD 30 mm-ről 41 mmre nőtt) és az ejekciós frakció csökkenésével (64%-ról 35%-ra)
. Echocardiographiás
vizsgálattal bal pitvari és bal kamrai thrombus is kimutatható volt, mely miatt orális
anticoaguláns terápia indult. A betegnél jelenleg pitvarfibrilláció észlelhető, 61/min kamrai frekvenciával

http://real-d.mtak.hu/1076/7/dc_1415_17_doktori_mu.pdf

http://cardiologia.hungarica.eu/wp-content/uploads/2018/02/P...
BKED-dilatáció 84. oldalon jobbra

www.vitalitas.hu/olvasosarok/online/oh/2001/3/626.htm
Kövér betegeknél kifejlõdhet bal kamra-hipertrófia, a szívüregek dilatációja és szívelégtelenség a megváltozott hemodinamikai és metabolikus adottságok miatt ...

--------------------------------------------------
Note added at 24 mins (2019-05-14 09:47:19 GMT)
--------------------------------------------------

https://www.researchgate.net/.../A-pitvarfibrillacio-suergos...
BKEF: bal kamrai ejekciós frakció ... s ezáltal a bal pitvari dilatáció és a bal kamrai
Akkor a BKED az ejekciós dilatáció
Selected response from:

Erzsébet Czopyk
Hungary
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



SUMMARY OF ALL EXPLANATIONS PROVIDED
3bal kamra dilatáció (BKED)
Erzsébet Czopyk
2bal kamrai / jobb kamrai végdiasztolés átmérő
Ildiko Santana


  

Answers


23 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
bal kamra dilatáció (BKED)


Explanation:
Bal kamra (EDD) 49 mm, Bal kamra (ESD): 32 mm

BK ejekciós frakció, nem rossz a konverter?

Az ‘A’ család index betege, egy román kisfiú, (1. ábra, III:1 családtag), 12 éves korában szívzörej miatt került először észlelésre. EKG-ján (2. ábra, panel A) sinus ritmus és rövid
PQ távolság mellett széles QRS komplexumok voltak megfigyelhetőek Wolff-ParkinsonWhite (WPW) szindrómára emlékeztetően. Echocardiographia súlyos aszimmetrikus bal
kamra hypertrophiát igazolt, legkifejezettebben a szabad falon (interventricularis septum vastagság: 30 mm, BK szabad fal vastagság: 39 mm), megtartott BK ejekciós frakcióval
(BKEF: 64%), a mitrális billentyű SAM jelenségével, kifejezett bal karma kifolyótraktus obstrukcióval (nyugalmi szisztolés csúcsgradiens: 178 Hgmm) és súlyos mitrális
insufficientiával (2. ábra, panel C és 3. táblázat). A hypertrophia a jobb kamrát is érintette.

A beteg 15 éves korában, még megtartott bal kamra funkció mellett (BKEF: 62%), implantábilis cardioverter defibrillátor (ICD) beültetés történt SCD primer profilaxis
céljából. Három évvel később, cardioverzióval konvertálható pitvari flattern jelentkezett. A 11 éves utánkövetés utolsó évében, a beteg 23 éves korában dilatatív fázisba való
progressziót lehetett megfigyelni, bal kamra dilatáció jeleivel (BKEDD 30 mm-ről 41 mmre nőtt) és az ejekciós frakció csökkenésével (64%-ról 35%-ra)
. Echocardiographiás
vizsgálattal bal pitvari és bal kamrai thrombus is kimutatható volt, mely miatt orális
anticoaguláns terápia indult. A betegnél jelenleg pitvarfibrilláció észlelhető, 61/min kamrai frekvenciával

http://real-d.mtak.hu/1076/7/dc_1415_17_doktori_mu.pdf

http://cardiologia.hungarica.eu/wp-content/uploads/2018/02/P...
BKED-dilatáció 84. oldalon jobbra

www.vitalitas.hu/olvasosarok/online/oh/2001/3/626.htm
Kövér betegeknél kifejlõdhet bal kamra-hipertrófia, a szívüregek dilatációja és szívelégtelenség a megváltozott hemodinamikai és metabolikus adottságok miatt ...

--------------------------------------------------
Note added at 24 mins (2019-05-14 09:47:19 GMT)
--------------------------------------------------

https://www.researchgate.net/.../A-pitvarfibrillacio-suergos...
BKEF: bal kamrai ejekciós frakció ... s ezáltal a bal pitvari dilatáció és a bal kamrai
Akkor a BKED az ejekciós dilatáció

Erzsébet Czopyk
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 8
Notes to answerer
Asker: Mindkét helyen egészen biztosan BKED , illetve JKED van írva :(

Asker: Köszönöm szépen, Erzsébet!


1 day 9 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
bal kamrai / jobb kamrai végdiasztolés átmérő


Explanation:
Kedves Krisztina,

Nagyon kevés előfordulása van ennek a verziónak. Érzésem szerint keverték a magyar és az angol rövidítéseket. Én mindenképpen megkérdezném a kiállító intézményt, hogy mit fed a 2 betűszó, konkrétan azok "ED" része.
Egyetértek Veled, hogy a BK bal kamra(i), a JK jobb kamra(i). Az ED viszont szerintem nem magyar, hanem angol rövidítés. Leggyakoribb előfordulása esetén az ED = End-diastolic, azaz végdiasztolés. Pl. EDD = End-Diastolic Diameter, azaz végdiasztolés átmérő. Jó lenne több szövegkörnyezetet látni, hátha egyéb adatok fényt derítenek a homályra. Csak halovány ötletek, de talán segítenek...

"EDA = (end-diastolic area) bal kamrai végdiasztolés area; EDD = (end-diastolic diameter) bal kamrai végdiasztolés átmérő; EDV = (end-diastolic volume) bal kamrai végdiasztolés térfogat; EF = bal kamrai ejekciós frakció..."

LVED: left ventricle end-diastolic diameter, is the most important measurement. It is measured at end diastole, on the frame after mitral closure. It normally corresponds to the largest cardiac dimension.
(Azonban a négy betűt egy ötödik követi rendszerint, legalábbis angol orvosi irodalomban, pl. LVEDV, ahol a V volume (térfogat), vagy LVEDP, ahol a P pressure (nyomás), LVEDR, ahol az R radius (sugár). A kérdésben mm a mértékegység, tehát a 43mm/24mm mért adatok átmérőre/hosszra vonatkoznak. Ejekciós frakciót (EF) számítanak, de %-ban (nem mm-ben). "Ejekciós dilatáció" kifejezéssel én még nem találkoztam. Fordítás esetén - ha a kiállító intézmény nem tud segíteni a megfejtésben -, én mindenképpen meghagynám az eredetit, lábjegyzettel vagy megjegyzéssel: "ismeretlen rövidítés"/"unknown abbreviation".

http://publicatio.bibl.u-szeged.hu/13677/1/26.pdf

http://real.mtak.hu/38519/1/650.2015.30264.pdf

https://akademiai.com/doi/abs/10.1556/650.2018.31143?journal...

http://cardiologia.hungarica.eu/wp-content/uploads/2018/04/U...

https://en.wikipedia.org/wiki/Preload_(cardiology)

Ildiko Santana
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Köszönöm szépen, Ildikó!





The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search