KudoZ home » Hungarian » Medical: Cardiology

Recoronarographia

Hungarian translation: a szív koszorúereinek ismételt katéteres kontrasztanyagos röntgen vizsgálata


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Hungarian term or phrase:Recoronarographia
Hungarian translation:a szív koszorúereinek ismételt katéteres kontrasztanyagos röntgen vizsgálata
Entered by: Jilt

09:44 Aug 28, 2014
Hungarian to Hungarian translations [PRO]
Medical - Medical: Cardiology
Hungarian term or phrase: Recoronarographia
Kedves forum,

Gondolom, ez 'ismetelt' coronarographia, de mit jelent pontosan? Kontroll co.?

Kontextus:
Recoronarographia céljából vettük fel elv vízsg során jól vezető LIMA- -LAD graft mellett elzárt SV-Cx és SV- RCA graftokat, jól vezető Cx és RCA stenteket találtunk.

[..]

Coronarographia történt, mely CABG műtétre jelölte [DÁTUM]-on bypass-t készítettünk. Recoronarographia jav.

[..]

10 éve myocarditis zajlott le pericardium fenestráciot végeztek. [ÉV]-ben AMI miatt stent
beültetés, majd bypass műtét. [ÉV]-ben szívinfarctus miatt kezelték. Recoronarographia során két graft elzáródását észleleték, mely további intervenciot nem igényelt.

Jilt
Jilt
Netherlands
a szív koszorúereinek ismételt katéteres kontrasztanyagos röntgen vizsgálata
Explanation:
Angolul: re-coronarography (re-CA)
"The coronarography, literally meaning the “x-ray of the coronary arteries”, is an exam requiring to puncture an artery of a member in order to introduce a hose through which a product impervious to X-rays will be injected, directly into the coronary arteries."

--------------------------------------------------
Note added at 9 hrs (2014-08-28 19:02:51 GMT)
--------------------------------------------------

Feltételezem azért ismételt, mert az első vizsgálat röntgenképei/videója nem nyújtott kellő információt, vagy pedig bizonyos idő elteltével elővigyázatosságból ismét meg kell vizsgálni a beteget (azaz tényleg kontroll szerepe van).
Selected response from:

Zsofia Koszegi-Nagy
United Kingdom
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5a szív koszorúereinek ismételt katéteres kontrasztanyagos röntgen vizsgálata
Zsofia Koszegi-Nagy
2repeat coronary angiographyliz askew


Discussion entries: 1





  

Answers


9 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
a szív koszorúereinek ismételt katéteres kontrasztanyagos röntgen vizsgálata


Explanation:
Angolul: re-coronarography (re-CA)
"The coronarography, literally meaning the “x-ray of the coronary arteries”, is an exam requiring to puncture an artery of a member in order to introduce a hose through which a product impervious to X-rays will be injected, directly into the coronary arteries."

--------------------------------------------------
Note added at 9 hrs (2014-08-28 19:02:51 GMT)
--------------------------------------------------

Feltételezem azért ismételt, mert az első vizsgálat röntgenképei/videója nem nyújtott kellő információt, vagy pedig bizonyos idő elteltével elővigyázatosságból ismét meg kell vizsgálni a beteget (azaz tényleg kontroll szerepe van).


    Reference: http://www.med-courier.com/index.phtml?pid=210010&dg_l=h&dg_...
Zsofia Koszegi-Nagy
United Kingdom
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  liz askew: hose??
1 hr

neutral  Erzsébet Czopyk: Zsófi, minek lefordítani egy zárójelentésben az ismételt koronáriográfiát?
5 days
  -> Senki sem állította, hogy le kell fordítani, de mivel a fordítótársunk feltételezem nem értette pontosan, hogy mit jelent a kifejezés, ezért körbeírtam, ahogy egy betegnek is tenném, ha nem értené a szó jelentését.

20 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
repeat coronary angiography


Explanation:
Are we using cardiovascular medications and coronary ...
eurheartj.oxfordjournals.org/content/32/11/1331.full.pdf
by N Johnston - ‎2011 - ‎Cited by 34 - ‎Related articles
examined the association of outcomes (death, myocardial infarction, repeat coronary angiography, procedural com- plications) with angiographic findings.

--------------------------------------------------
Note added at 20 mins (2014-08-28 10:05:21 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.proz.com/kudoz/french_to_english/photography_imag...

--------------------------------------------------
Note added at 21 mins (2014-08-28 10:06:39 GMT)
--------------------------------------------------

Atherothrombosis and Coronary Artery Disease
books.google.co.uk/books?isbn=0781735831
Valentin Fuster, ‎Eric J. Topol, ‎Elizabeth G. Nabel - 2005 - ‎Medical
Because most coronary flow takes place during diastole, it is not clear how ... More recently, coronary aneurysm has been reported with stent implantation (32,33) ... diagnosed is repeat coronary angiography after angioplasty or atherectomy.

--------------------------------------------------
Note added at 10 hrs (2014-08-28 20:31:00 GMT)
--------------------------------------------------

Coronarographie > coronary angiography - ProZ.com
www.proz.com › ... › Photography/Imaging (& Graphic Arts)
17 Oct 2006 - (KudoZ) French to English translation of Coronographie: coronary angiography [Medical imaging - Photography/Imaging (& Graphic Arts) ...
You visited this page on 27/08/14.

--------------------------------------------------
Note added at 10 hrs (2014-08-28 20:31:43 GMT)
--------------------------------------------------

I would be very wary of using "recoronarography"!!!

Not in British English:)

--------------------------------------------------
Note added at 10 hrs (2014-08-28 20:34:19 GMT)
--------------------------------------------------

Coronary angiography - NHS Choices
www.nhs.uk/conditions/CoronaryAngiography/Pages/Introductio...
by NHS Choices - ‎2013
It usually involves taking X-ray pictures of the heart's arteries (coronary arteries) using a technique called coronary angiography or arteriography. The resulting ...

liz askew
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish