KudoZ home » Hungarian » Poetry & Literature

Kell-e vessző vagy sem?

Hungarian translation: ld. lent.


18:54 Aug 27, 2008
Hungarian to Hungarian translations [PRO]
Poetry & Literature
Hungarian term or phrase: Kell-e vessző vagy sem?
Íme a mondat:

„A hátsó tengely, a középső részén lévő tengelycsonk segítségével különböző szélességekre állítható.”
Péter Tófalvi
Hungary
Hungarian translation:ld. lent.
Explanation:

Vagy ne tegyél, vagy pedig:

"A hátsó tengely - a középső részén lévő tengelycsonk segítségével - különböző szélességekre állítható."

Mondom én.
Selected response from:

kyanzes
Hungary
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3Nem.novist
4 +4ld. lent.
kyanzes


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
ld. lent.


Explanation:

Vagy ne tegyél, vagy pedig:

"A hátsó tengely - a középső részén lévő tengelycsonk segítségével - különböző szélességekre állítható."

Mondom én.


kyanzes
Hungary
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxhollowman
5 mins

agree  Zsanett Rozendaal-Pandur
25 mins

agree  egerhazi
57 mins

agree  Kathrin.B
22 hrs

7 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
Nem.


Explanation:
Összetett mondatok mondatrészei, illetve felsorolás tagjai között kell vessző.
Itt az alany után egy határozói szerkezet áll, tehát nem kell vessző.
Lehet viszont zárójel, vagy gondolatjel, ha ki akarjuk emelni ezt a határozói szerkezet.

novist
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Zsanett Rozendaal-Pandur: Gyakran előforduló vesszőhiba.
22 mins

agree  Orsolya Fábián
1 hr

agree  Krisztina Bottai
1 day16 hrs