KudoZ home » Hungarian to English » Accounting

Visszavásárolt és bevont részvény, vagyonjegy ellenértéke

English translation: offset of repurchased and revoked share, asset note


13:16 Nov 20, 2013
Hungarian to English translations [PRO]
Bus/Financial - Accounting
Hungarian term or phrase: Visszavásárolt és bevont részvény, vagyonjegy ellenértéke
Eddig úgy gondoltam, hogy a bevont részvény a repurchased share...
Most viszont a cash-flow kimutatásban így találkoztam a kifejezéssel, hogy visszavásárolt és bevont részvény.

A válaszokat előre is köszönöm:

Zsófi
Havellant
English translation:offset of repurchased and revoked share, asset note
Explanation:
offset of repurchased and revoked share, asset note
Selected response from:

danny boyd
Grading comment
thanks a lot, it was very helpful. zsofi
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4offset of repurchased and revoked share, asset note
danny boyd
4consideration for repurchased and cancelled shares
Eva Blanar


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
consideration for repurchased and cancelled shares


Explanation:
A vagyonjegy ügyében én egyszerűen az elhagyását javasolnám, a magyar terminológia ugyanis a bőség zavarával küszködik: van üzletrész, részjegy, vagyonjegy, ami angolul mind ugyanaz. Az uniós doksikban éppen ezért elő is fordul, hogy a magyar hosszabb, mint az angol szöveg, mert nálunk válfajok is vannak. (Ha nagyon muszáj - például a részvényekkel vetik össze a szövegben - akkor lehet valami megoldást keresni rá: én az asset note-ot szoktam használni, mert létezik asset/property voucher is, de az lehet, hogy valami egész mást jelent, pl. egy bónuszutalványt, jobb nem elkalandozni.)

Különben a visszavásárolt részvényt a cég meg is tarthatja, abból lesz aztán a "saját részvény", abból pedig a munkavállalói vagy menedzseri bónuszrészvény vagy opció, vagy lehet vele a piacon is kereskedni.
Bevonásra általában akkor kerül sor, ha a tőkét lecsökkentik, vagy ha másféle részvényeket bocsátanak ki helyette. (Pl. osztalékelsőbbségi helyett törzsrészvényt.) De mindenképpen vissza kell vásárolni ahhoz, hogy bevonható legyen, mert amíg egyszer valaki meg nem vette, addig a részvény (vagy részjegy, stb.) ki sincs bocsátva, tehát tulajdonképpen addig nem is létezik.

Eva Blanar
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 135
Notes to answerer
Asker: köszönöm szépen. zsófi


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
offset of repurchased and revoked share, asset note


Explanation:
offset of repurchased and revoked share, asset note

danny boyd
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 12
Grading comment
thanks a lot, it was very helpful. zsofi