KudoZ home » Hungarian to English » Archaeology

felszinrajz

English translation: archeological plan... lásd lent


19:37 Dec 9, 2010
Hungarian to English translations [PRO]
Archaeology
Hungarian term or phrase: felszinrajz
3/4. obj. felszínrajza
Denes Reka
Romania
English translation:archeological plan... lásd lent
Explanation:
A felszínrajz az archeológiai leletek helyszíni felmérési rajza, amely vonatkozhat egy tárgyra vagy lelőhelyre, pl. egy sír; vagy többre - összesítő felszínrajz.
Angolul: single context vagy multi context (archeological) plan.
Ezek a rajzok a talált tárgyak pontos helyét kell hogy ábrázolják, és rétegesek is lehetnek - szelvény felszínrajzok, amelyeknek alapján a keresztmetszeteket is meg lehet rajzolni.

Lásd a 11. oldalt itt: http://real.mtak.hu/1389/1/46349_ZJ1.pdf

http://en.wikipedia.org/wiki/Archaeological_plan

A sírról sajnos csak felszínrajz és a teljes bontást rögzítô fotó készült.
www.savariamuseum.hu/savaria_evkonyv/download.php?fileName....

--------------------------------------------------
Note added at 18 hrs (2010-12-10 14:17:39 GMT)
--------------------------------------------------

Archeology / archaeology - US / UK
(A magyar írásmódhoz szokva, rendszerint elfelejtem, hogy archaeologynak írjam)
Selected response from:

juvera
Grading comment
köszönöm
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2archeological plan... lásd lentjuvera
4site plan
János Untener


Discussion entries: 4





  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
site plan


Explanation:
http://www.twp.grayling.mi.us/ordinances/19.pdf

Site Plan means a surface view showing elevations or contours of the ground, including
existing earth fills; generalized vegetation cover; size, location and spatial arrangement of all
proposed and existing structures and uses on the site; location and elevations of streets, access
roads, water supply and sanitary facilitie

--------------------------------------------------
Note added at 16 mins (2010-12-09 19:53:25 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.wordiq.com/definition/Archaeological_excavation

és a felszínrajz az hosszú í

János Untener
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
archeological plan... lásd lent


Explanation:
A felszínrajz az archeológiai leletek helyszíni felmérési rajza, amely vonatkozhat egy tárgyra vagy lelőhelyre, pl. egy sír; vagy többre - összesítő felszínrajz.
Angolul: single context vagy multi context (archeological) plan.
Ezek a rajzok a talált tárgyak pontos helyét kell hogy ábrázolják, és rétegesek is lehetnek - szelvény felszínrajzok, amelyeknek alapján a keresztmetszeteket is meg lehet rajzolni.

Lásd a 11. oldalt itt: http://real.mtak.hu/1389/1/46349_ZJ1.pdf

http://en.wikipedia.org/wiki/Archaeological_plan

A sírról sajnos csak felszínrajz és a teljes bontást rögzítô fotó készült.
www.savariamuseum.hu/savaria_evkonyv/download.php?fileName....

--------------------------------------------------
Note added at 18 hrs (2010-12-10 14:17:39 GMT)
--------------------------------------------------

Archeology / archaeology - US / UK
(A magyar írásmódhoz szokva, rendszerint elfelejtem, hogy archaeologynak írjam)

juvera
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 12
Grading comment
köszönöm

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  hollowman2
5 days

agree  Tradeuro Language Services
8 days